گروه ورزشی: شاید همان تیمی که یک هفته قبل صدرنشینی را با شکست پیکان به تیم مرفاوی تقدیم کرد این هفته شگفتی خود را با پس گرفتن صدرنشینی از تیم صمد مرفاوی کامل کند.

در هفته دهم از رقابت‌های لیگ برتر استقلال اهواز با نتیجه 3 بر یک پیکان را شکست داد تا استقلال با پیروزی مقابل مس کرمان صدرنشین شود. حالا در هفته یازدهم استقلال اهواز روبه‌روی تیم هم خانواده خود قرار خواهد گرفت و اصلا بعید نیست که برای دومین بار متوالی صدرنشین را عوض کند. البته این کار دشواری است. به خصوص اینکه استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان استقلال اهواز خواهد بود. دو تیم هم‌خانواده استقلال تهران و استقلال اهواز در شرایطی در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر می‌روند که هر دو نیاز به 3 امتیاز دارند. آبی‌پوشان تهرانی برای تداوم صدر‌نشینی و استقلال اهواز برای صعود به رتبه‌های بالاتر باید در این بازی امتیاز لازم را کسب کنند.

اگر چه برای استقلال اهواز تساوی خارج از خانه هم می‌تواند نتیجه خوبی محسوب شود. این بازی در حالی حساسیت‌های خاص خودش را دارد که صمد مرفاوی در نتیجه‌گیری عملکرد قابل قبولی داشته و حالا قصد دارد  با استفاده از شرایط میزبانی مقابل استقلال اهواز به پیروزی برسد. این پیروزی بیش از پیش جایگاه مرفاوی را در استقلال تثبیت خواهد کرد.  با این همه مجید باقری‌نیا از انگیزه مضاعف تیمش برای شکست استقلال خبر می‌دهد و تاکید دارد که استقلال اهواز در تهران دست به کار بزرگی خواهد زد و برای دومین بار صدر جدول را دچار تغییر خواهد کرد.

مرفاوی: مهاجمان ما بهتر می‌شوند

سرمربی استقلال در ابتدا در مقام دفاع از خود برمی‌آید و می‌گوید:‌ «هنگامی که فوتبال را کنار گذاشتم با مدرسه فوتبال استقلال مربیگری را آغاز کردم. سپس به تیم نوجوانان رفتم و سال بعد با تیم جوانان استقلال همکاری کردم که در آن دوره مقام نیز کسب کردیم. پس از آن در کنار آقای پورحیدری در تیم بزرگسالان قرار گرفتم و سپس به امید استقلال رفتم و بعد از آن نیز در کنار آقای قلعه‌نویی کار کردم.

اینها را در مورد خودم گفتم که آنهایی که از من بدشان می‌آید و یا با غرض‌ورزی می‌گویند مرفاوی تجربه ندارد متوجه شوند که من کارم را از کجا آغاز کردم.»؛ این دفاعیه صمد مرفاوی از عملکرد خود محسوب می‌شود. مربی‌ای که اتفاقا در طول 10 هفته از رقابت‌های لیگ توانسته به خوبی از عهده منتقدانش برآید. وی در تحلیل اوضاع فنی تیمش تاکید کرد: «ما از همان ابتدای فصل برای تک‌تک بازی‌ها برنامه‌ریزی منظمی داشتیم. از دیدار اول مقابل سپاهان تا دیدار مقابل مس برنامه‌هایمان را به خوبی پیاده کردیم و خوشحالم که بازیکنانم بازی به بازی هماهنگ‌تر شدند.»

اما یکی از اقدامات مرفاوی که بیش از پیش به چشم آمد تغییر سیستم استقلال بود. او دراین‌باره می‌گوید: «ما نسبت به سال گذشته تغییر سیستم دادیم، به همین علت هماهنگی لازم استقلال نیاز به زمان داشت. همان‌طور که دیدید مقابل خیلی از انتقادها موضع‌گیری منفی نکردیم و جوابش را نیز گرفتیم. مثلا اول فصل می‌گفتند مهاجمان استقلال کم گل می‌زنند اما با تلاش بیشتر این مشکل حل شد. می‌خواهم بگویم ما از انتقادها فرار نکردیم. بلکه تصمیم گرفتیم مشکلات را حل کنیم.» سرمربی استقلال سپس در پاسخ به این سئوال که آیا حفظ اکثر نفرات سال گذشته در موفقیت شما تاثیرگذار نبوده است، تاکید کرد: «من می‌دانستم که این نفرات قرار است در استقلال حفظ شوند.

هنگامی که مسئولیت استقلال را بر عهده گرفتم اعلام کردم که سعی می‌کنیم تمامی نفرات تیم را نگه داریم. هدف داشتم که این حرف را زدم. ما به صورت تیمی حرکت کردیم. من در ذهن خودم اهداف بلندی را ترسیم کرده‌ام. تیم ما توانایی بالایی دارد و من می‌دانم که به نتیجه می‌رسیم.» مرفاوی در مقام حمایت از مهاجمان تیمش برآمد و گفت: «تمام یک تیم مهاجمان آن نیستند. من مطمئن هستم مهاجمان من روز به روز بهتر خواهند شد. ما باید به ساختار هجومی تیم نگاه کنیم. وقتی یک تیم گل می‌زند همه تیم‌ در آن سهم دارند . من انتظار ندارم فقط مهاجمان استقلال گلزنی کنند.»

اما بخشی از اظهارات مرفاوی را می‌توان نوعی کنایه دانست به زمانی که امیر قلعه‌نویی سرمربیگری استقلال را بر عهده داشت. وی گفت: «اگر خاطرتان باشد استقلال همیشه پس از دربی تا چند هفته مقابل حریفانش مشکل داشت چه در تهران و چه در شهرستان یا مساوی می‌کرد یا می‌باخت اما این بار بازیکنان با انگیزه بالا مقابل حریف بعد از شهرآورد ظاهر شدند و توانستیم با کسب 3 امتیاز حرکت رو به جلوی خودمان را ادامه دهیم.» یکی از مشکلات مرفاوی در بازی امروز نبود هاشم بیک‌زاده است. او در این باره توضیح داد: «متاسفانه دستم بسته است. وضعیت محسن یوسفی نیز با باشگاه صبا هنوز مشخص نشده اما با این حال یک نفر را جایگزین بیک‌زاده در جناح چپ خواهم کرد.»

 نارضایتی نیمکت‌نشینان

استقلال در حالی به مصاف استقلال اهواز می‌رود که در درون تیم بازیکنان ناراضی شرایط خاصی را برای سرمربی خود به وجود آورده‌اند. گفته می‌شود محمد محمدی و سیاوش اکبرپور بازیکنانی هستند که سخت به نیمکت‌نشینی خود معترض هستند. هرچند که این بازیکنان تاکنون اعتراض خود را به طور آشکار در رسانه‌ها مطرح نکرده‌اند. اما صمد مرفاوی در واکنش به این موضوع خیلی زود واکنش نشان داده و در حرکتی رو به جلو خطاب به بازیکنان گفته است: «هرکسی که از نیمکت‌نشینی خود ناراحت است به صورت کتبی اعتراض کند تا من هم به صورت کتبی پاسخ بدهم.» خط و نشان مرفاوی اما برای بازیکنان نیمکت‌نشین معترض به اینجا ختم نمی‌شود. وی تاکید کرده است: «اینجا در استقلال من ترکیب تیم را معلوم می‌کنم نه بازیکن.»

اما مرفاوی در تازه‌ترین واکنش‌های خود نسبت به موضوع اعتراض نیمکت‌نشین‌ها سعی کرده است با احتیاط خاصی پاسخگو باشد. وی دراین‌باره گفت: «تا امروز درباره نارضایتی بازیکنان از نیمکت‌‌نشینی حرفی نشنیده‌ام ولی باید بگویم تیم را من با مشاوره همکارانم ارنج می‌کنم و در نهایت خودم تصمیم می‌گیرم که چه کسی بازی کند و مسئولیت این مسائل هم پای من است. هیچکس حق اعتراض ندارد و چنانچه من تصمیم بگیرم بازیکنی بازی کند، باید در اختیار تیم باشد.»  مرفاوی در پاسخ به این سئوال که در آستانه بازی با استقلال اهواز چقدر از این تیم شناخت دارید، خاطرنشان کرد: «استقلال اهواز تیم بسیار خوبی است. معتقدم وقتی به تیمی شوک وارد می‌شود موارد مثبت در این تیم ایجاد خواهد شد.

به کادر فنی گذشته استقلال اهواز بی‌احترامی نمی‌کنم. آنها نیز زحمت خود را کشیدند ولی این تیم با مربی جدید از 3 بازی گذشته 5 امتیاز گرفته و نظم بسیار خوبی پیدا کرده است. فکر می‌کنم امروز بازی بسیار سختی پیش‌رو خواهیم داشت و باید مقابل تیمی دگرگون شده به میدان برویم. امیدوارم با ارائه یک بازی خوب هر 3 امتیاز مسابقه را از آن خود کنیم.»

باقری‌نیا: از استقلال نمی‌ترسیم

کاری که خداداد عزیزی نتوانست در اهواز صورت دهد مجید باقری‌نیا به خوبی از عهده‌اش برآمد. او از 3 بازی اخیر 5 امتیاز کسب کرده و با اطمینان خاصی درباره بازی تیمش مقابل استقلال تهران سخن می‌گوید. وی در خصوص شایعات اخیر در رابطه با حضورش بر روی نیمکت استقلال اهواز اظهار داشت: «واقعا من از برخی شایعات تعجب می‌کنم. همه دیدند که من در برابر پیکان روی نیمکت استقلال اهواز حضور داشتم ضمن اینکه کارت من نیز برای هدایت استقلال اهواز از سوی فدراسیون فوتبال صادر شده است.» باقری‌نیا در رابطه با وضعیت بازیکنان استقلال‌اهواز برای رویارویی با استقلال تهران گفت: «بازیکنان ما پس از برد مقابل پیکان به لحاظ روحی در شرایط بسیار خوبی قرار دارند.

برد مقابل پیکان کار ما را برای رویارویی با استقلال راحت کرده است چون حالا بازیکنان ما خود را باور کرده‌اند و به شرایط خوبی دست یافته‌اند.» سرمربی استقلال اهواز تصریح کرد: «ترسی از رویارویی با استقلال تهران نداریم. این تیم با شایستگی به صدر جدول رسیده و از کادر فنی و بازیکنان بسیار خوبی بهره می‌برد اما نباید فراموش کرد که برد تیم ما در برابر پیکان موجب صدرنشینی استقلال در جدول شده است. خوشبختانه در تیم ما بازیکن مصدوم و محرومی وجود ندارد.

به همین دلیل با در اختیار داشتن تمامی بازیکنان‌ قطعا برای پیروزی وارد میدان خواهیم شد.» باقری‌نیا در پایان گفت: «ما خودمان را یک تیم از پیش شکست‌خورده نمی‌دانیم و بدون‌شک به عنوان نماینده خوزستان تمام تلاش‌مان را برای شکست استقلال انجام خواهیم داد و طلسم 5ساله که نتوانستیم استقلال را شکست بدهیم، خواهیم شکست و به همه حرف و حدیث‌ها پایان می‌دهیم.»

کد خبر 92627

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز