همشهری‌آنلاین: رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفرش به امریکای لاتین گفت: توسعه روابط ایران و برزیل روابط با امریکای لاتین را تا حدود زیادی تغییر می‌دهد

به گزارش واحد مرکزی خبر، آقای احمدی نژاد در بازگشت از سفر دوره‌ای به 5 کشور آمریکای لاتین و آفریقایی با موفقیت آمیز خواندن این سفر، به روابط با کشورهای در حال توسعه و همکاری‌های اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با این کشورها اشاره و اضافه کرد: پنج کشوری که به آنها سفر کردیم از کشورهای مهم در قاره های خود به شمار می‌آیند.

وی افزود: همچنین در سفر به سنگال و گامبیا درباره اجرای طرح‌های مشترک و سرمایه گذاری توافق نامه‌هایی امضا شد و کارهای خوبی صورت گرفت.

رئیس جمهور کشورمان با اشاره به سفرش به برزیل، بولیوی و ونزوئلا گفت: این سه کشور در منطقه آمریکای لاتین از کشورهای مهم هستند؛ برزیل بزرگترین کشور آمریکای جنوبی به لحاظ وسعت، نیروی انسانی و اقتصادی است و اخیرا هم جایگاه سیاسی این کشور در جهان ارتقا یافته است.

احمدی نژاد تاکید کرد: کادر رهبری برزیل با هوشمندی و توانایی های ملی در حال حرکت است تا جایگاه این کشور را ارتقا بدهد.

رئیس جمهور به پیشرفت های علمی و اقتصادی برزیل اشاره کرد و روابط تهران - برزیلیا را قدیمی خواند.

وی با تاکید بر این که اکنون ارتباطات معنا و مفهوم جدیدی یافته است گفت: گفتگوهای خوبی برای توسعه همکاری ها با مسئولان برزیلی انجام و قرار شد، آقای لولا داسیلوا هم به تهران بیاید

کد خبر 96193

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز