یکشنبه ۱۲ مهر ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور در دیدار البرادعی با اشاره به شعار تغییر رئیس جمهور آمریکا اظهار داشت: زمان زیادی برای عملی شدن این شعار وجود ندارد و این به منزله از دست رفتن فرصت‌هاست.

به گزارش ایسنا دکتر محمود احمدی نژاد همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را موفقیت آمیز و دارای نتایج رضایت بخشی دانست و با قدردانی از تلاش‌های محمد البرادعی گفت: در مجموع به واسطه همکاری‌های خوبی که بین ایران و آژانس انرژی اتمی برقرار است مسائل مهمی حل و فصل شد و امروز هیچ مساله مبهمی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی باقی نمانده است.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در تلاش بوده است که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و مدیر کل آن در انجام ماموریت خود موفق باشند، تصریح کرد: در مجموع همکاری‌های خوبی بین آژانس و ایران شکل گرفت که نتایج مفیدی در بر داشت.

دکتر احمدی نژاد اظهار داشت: بر این باور هستیم اگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قدرتمند باشد به راحتی می‌تواند در انجام ماموریت‌های مختلف خود موفق باشد از این رو در بسیاری از مواقع فراتر از قانون و تعهدات عمل کرده‌ایم.

محمد البرادعی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این دیدار با بیان اینکه همواره همکاری‌های خوبی بین تهران و آژانس برقرار بوده است گفت: از طریق این همکاری‌ها امروز مساله هسته‌ای ایران در مسیر عادی قرار گرفته است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه دولت جدید آمریکا به دنبال تغییر، احترام متقابل و استمرار گفت‌وگو با دیگر کشورها است، امیدواریم از این فرصت استفاده شده و با اتخاذ سیاستی هوشمندانه در جهت اصلاح وضع موجود حرکت شود.

محمد البرادعی در ادامه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشور پیشرفته و بزرگ اسلامی مسئولیت سنگینی بر عهده دارد تا بتواند بازگو کننده مواضع این کشورها باشد.

کد خبر 91965

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز