چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۸۸ - ۰۴:۴۹
۰ نفر

گروه ورزشی: رویارویی پرویز مظلومی با استقلال از این بابت حساسیت دارد که سرمربی مس در ابتدای فصل و قبل از سفر به کرمان یکی از گزینه‌های سرمربیگری آبی‌پوشان پایتخت بود.

 همه چیز برای پیوستن مظلومی به استقلال مهیا بود اما آشتیانی صمد مرفاوی را به او ترجیح داد.درست به همین دلیل سرمربی مس کرمان برای شکست استقلال انگیزه‌های بالایی دارد. اما در سوی مقابل سرمربی استقلال نیز برای کسب 3 امتیاز خارج از خانه انگیزه‌های زیادی دارد. مرفاوی تیمش را در اختلاف یک امتیازی با پیکان صدرنشین می‌بیند و در صورتی که تیم حمید درخشان در اهواز دچار لغزش شود این آبی‌پوشان پایتخت هستند که صدر جدول رقابت‌های لیگ را از آن خود خواهند کرد. اگر چه تساوی خارج از خانه برای استقلالی‌ها نتیجه نامناسبی محسوب نمی‌شود اما مرفاوی دوست ندارد بعد از تساوی پرحرف و حدیث شهرآورد باز هم متوقف شود.

نبرد استقلالی‌ها در کویر

بازی استقلال مقابل مس کرمان حاوی نکته جالبی است. این دیدار در واقع تقابل غلامحسین مظلومی و پرویز مظلومی هم محسوب می‌شود. غلامحسین مظلومی به عنوان مدیر (سرپرست) تیم  استقلال همراه آبی‌پوشان به کرمان می‌رود تا برابر تیم برادرش صف‌آرایی کند. نکته جالب توجه اینکه مظلومی‌ها ارتباط چندان صمیمانه‌ای با یکدیگر ندارند اگر چه در گفت‌وگوهای رسانه‌ای سعی می‌کنند این اختلافات را فاش نکنند و محافظه‌کارانه درباره یکدیگر صحبت می‌کنند.اما پرویز مظلومی همواره مقابل استقلال انگیزه خاصی داشته و حالا رویارویی مجدد با این تیم و به دست‌آوردن جایگاه مطلوب در جدول و البته تحمیل کردن اولین شکست فصل به استقلال انگیزه‌های این مربی را بیشتر هم کرده است.  استقلال هم برای ادامه روند صعودی و ماندن در جمع مدعیان چاره‌ای جز پیروزی ندارد.

 مظلومی: با گل به استقبال برادرم می‌روم

سرمربی تیم مس کرمان در واکنش به موضوع حساسیت‌های بازی تیمش مقابل استقلال تاکید کرد که رویارویی با این تیم هرگز برایش حساسیتی ایجاد نمی‌کند. مظلومی گفت: «دیدار با استقلال برای من هیچ‌گونه حساسیتی ندارد و این بازی مثل سایر بازی‌هاست.» وی در مورد دیدار امروز با استقلال اظهار داشت: «این مسابقه برعکس آنچه در رسانه‌ها مطرح می‌شود برایم هیچ‌گونه حساسیتی ندارد. البته تمام تلاش‌مان را برای کسب 3 امتیاز این مسابقه انجام خواهیم داد.

ضمن این که برای کادر فنی، مدیریتی و بازیکنان استقلال احترام زیادی قائل هستم.»  وی ادامه داد: «امیدوارم تماشاگران یک بازی جوانمردانه و زیبا را شاهد باشند. هر دو تیم هم به دنبال پیروزی در این مسابقه هستند و درست به همین دلیل است که بازی ما جذابیت زیادی به خود می‌گیرد. هر دو تیم به پیروزی نیازمندند و همین مسئله به زیبایی‌های این دیدار کمک خواهد کرد.» 

سرمربی مس در مورد این که مدیران استقلال عنوان کرده‌اند اولین شکست خانگی را به این تیم تحمیل خواهند کرد، گفت: «در میدان است که حرف‌ها ثابت می‌شود و خارج از میدان کسی نمی‌تواند در مورد پیروزی یا شکست اظهار نظر کند. تیم خود را برای دیداری سنگین برابر استقلال آماده کرده‌ام. این مسابقه فشار زیادی به هر دو تیم وارد خواهد کرد. ما هم سعی کرده‌ایم نقاط ضعف خود را پوشش بدهیم.»  مظلومی در مورد رویارویی با غلامحسین برادر بزرگترش در استقلال خاطرنشان کرد: «من با برادرم روبه‌رو نیستم.

او مسئولیت دیگری در استقلال دارد و توانسته خوب کار کند. او این تیم را به خوبی جمع کرده است. امروز هم با گل از برادرم استقبال خواهم کرد.»  مظلومی در پاسخ به این سئوال که آیا قصد ندارید توانایی‌های خود را به رخ مدیران باشگاه استقلال بکشید، تاکید کرد: «نیازی به اثبات خود ندارم. پیش از این در فوتبال خودم را اثبات کرده‌ام و قبلا هم گفته‌ام برای سرمربیگری در این تیم باید چیزهای دیگری داشت.»

غلامحسین مظلومی: مس را در خانه‌اش شکست می‌دهیم

مدیر تیم فوتبال استقلال گفت: «دیدار استقلال با مس تقابل پرویز مظلومی با صمد مرفاوی است نه من با برادرم.»  غلامحسین مظلومی پیرامون آخرین شرایط تیم استقلال در آستانه بازی برابر مس کرمان، اظهار داشت: «به هر حال پس از بازی شهرآورد که ما از نتیجه آن راضی نبودیم، بازیکنان تلاش کردند تا شرایط روحی و جسمی‌شان را بهتر کنند.

ما معتقد بودیم استقلال باید پرسپولیس را شکست می‌داد چراکه موقعیت‌های زیادی به خصوص در نیمه‌دوم داشتیم که تبدیل به گل نشد.» وی افزود: «در روزهای اخیر تمرینات منظمی داشتیم و سعی کردیم با شناختی که از تیم مس داشتیم، تمرینات‌مان را برنامه‌ریزی کنیم. بازی‌ مس مقابل پیکان در جلسات فنی به دقت آنالیز شد و طبق اولویت‌بندی در وهله اول روی نقاط ضعف تیم‌مان در بازی با پرسپولیس و سپس براساس تاکتیک‌های تیم مس، کار کردیم. استقلال در شهرآورد چندین مهره کلیدی‌اش را در اختیار نداشت که حضور آنها در بازی امروز می‌تواند قدرت بیشتری به تیم ما ببخشد.

بچه‌ها سعی می‌کنند در هر مسابقه با اقتدار ظاهر شوند و اصلا در ذات ما نیست که بخواهیم کم‌فروشی کنیم تا مردم از استقلال روی‌گردان شوند.» مدیر تیم استقلال در ارزیابی‌اش از بازی با مس، تصریح کرد: «بازی بسیار سختی خواهد بود چرا که مس تاکنون در زمین خود از هیچ تیمی‌ شکست نخورده است. استقلال می‌خواهد در این بازی، طلسم را بشکند و پیروز شود. به هر حال مربیان هر دو تیم از پیروزی تیم خودشان  صحبت می‌کنند اما معتقدم داشته‌های تیم‌هاست که در زمین مقابل هم قرار می‌گیرند.» 

وی درباره تقابل با برادرش، پرویز مظلومی گفت: «این دیدار، تقابل پرویز با صمد مرفاوی، سرمربی استقلال است نه من. هیچ وظیفه فنی‌ای در کادر مربیان استقلال ندارم البته هر زمان که سرمربی خواسته و بخواهد به او کمک فکری می‌کنم. پرویز برادر عزیز من است که این مسئله ارتباطی به فوتبال دو تیم مقابل هم ندارد. هر کسی کار خودش را انجام داده و در قبال تیمش مسئول است.»

 سیدصالحی و امیر‌آبادی به کرمان نمی‌روند

استقلال درحالی دیروز برای بازی با تیم مس کرمان به این شهر سفر کرد که مهدی سیدصالحی و مهدی امیرآبادی به دلیل مصدومیت نمی‌توانند در این بازی حضور داشته باشند.  آبی‌پوشان دیروز ساعت 15 در زمین شرکت واحد آخرین تمرین خود قبل از رویارویی با مس کرمان را برگزار کردند.  دیدار تیم‌های مس کرمان و استقلال، امروز در ورزشگاه باهنر از ساعت 05/ 17 آغاز می‌شود.

نارضایتی محمدی از تصمیمات مرفاوی

دروازه‌بان ذخیره استقلال این روزها دل خوشی از صمد مرفاوی ندارد. محمد محمدی معتقد است سرمربی استقلال باید حداقل در چند بازی به او فرصت خودنمایی می‌داد. اگرچه آمادگی طالب‌لو کار را بر دروازه‌بان معترض استقلال سخت کرده است اما شایعاتی مبنی بر جدایی این بازیکن از جمع آبی‌پوشان به گوش می‌رسد. البته برخی مسئولان باشگاه استقلال درباره این شایعه خیلی زود واکنش نشان داده و تاکید کرده‌اند: «این اخبار صحت ندارد. محمد محمدی تا به حال اعتراضی نداشته و باشگاه هم به فکر از دست دادن این دروازه‌بان نیست.»

ترکیب استقلال مقابل مس کرمان

صمد مرفاوی قصد دارد با کمترین تغییر، تیمش را مقابل مس کرمان ارنج کند. سرمربی استقلال البته در خط حمله به احتمال فراوان سیاوش اکبرپور را روی نیمکت خواهد نشاند و در خط حمله از زوج برهانی و عنایتی استفاده می‌کند. در دیگر پست‌ها نیز تغییر چندانی ایجاد نخواهد شد. بنابراین به نظر می‌رسد استقلال با سیستم 2-4-4 به مصاف مس کرمان می‌رود. وحید طالب‌لو، امیرحسین صادقی، بیژن کوشکی، هاشم بیک‌‌زاده، پژمان منتظری، خسرو حیدری، حسین کاظمی، جان‌واریو، فرهاد مجیدی، رضا عنایتی و آرش برهانی به احتمال فراوان بازیکنان ثابت دیدار برابر مس خواهند بود. قضاوت این دیدار برعهده  خداداد افشاریان است.

کد خبر 92254

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز