همشهری آنلاین: رئیس جمهور در روز جهانی پست ضمن افتتاح 13 پروژه پستی در جمع کارکنان پست سخنرانی کرد

به گزارش ایسنا، همزمان با روز جهانی پست، 13 پروژه پستی که 9 تای آن‌ها بر اساس فناوری‌های پیشرفته شکل گرفته است، با حضور رئیس‌جمهور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و مدیرعامل شرکت پست مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، دکتر احمدی‌نژاد پس از شرکت در این مراسم در سخنانی در جمع کارکنان شرکت پست جمهوری اسلامی ایران با تبریک روز جهانی پست و اشاره به سال اصلاح الگوی مصرف گفت: اگر بتوانیم مصارف مربوط به انرژی را ساماندهی کنیم باقی مصارف نیز ساماندهی می‌شود. 

وی اظهارکرد: وقتی به رفتار جامعه نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم هر فرد ایرانی به طور متوسط چهار تا پنج هزار نوع کالا و خدمات مصرف می‌کند که باید این ساختار اصلاح و مصرف بهینه شود.

رئیس‌جمهور ادامه داد: برخی مصارف وابسته به مصارف دیگر است که می‌تواند رفتار مصرفی جامعه را در همه‌ زمینه‌ها شکل دهد و اگر این‌ها اصلاح شوند باقی نیز با تلاش‌های جزئی اصلاح می‌شود.

احمدی‌نژاد در همین زمینه با اشاره به مصرف سوخت در ایران و یادآوری این نکته که مهم‌ترین مصرف جامعه ایرانی بعد از وقت، مصرف انرژی است، گفت: در هیچ کشوری، به اندازه کشور ما، سرانه مصرف انرژی تا این حد نیست؛ چنان‌که روزانه معادل چهار میلیون و 200 هزار بشکه نفت در کشور مصرف می‌شود و { مصرف انرژی} به لحاظ شکل‌دهی به فرهنگ و رفتار مصرفی نقش اول را دارد.

احمدی‌نژاد سپس در مقایسه درآمد حاصل از تولیدات کشاورزی و مصرف انرژی در کشور، خاطرنشان کرد: ارزش کل تولید کشاورزی ما در سال 40 هزار میلیارد تومان است؛ در حالی که مصرف انرژی ما 110 هزار میلیارد تومان برآورد می‌شود و این رقم به معنای چهار برابر بیش از نیاز جامعه است؛ یعنی با یک چهارم این رقم نیز می‌توانیم رشد اقتصادی و رفاه ملی و سرانه را داشته باشیم.

احمدی‌نژاد تاکید کرد: وقتی در مورد انرژی که ارزشمندترین ثروت مادی است، مصرف درست را فرا نمی‌گیریم، مصرف نادرست عادت می‌شود و به سایر بخش‌ها نیز سرایت می‌کند.

رئیس شورای عالی اقتصاد هم‌چنین با بیان این که مصرفی که در تمام مصارف ما جاریست، انرژی است، گفت: چون قدر این نعمت ناشناخته مانده، باقی مصارف نیز ساماندهی نشده است؛ از این رو اگر مصرف انرژی ساماندهی شود، باقی مسائل نیز حل می‌شود.

وی افزود: اگر از تمام ظرفیت‌های مدیریتی و فکری استفاده کنیم و در بحث اصلاح مصرف و قیمت انرژی آنها را به کار گیریم، قدر باقی خدمات نیز شناخته می‌شود.

احمدی‌نژاد در بخش دیگر سخنانش گسترش شبکه‌ پست و محصولات آن را نشانه این امر برشمرد کرد که انسان‌ها فقط نمی‌توانند در فضای مجازی با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و باید محموله‌هایی نیز در این زمینه جابه‌جا شود.

رئیس‌جمهور افزود: هر چه سرعت پیشرفت و پیچیدگی روابط بیشتر شود، محموله‌ها نیز بیشتر می‌شود و باید پست انتظار رشد روزافزون این موضوع را داشته باشد.

وی پست را یکی از نهادهای خدمتگزار توده‌های مردم توصیف کرد که هیچ نقطه‌ای از ایران از خدماتش محروم نیست و افزود: خوشبختانه هم به لحاظ کیفی و کمی و هم به لحاظ اجرایی شاهد پیشرفت قابل توجهی در عرصه‌ خدمت‌رسانی پست هستیم.

احمدی‌نژاد در پایان مجموعه پست را جزء انقلابی‌ترین و مومن‌ترین مجموعه‌های کشور برشمرد و اظهارکرد: تا کنون از پست گله‌ای به من گزارش و نقطه‌ منفی از عملکرد آن منتقل نشده که این امر به ویژگی انقلابی کارکنان پست و امانت‌داری آنها در حد اعلاء بازمی‌گردد.

کد خبر 92504

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز