همشهری آنلاین: رئیس جمهور در مراسم پایانی همایش سراسری روحانیان ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت:

نظام مبتنی بر ولایت فقیه فریاد بلند دعوت بشر به امام هستی، رمز پایداری و پیروزی های پی در پی و شکست ناپذیری ملت ایران در مقابل هجمه های مختلف دشمنان است.

به گزارش واحد مرکزی خبر،‌ دکتراحمدی نژاد در این مراسم که وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و فرماندهان و مسئولان سازمان عقیدتی سیاسی ارتش هم حضور داشتند تصریح کرد: دشمن از این پیوند ناگسستنی ملت با ولایت فقیه در هراس است و اگر حلقه اتصال به امام هستی و نگاه بنیادین به امامت و ولایت در روح این نظام وجود نداشت در همان هجوم اول دشمن می‌شکستیم.

رئیس جمهور با تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) گفت: امروز کسی تردید ندارد که انقلاب ادامه رسالت پیامبر (ص) و ادامه راه کربلا و پیگیری خط پیامبران و ائمه (ع) است.

وی انقلاب اسلامی ایران را فرصتی جدید در برابر بشر در ادامه دعوت الهی پیامبران دانست و افزود: ماموریت انقلاب ما از جنس ماموریت پیامبران و آرمان انقلاب ما آرمان انبیاست.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: انقلاب یک حرکت، جوشش و روح زنده بالنده است و انقلاب ما آمد تا مسیر کمال و پیوستن به مسیر رودخانه امامت و ولایت را در برابر بشر امروز باز کند.

احمدی نژاد افزود: انقلاب ما حرکت کمال جویانه مستمر و دائم است و هیچ گاه برای اهداف موضعی و مقطعی ایجاد نشده است.

وی اضافه کرد: انقلاب آمد تا حرکت یکسویه و ظالمانه ستمگران را به نفع مظلومان تغییر دهد.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه پیروزی در انقلاب و رسیدن به قله ها مستلزم سختی کشیدن و عبور از موانع است گفت: اگر کسی تصور کند که آرمان امام راحل و انقلاب بدون گذر از دل فتنه ها به دست می‌آید قطعاً در اشتباه محض است و اصلاً این مسیر مهم از دل سختی‌ها می‌گذرد.

احمدی نژاد افزود: هر قدر مرتبه انقلاب بالاتر و نقطه کمال آن والاتر باشد آزمایش‌های پیش روی انقلاب ما نیز پیچیده تر می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه نفس وجود سختی‌ها، فتنه‌ها و بلاها بهترین فرصت برای کمال است گفت: برای رسیدن به جوهر ولایت باید از این سختی‌ها گذشت و روح انسان واقعی در این راه یا مسیر صیقل بخورد.

احمدی نژاد افزود: برخلاف ادعای دشمنان، انقلاب اسلامی بالنده تر و گسترده تر از سی سال گذشته و حتی یک سال قبل به راه خود ادامه می‌دهد.

وی با اشاره به وقایع پس از انتخابات و اینکه برخی مقامات کشورهای خارجی در دیدارهای مختلف از این وقایع اظهار نگرانی می کنند گفت: به آنها پاسخ داده ام که سخت در اشتباهند چرا که در حوادث اخیر سه پیروزی بزرگ برای ایران به دست آمد.

رئیس جمهور در تشریح این پیروزی ها اظهار داشت: الگوی حکومت صالح و مشارکت والای مردم و الگوی ساماندهی اراده جمعی یک ملت برای پیشبرد یک کشور مقتدر که ملت عزیز ایران به جهان عرضه کرد پیروزی بزرگی است که به دست آمده است.

احمدی نژاد گفت: در هیچ جای دنیا سراغ نداریم انتخاباتی با این درجه از آزادی نزدیک به مطلق و گسترده و پرشور برگزار شود.

وی با اشاره به انتخابات یکی از کشورهای اروپایی گفت: در این انتخابات حضور مردم حتی به نصف به علاوه یک هم که به قول خود آنها اکثریت است نرسید تا مشروعیت سیاسی حاصل شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه در دوره کنونی روش لیبرال دموکراسی با سوال جدی مواجه شده است افزود: الگوی معرفی شده ایران در بعد دموکراسی بسیار کارآمدتر و مطلوب تر از روش های غربی است و این الگو در حال حاضر نظامات جهانی را زیر سوال برده و دشمنان را عصبانی کرده است.

وی با تاکید بر اینکه غربی ها می خواهند با در دست داشتن پرچم دموکراسی هر کاری که بخواهند در دنیا انجام بدهند گفت: هم اکنون نظریه لیبرال دموکراسی هم زیر سوال است و تجربه ایران به عنوان یک پیروزی بزرگ در دسترس همگان قرار دارد و آثار آن به مرور بروز    می‌کند.

رئیس جمهور پیروزی دوم ملت ایران را پس از انتخابات پیروزی انقلاب دانست و افزود: دشمنان سال های سال با انواع جنگ های فرهنگی، روانی و نرم علیه این انقلاب و نظام تبلیغ کرده اند تا به تصور خود بین آرمان های انقلاب و امام زاویه ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: اما ملت ایران زیر سنگین ترین تبلیغ های دشمنان و به صورت آگاهانه در انتخابات اخیر راه امام و انقلاب و خط ولایت فقیه را انتخاب کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه دشمنان علاقه مند بودند با سرمایه گذاری های عظیم در مقابل انقلاب پایبندی مردم به انقلاب تضعیف شود گفت: حدود 40 میلیون رأی دهنده در انتخابات اخیر شرکت کردند و با انگیزه حمایت از آرمان های امام و انقلاب وارد صحنه شدند و پیروزی دیگری خلق کردند.

وی افزود: انقلاب پس از انتخابات اخیر جوان شد، جوانی که تجربه سی ساله دارد.

رئیس جمهور گفت: پس از انتخابات نیروهای انقلاب نیز بار دیگر جوان شدند و معتقدم باطری حرکت انقلاب به طور کامل شارژ شد.

وی با اشاره به تقلای چندین ساله دشمنان در مقابله با ایران اسلامی افزود: دشمنان با سرمایه گذاری های خود تلاش کردند در نقطه ای قدرت مدیریت انقلاب را بشکنند اما ملت ایران با حضور گسترده در انتخابات مجدداً از این آزمایش سربلند بیرون آمد و پیروز شد.

رئیس جمهور گفت: دشمنان می خواستند در این برهه زمانی اقتدار ملت ایران را بشکنند اما پس از انتخابات اقتدار ملت ایران چند برابر گذشته شد و ایران هم اکنون به مراتب مقتدرتر و کارآمدتر است.

احمدی نژاد در عین حال افزود: مسائلی که پس از انتخابات اتفاق افتاد هر چند تلخ بود اما ای کاش اصلاً اتفاق نمی افتاد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: بنده معتقدم نظام جمهوری اسلامی ایران پس از انتخابات نشان داد در برابر طراحی‌های سنگین دشمنان هوشمندانه و با تدبیر راه خود را پیدا       می‌کند و آن را ادامه می‌دهد که باید به همین خاطر شکرگزار انقلاب و آرمان‌های بلند امام راحل باشیم.

احمدی نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجوه مختلف جنگ نرم دشمنان در ابعاد فرهنگی و روانی گفت: بر خلاف تصور خیلی‌ها نقطه هدف هجمه فرهنگی دشمنان نخبگان جامعه هستند حال آنکه برخی ها می‌گویند نقطه هدف در این هجمه مردم هستند که این تصور هم اشتباه است.

رئیس جمهور هدف اصلی تهاجم کنندگان فرهنگی به ملت ایران را تغییر مبانی نظری در ایران دانست و افزود: دشمنان روی این هجمه هم سرمایه گذاری کرده‌اند که ما باید هم در شرایط عادی و هم در شرایطی که دشمنان طراحی‌های مختلفی برای مقابله با ایران دارند برنامه ریزی کنیم.

وی با اشاره به هجمه روانی دشمنان برضد ایران اسلامی گفت: دشمن هم اکنون بشر را به جامعه سکولار و رها دعوت می کند و ما باید بشر امروز را به سمت حیات طیبه الهی و ایمانی دعوت کنیم و تنها با نهی و نفی کردن مشکل حل نمی‌شود.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید انسان متعالی به بشر امروز معرفی کنیم افزود: تنها راه سعادت بشر پیوستن به امامت و اهل بیت (ع) است و همه طراحی‌های شیاطین در طول تاریخ برای منحرف کردن انسان از اهل بیت بوده است.

رئیس جمهور همچنین با بیان اینکه کسی که در مسیر امامت نباشد راه دیگری جز انتخاب راه شیطان نخواهد داشت گفت: برگ برنده جبهه مومنان و موحدان در برابر شیاطین اصل اصیل امامت است و همه برکات الهی فقط از مسیر امامت در هستی جاری می‌شود.

وی افزود: همه رسالت ما در طول تاریخ دعوت به امامت و ولایت است و انسان در این مرحله تکامل می یابد.

رئیس جمهور همچنین با تاکید بر اینکه چراغ مستکبران به رغم همه سروصداها و هیاهوهای مختلف در حال خاموشی است گفت: مستکبران هم اکنون به پایان راه رسیده اند و مهلت تاریخی مستکبران در مرحله پایان است و دنیا نیز هم اکنون چشم انتظار است و دائم شعار تغییر سر می‌دهد.

وی با اشاره به حضور خود در سازمان ملل متحد و پیگیری سخنرانی های مسئولان کشورهای مختلف افزود: همه سخنرانان در سازمان ملل بر ضرورت تغییر و تحول و گسترش عدالت در جهان پافشاری می کردند و حتی رئیس جمهور امریکا هم این موضوعات را به گونه ای بیان کرد.

احمدی نژاد با اشاره به اینکه اوباما در سخنرانی خود در سازمان ملل نیاز به عدالت و همچنین تعهد کشورش بر اصلاح امور را متذکر شد گفت: امروز جهان به رغم دیدن و لمس کردن روش‌های مارکسیسم و لیبرالیسم به دنبال راه جدید است و بشر امروز از روش های گذشته غربی خسته شده است.

وی با اشاره به اینکه معتقد است اکثریت مردم آمریکا نیز از وضع کنونی کشورشان ناراحتند به راهبرد ملت ایران و مسئولان آنها در مجامع بین‌المللی اشاره کرد و افزود: بسیاری از مسئولان در سازمان ملل با مراجعه به هیئت اعزامی جمهوری اسلامی ایران حرف‌های مسئولان ایرانی را تایید و بر ضرورت ایجاد عدالت و تغییر روش مدیریت در دنیا که حق اصلی ملت ایران است تاکید می کردند.

کد خبر 92781

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز