همشهری آنلاین: رئیس جمهور موضوع عملیات روانی و رسانه را در شرایط کنونی جهان بسیار مهم و جاری دانست و گفت: همه مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جهان به شدت متاثر از تقابل جبهه استکبار با جبهه انقلاب اسلامی ایران است.

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در همایش عملیات روانی و رسانه با اشاره به اینکه انقلاب عظیم اسلامی ایران هم اکنون به عنوان حقیقت مسلم در جهان خودنمایی می‌کند، افزود: انقلاب ما هم اکنون یک روح زنده و پرنشاط و رو به جلوست و در برابر این انقلاب، جبهه‌ای گسترده از سلطه گران، مستکبران و خودخواهان صف آرایی کرده‌اند.

وی با بیان اینکه تقریبا همه مناسبت‌های امروز جهان متاثر از این جبهه بندی است، گفت: مهم ترین ابزار جبهه استکبار در برابر انقلاب اسلامی ابزار تبلیغ و عملیات روانی است و البته این موضوع تازگی ندارد.

آقای احمدی نژاد افزود: در طول تاریخ، مستکبران و پیروان شیاطین از این ابزار علیه جریان توحیدی استفاده کرده‌اند و این ابزار، بسیار موثرتر و کارآتر از ابزارهای اقتصادی و نظامی است.

رئیس جمهور اضافه کرد: معتقدم زرادخانه‌های هسته‌ای و بمب‌ها و موشک‌های دشمنان عملیات فریب است و جبهه اصلی مستکبران با نظام ما، جبهه‌ تبلیغی و رسانه‌ا‌ی است.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه در هجوم فرهنگی مبانی نظری و اخلاقی هدف اصلی است گفت: در عملیات روانی تحقق یک هدف سیاسی و پیگیری آن در دستور کار است.

وی با اشاره به مباحث مربوط به عملیات روانی افزود: نخستین کار عملیات روانی جدا کردن انسان از فطرت اوست به گونه‌ای که درطول تاریخ نخستین کار منحرفان جدا کردن انسان‌ها از فطرت الهی آنان بوده است.

احمدی نژاد گفت: فطرت الهی متصل به حیات، و زنده و جاوید است و کسی که به فطرت خود متصل است و بر مبنای آن حرکت می‌کند قابل شکست دادن نیست.

رئیس جمهور کار دوم عملیات روانی را جدا کردن انسان از حافظه ثابت وی دانست و افزود: اصولا انسان بر مبنای حافظه ثابت حرکت می‌کند و وقتی رابطه‌اش با حافظه ثابت که متکی به تاریخ و تمدن انسان‌هاست قطع شود به موجودی بی‌ریشه تبدیل، و آسیب پذیر می‌شود.

وی کار سوم عملیات روانی را گرفتن قدرت تفکر و تعقل از انسان برشمرد و گفت: دشمنان همیشه در عملیات روانی دو گزاره متناقض را به انسان‌ها تحمیل می‌کنند و کسانی که متاثر از عملیات روانی هستند آن دو گزاره را می‌پذیرند.

رئیس جمهور گفت: عملیات روانی با چشم‌ها و گوش‌ها کار دارد و آن را فعال می‌کند و لایه‌ای سطحی است که به عمق نفوذ نمی‌کند.

وی فرایند چهارم جنگ روانی را به انفعال کشاندن انسان خواند و افزود: در این فرایند دشمنان با ابزار جنگ روانی طرف مقابل را به موضع انفعال می‌برند و در این تقابل کسی که در موضع انفعال قرار می‌گیرد شکستش حتمی است.

رئیس جمهور گفت: معمولا در هر هجوم دشمن با ابزار جنگ روانی و دفاع مخاطب، بخشی از مواضع مخاطب از دست می‌رود.

وی با اشاره به صحنه‌های موجود در دنیای امروز و ماجرای فلسطین افزود: اساس تاسیس رژیم صهیونیستی و به طول کشیدن آن تا امروز بر مبنای عملیات روانی استوار بوده است و اگر موضوع عملیات روانی را از این رژیم بردارید چیزی از آن باقی نمی‌ماند.

رئیس جمهور گفت: از روزی که رژیم صهیونیستی آمد انسان‌های بیگناه را کشتند اما به واسطه رسانه‌ها و جنگ روانی خود را مظلوم نشان می‌دهند.

وی همچنین به جنگ رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و افزود: همگان در این جنگ بی‌رحمانه دیدند که رژیم صهیونیستی با مردم غزه چه کرد اما این رژیم و همپیمانان او با اتکا به جنگ روانی و رسانه‌های پیچیده خود موضوع غزه را از دستور کار جهان خارج کردند.

دموکراسی در اروپا و آمریکا، دروغ بزرگ است

رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود در همایش عملیات روانی و رسانه گفت: در اغلب کشورهای اروپایی و خود آمریکا، دموکراسی دروغ بزرگ است.

آقای احمدی نژاد افزود: امریکایی‌ها، عراق را اشغال می‌کنند، همه شعور یک ملت را در اختیار می گیرند و بعد دیگران را متهم به دخالت می‌کنند و برای یک عده این مطالب را جا می‌اندازند.

رئیس جمهور گفت: سنگین ترین خفقان امروز در آمریکا و اروپا حاکم است و این یک واقعیت است نه یک ادعای صرف.

آقای احمدی نژاد با اشاره به حضورش در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک افزود: در آن زمان نشست گروه بی در پیتسبورگ برگزار شد و بیش از صدهزار نفر علیه این نشست تظاهرات کردند که این تعداد خیلی زیاد است زیرا آن‌ها هر یک ساعتشان باید سنجیده شود.

رئیس جمهور گفت: حال اگر در کشوری که نقطه مقابل آمریکاست دو هزار نفر تظاهرات می‌کردند، این موضوع هنوز خبر اول رسانه‌های دنیا بود.

آقای احمدی نژاد با اشاره به فضای مجازی ایجاد شده در کشورهای غربی افزود: در هنگام برگزاری نشست پیتسبورگ چند دانشجوی آمریکایی پیام گذاشتند که هر کس می‌خواهد تظاهرات برود از این خیابان نرود و از آن خیابان برود زیرا پلیس آن‌ها را می‌گیرد که این امر موجب دستگیری این افراد شد که چرا این مطلب را گفته‌اید و این درحالی است که خیلی‌ها این خبر را نشنیده‌اند.

رئیس جمهور گفت: اما اگر در کشور دیگری یک دانشجو که تقلب یا سوء استفاده کرده است کمیته انضباطی، او را تعلیق کند، این موضوع خبر اول رسانه‌های دنیا می‌شود.

آقای احمدی نژاد افزود: در اغلب کشورهای اروپایی و خود آمریکا تنها عنصری که نقش اصلی را ندارد مردم هستند؛ حضور حدود 36 درصدی یا 40 درصدی در انتخابات آلمان نشان دهنده این موضوع است.

رئیس جمهور گفت: حال اگر در ایران در انتخابات حضور 85 درصدی ما 65 درصد می‌شد معلوم نبود چه کار می‌کردند؛ کشورهای استعماری آن قدر ما را مشغول می‌کنند تا نفهمیم در حال چه کاری هستیم.

آقای احمدی نژاد نقطه مقابل این گونه حرکات جبهه استکبار را عمل صالح بیان کرد و افزود: شناخت روش‌ها و اقدامات این جبهه مقدمات کار است.

رئیس جمهور نخستین محور حرکت جبهه توحیدی را برگرداندن انسان‌ها به فطرت الهی و دعوت انسان‌ها به صراط مستقیم برشمرد و گفت: اگر این کار صورت بگیرد آنگاه تبلیغات و عملیات روانی دشمن خواهد شکست.

آقای احمدی نژاد افزود: وقتی دعوت انسان‌ها به صراط مستقیم با اقدامات درست انجام شود، دیواره سنگین عملیات روانی دشمن می‌شکند و پیام انقلاب به گوش دل‌ها می‌رسد.

رئیس جمهور دومین اقدام فعالان جبهه توحید را در مواجهه با عملیات روانی دشمن، متصل کردن انسان‌ها با گذشته و تاریخ دانست و گفت: باید تلاش شود تا دائما آدم‌ها به حافظه ثابتشان وصل شوند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه کسانی که عملیات روانی انجام می‌دهند کاری می‌کنند که کسی به آن‌ها نگاه نکند افزود: آمریکایی‌ها طوری هجوم می‌آورند که کسی از آن‌ها سوال نکند در عراق، افغانستان، گوانتانامو و زندان‌های مخفی‌شان در اروپا چه کاره هستند.

وی با بیان اینکه در مقابل عملیات روانی دشمن باید قدرت تفکر و تعقل را قوی و بعد، از موضع فعال برخورد کرد، گفت: در بسیاری از اوقات دشمن صحنه را طراحی می‌کند و خود ما در آن صحنه شروع به دویدن می‌کنیم؛ وقتی که صداها و عبارات در هم است مهم ترین کار تغییر صحنه است یعنی از موضع فعال عمل کردن.

رئیس جمهور با بیان اینکه در صحنه دشمن دویدن در اصل تقویت آن صحنه است، افزود: رئیس رژیم صهیونیستی در سازمان ملل عکس‌هایی را نشان داد که بگوید هولوکاست واقعیت دارد درحالی که دوستانش گفتند بیچاره تو فریب خورده‌ای.

احمدی نژاد با تاکید بر اینکه باید مسائل روز دنیا را تعریف کنیم، اضافه کرد: باید بگوییم امروز در دنیا درخصوص چه موضوعی و فردا درباره چه موضوع دیگری باید بحث شود؛ در مسائل اقتصادی نیز این گونه است.

رئیس جمهور افزود: در مواجهه با عملیات روانی جبهه استکبار باید موضوع بحث را عوض کرد و این یعنی هجوم و البته هجوم سازنده.

آقای احمدی نژاد با طرح این پرسش که چرا جبهه استکبار از طرح موضوع هولوکاست این قدر عصبانی شده است، تصریح کرد:‌ علت آن روشن است؛ سوال کردن درباره هولوکاست جبهه انقلاب اسلامی را از موضع انفعال به موضع فعال منتقل و صحنه را عوض کرد.

رئیس جمهور گفت: در حال حاضر به هر نحوی که درباره هولوکاست صحبت کنیم، آنها در موضع انفعالند و به همین خاطر است که در سازمان ملل تصویب کردند احدی حق ندارد در این باره صحبت کند و هم اکنون نیز در مدارسشان موضوع هولوکاست را به عنوان امری تاریخی تدریس می‌کنند.

آقای احمدی نژاد افزود: در مصاحبه‌های اخیر بنده نیز مشاهده کردید یک سوال را تکرار می‌کردند و آن این بود که آیا موضوع هولوکاست اتفاق افتاده است یا خیر که اگر پاسخ مثبت یا منفی داده می‌شد آن‌ها در موضع حمله قرار می‌گرفتند؛ بنابراین باید در این جور مواقع صحنه را عوض کرد.

رئیس جمهور هنر بزرگ حضرت امام خمینی (ره) را عوض کردن صحنه در مواجهه با جبهه استکبار بیان کرد و گفت: هیچ کس به خاطر ندارد که حتی یک بار امام راحل از موضع انفعال عمل کرده باشند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه اصلا انسان موحد از موضع انفعال برخورد نمی‌کند، افزود: آدم خطاکار و گناهکار منفعل می‌شود، البته بعضی وقت‌ها هم با غفلت.

رئیس جمهور مفهوم ولایت و امامت را حرکت پیشتاز، فعال و غیرمنفعل توصیف کرد و گفت: امام و ولایت در عالم هستی تعبیه شده است تا اجازه ندهد صالحان منفعل شوند.

آقای احمدی نژاد بیشترین سرمایه گذاری آمریکایی‌ها را در رسانه دانست و افزود: این بدین خاطر است که ابزار اصلی عملیات روانی دشمن تبلیغات پیچیده رسانه‌ای است و این نیازمند عمل متقابل است.

رئیس جمهور با بیان اینکه جبهه استکبار خودش رسانه و اهداف آن را تعریف کرده است، تصریح کرد: اگر بخواهیم در مسیر آن‌ها حرکت کنیم حتما منفعل هستیم بنابراین باید قوانین و روش‌های خودمان را تعریف کنیم.

 دو راه بیشتر نداریم

رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه دو راه بیشتر نداریم، تصریح کرد: یا باید به راه ولایت، امامت و رسیدن به قله انسانی رفت یا به راه طاغوت و شیطان.

آقای احمدی نژاد گفت: امر تبلیغ در جبهه توحیدی با تبلیغ در جبهه شیطان به طور ماهوی متفاوت است؛ ما نمی‌توانیم دروغ بگوییم و فریبکاری کنیم؛ کاری موثر و ماندگار است که برای خدا باشد.

رئیس جمهور عنصر برنده و موفق کننده جبهه توحیدی را در مقابل جبهه طاغوت، کار برای خدا دانست و افزود: به همین علت است که امام راحل در کمتر سخنرانی‌ای است که به آیه "قل انما اعظکم بواحده" اشاره نکرده باشند.

آقای احمدی نژاد گفت: یک نفر اگر به طور کامل و خالص برای خدا قیام کند همه جبهه استکبار را متلاشی می‌کند چنانکه پیامبران الهی و امام راحل این کار را انجام دادند.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه کار باید برای خدا و عالمانه باشد افزود: باید روش‌ها و پیچیدگی‌های کار دشمن را شناخت.

آقای احمدی نژاد گفت: کشورهای استعمارگر بیش از 30 سال است که همه مشکلات اقتصادی خودشان را به دنیا منتقل کرده و ثروت ملت‌ها را به جیب خودشان ریخته و این کار را با تبلیغات، عملیات روانی و تحقیر ملت‌ها انجام داده‌اند.

رئیس جمهور گفت: از دیگر ویژگی‌های کار در مقابل جبهه استکبار، تحقق آرمان‌های الهی است.

وی افزود: در یک جمعی استادان دانشگاه حضور داشتند سوال شد که چرا وقتی به آمریکا می‌روید مشاهده می‌کنید که همه یک جریان را دنبال می‌کنند و فعالیت اکثریت فعالان سیاسی هم افزاست، اما در بعضی کشورهای دیگر و حتی در کشور ما نیز این طور نیست و البته باید بگویم این از لحاظ مبنایی است.

آقای احمدی نژاد گفت: آن‌ها کار را راحت و نقطه آرمانی خودشان را تعریف کرده و آن را جا انداخته‌اند؛ آن‌ها بر پایه یک جامعه مبتنی بر اومانیسم، لیبرالیسم و لیبرال دموکرات را به عنوان مدینه فاضله خود تصویب کرده و جا انداخته‌اند.

رئیس جمهور افزود: به تعبیر دیگر آن‌ها همه انرژی‌ها و فعالیت‌های خود را در جاده‌ای انداخته‌اند که منتهی به هدفشان می‌شود که البته این به معنای آن نیست که آن‌ها در نقطه کمالند، گرچه آن آقا گفت ما در نقطه کمال هستیم.

آقای احمدی نژاد گفت: سپس آن‌ها برای دیگر کشورها برنامه توسعه تعریف کردند و اساس برنامه ریزی توسعه یعنی قرار دادن سایر ملت‌ها در جاده‌ای که خودشان ترسیم کرده‌اند.

رئیس جمهور تصریح کرد: هزار سال اگر ما در مسیری که آن‌ها طراحی کرده اند حرکت کنیم، قطعا به نقطه مطلوب نمی‌رسیم؛ این موضوع را با بعضی از کشورها مطرح کرده‌ایم و پذیرفته‌اند.

آقای احمدی نژاد گفت: در مسیری که غربی‌ها طراحی کرده‌اند به هیچ وجه پایداری اتفاق نمی‌افتد و این را می‌توان در همان قله تاریخ که جامعه آمریکاست مشاهده کرد.

رئیس جمهور تصریح کرد : این جامعه در آستانه شکست است و خواهند شکست.

آقای احمدی نژاد با طرح این پرسش که نقطه مطلوب و آرمان ما کجاست گفت: در واقع باید برای بشر یک حقیقتی تعریف کرد و اگر این تعریف به طور شفاف و روشن صورت نگیرد و به فرهنگ عمومی و اراده ملی تبدیل نشود، توان ما هم افزا نمی‌شود.

رئیس جمهور افزود: به تعبیر دیگر اگر صراط مستقیم را درست تعریف نکنیم نمی‌توانیم همه را دعوت کنیم تا در این مسیر قرار گیرند.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه چطور می‌شود یک عده جامعه امام زمانی و یک عده جامعه دموکرات را فریاد بزنند، گفت: آنچه ما بشر را به آن دعوت می‌کنیم تعریف شده است و آن حیات طیبه و حکومت جهانی انسان صالح کامل است که باید آن را به ادبیات تبدیل کرد.

وی افزود: اگر این نقطه کمال را در میان نقاط کمال دیگران به صحنه بیاوریم، هیچ دعوت و تبلیغی توان هماوردی با این نقطه کمال را نخواهد داشت و کسانی که دل‌هایشان سیاه نشده است به سمت او خواهند گروید.

رئیس جمهور نقطه کمال جبهه حق را برگ برنده نظام اسلامی برشمرد و گفت: اصلا ولایت فقیه بنا شد تا این هدف را محقق کند.

احمدی نژاد جامعه آرمانی را به فضل الهی قابل دسترس برای بشر دانست و تصریح کرد: موظفیم این آرمان الهی را تبلیغ کنیم؛ هر قدم اندیشه و زبانی که خالی از ایمان به این هدف باشد بدون تردید ماندگار نخواهد بود و هر چیزی غیر از این تقویت کننده جبهه استکبار است.

وی افزود: هنر نظام ولایی این است که دعوت به راه الهی کند و البته به فضل الهی ارکان سلطه چند ده ساله و چند صد ساله نظام استکباری در حل فروپاشی است.

آقای احمدی نژاد با بیان اینکه نشانه‌های تحقق وعده الهی آشکار شده است، گفت: این همه عصبانیت و سر و صدایی که غرب در موضوع هسته‌ای به وجود آورده به همین خاطر است؛ عصبانیت غرب در این موضوع به خاطر ایستادگی مقام معظم رهبری است که هیمنه آن‌ها از بین رفت و شورای امنیت و دیگر ساختارها را از کار انداخت.

رئیس جمهور افزود: در حال حاضر غربی‌ها در امور مهم کاری از دستشان برنمی‌آید و به دنبال خط تماسی با ما هستند تا بتوانند آن ساختارها را سامان دهند.

آقای احمدی نژاد گفت: کسی که برای خدا کار کند خدا او، اندیشه و کلمه او را بالا خواهد برد و دشمنان او را ساقط خواهد کرد.

کد خبر 92556

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز