جمعه ۱۰ مهر ۱۳۸۸ - ۱۲:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: شصت و هشتمین دربی پایتخت نیز با تساوی خاتمه یافت

سرخابی‌های پایتخت در یازدهمین رویایی مهر ماه خود که رقم 68 را برای بازی‌های این دو تیم ثبت کرد، همچون 6 بازی گذشته خود به تساوی رضایت دادند اما اینبار بر خلاف دوره‌های قبل تماشاگران دو تیم، که حدود 80 هزار نفر بودند، از این تکرار تساوی اظهار نارضایتی کردند.

ساعت 2 و 30 دقیقه جمعه 10 مهر ماه آبی پوشان پایتخت میزبان پرسپولیس بودند. این بازی را برای دومین بار متوالی محسن ترکی قضاوت کرد.

در ابتدای بازی داور با مجیدی کاپیتان استقلال و شیث رضایی رهبر سرخپوشان مفصل صحبت کرد. شاید نتیجه همین صحبت و دیگر سخنان و جلساتی که طی چند روز گذشته برای دو تیم گذاشته شد منجر به آن گردید که در این بازی هیچ حادثه ناخوشایندی پیش نیاید.

نخستین کرنر بازی را اکبر پور در همان دقایق نخست بازی برای استقلال نواخت و نخسین خطای بازی را نیز چند دقیقه بعد اکبرپور بر روی فوروارد پرسپولیس انجام داد.

در این بازی تعدادی از بازیکنان شاخص دو تیم همچون کریم باقری و آرش برهانی حضور نداشتند و از آن جالب‌تر اینکه پرسپولیس در این بازی حساس از سامان آقا زمانی استفاده کرد بازیکنی که تا قبل از این بازی برای تیم‌اش بازی نکرده بود و هم او بود که در دقیقه 13 نخستین کارت زرد بازی را گرفت.

نیمه اول با هجوم بیشتر پرسپولیس آغاز شد اما اندکی بعد استقلال هم به خود آمد و به حمله پرداخت البته این حملات بوی گل نداشت تا اینکه وسلی، فوروارد پرسپولیس در میانه‌های نیمه خود را در محوطه جریمه استقلال به زمین انداخت و هیجانی به بازی داد. البته این اقدام او منجر به دومین کارت زرد پرسپولیسی‌ها شد. در این نیمه حدود 15درصد بازی در زمین استقلال و 13 درصد آن در زمین پرسپولیس بود و باقی زمان، توپ در میانه میدان می‌چرخید.

دربی پایتخت در حالی در نیمه اول به پایان رسید که بهترین بازیکن پرسپولیس میثم بائو بود و در آن سو، خسرو حیدری را شاید بتوان بهترین بازیکن آبی‌پوشان در نیمه نخست دانست.
آغاز نیمه دوم مصادف بود با حملات استقلال، تیمی که در این بازی نتوانسته بود به مانند بازی‌های گذشته طرواوت همیشگی خود را نشان دهد اما به ناگاه در دقیقه 48 اشتباه ناشیانه مدافعان استقلال و پاس به عقب آنها توپ بادآورده‌ای را برای مهاجم پرسپولیس فراهم کرد که طالب‌لو دروازبان استقلال در یک اقدام ناگزیر با خطای پنالتی مانع از گل شدن توپ شد.

این پنالتی را شیری نتوانست به گل تبدیل کند و واکنش زیبای طالب‌لو مانع از به ثمر رسیدن گل شد اما توپ برگشت خورده عادل کلاه‌کج برای سرخپوشان به گل تبدیل کرد تا برخلاف چند بازی گذشته اینبار سرخ‌پوشان گل نخست را به ثمر برسانند.

این گل آبی‌پوشان را به خود آورد و آنقدر حمله کردند که سر‌انجام کمتر از پنج دقیقه بعد سانتر جان‌واریو را عنایتی با یک ضربه سر به مرکز دروازه پرسپولیس انداخت و کاظمی پیش‌تاخته با ضربه سری دیگر گل تساوی استقلال را به ثمر رساند.

از زمان گل پرسپولیس تا پاسخ استقلال خطرات زیادی روی دروازه دو تیم  شکل گرفت که سهم استقلال به مراتب بیشتر از پرسپولیس بود.

ابتدا عنایتی یک پوپ برگشت شده ناشی از ضربه بیگ‌زاده را در آستانه دروازه سرخ‌پوشان به آسمان نشانه رفت و اندکی بعد  تیر دروازه ناجی دروازه میثاق معمار زاده شد . پرسپولیس نیز یک حمله نصفه‌و نیمه به روی دروازه استقلال داشت که مجددا نتوانست از غفلت مدافعان آبی پوش بهره ببرد.

پرسپولیس که در این نیمه عرصه را بر خود تنگ می‌دید سعی کرد با تعویض‌هایش کنترل میانه میدان را بدست گیرد و از این روی هوار محمد به جای سامان آقا زمانی ، جلال اکبری به جای مجتبی شیری و مجتبی زارع به جای مهدی شیری به زمین آمدند. استقلالی‌ها نیز پائولو رینالدو را در دقیقه 80 به جای فرهاد مجیدی به زمین فرستادند اما این تغییرات تاثیری در نیتجه نداشت .

در نیمه دوم بار نخست، خسرو حیدری در ابتدای نیمه و سپس فرهاد مجیدی کارت زرد گرفتند. پس از این‌ دوصاقی سومین کارت آبی‌پوشان را گرفت و در نهایت این  زارعی از پرسپولیس بود که سومین کارت قرمز پرسپولیسی‌ها را دریافت کرد.

بر خلاف نیمه اول، در نیمه دوم بازی تقریبا اثری از میثم بائو نبود و این نیمه بهترین بازیکن سرخ‌پوشان شیث رضایی بود اما در استقلال ضمن بازی جذاب  جان‌واریو این خسرو حیدری بود که با بازی بی حاشیه و منطقی خود موتور محرکه خطرات و حملات تیمش بود.

استقلالی‌ها در نیمه دوم بهتر از سرخپوشان بازی کردند اما در دقایق 89 و سپس 92 اشتباه دفاع استقلال می‌توانست این تساوی را تبدیل به برد سرخ‌پوشان کند.

اعتراض تماشاگران سرخابی

از نکات متفاوت این بازی عدم رضایت تماشاگران دو تیم بود. اگر چه بازی طراوت متداول بازی‌های دربی را داشت اما در انتهای بازی طرفداران هر دو تیم یک صدا با این تصور که تساوی مصلحتی بوده است شعار‌هایی سرداندد که معنای آن اعتراض به این نتیجه بود.

کد خبر 91784

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز