همشهری آنلاین: روسای جمهور ایران و پاکستان در گفتوگویی تلفنی بر ضرورت همکاری مشترک و تعیین جدول زمانبندی مشخص به منظور مقابله و ریشه کنی جنایتکاران تروریست تاکید کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، دکتر محمود احمدی نژاد در تماس تلفنی رئیس جمهور پاکستان و در پاسخ به اظهار همدردی وی به خاطر اقدامات تروریستی اخیر در سیستان و بلوچستان با تاکید بر روابط برادرانه و دوستانه دو کشور و دولت تصریح کرد : ایران و پاکستان روابط برادرانه‌ای با یکدیگر دارند اما حضور عوامل تروریستی در پاکستان قابل توجیه نیست و دولت پاکستان باید کمک کند که جنایتکاران هر چه زودتر دستگیر و مجازات شوند.

رئیس جمهور تاکید کرد: مقابله با جنایتکاران تروریست امری ضروری است و باید با همکاری مشترک و جدول زمانبندی به مقابله جدی با آن‌ها پرداخت.

دکتر احمدی نژاد همچنین اظهار امیدواری کرد؛ دولت و مردم پاکستان هر چه زودتر بر مسایل تروریستی داخل کشورشان فائق آیند.

آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان نیز در این تماس تلفنی با اظهار تاسف و تسلیت به مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران به خاطر جنایت تروریستی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هر گونه ناراحتی و غمی که به ملت ایران وارد شود، ملت و دولت پاکستان در آن غم، خود را شریک می‌دانند.

وی ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی گفت: تروریست‌ها تاکنون جنایات زیادی را نیز علیه دولت و ملت پاکستان مرتکب شده‌اند از این رو عملیات گسترده‌ای را برای مقابله با آن‌ها آغاز کرده ایم .به عنوان رئیس جمهور در مقابل اقدامات آن‌ها ساکت نخواهم نشست و هدف ما ریشه کنی کامل آنان است.

وی همچنین خواستار همکاری مشترک نیروهای امنیتی دو کشور برای مقابله با تروریست‌ها شد و با سخنان دکتر احمدی نژاد مبنی بر تعیین جدول زمانبندی برای ریشه کنی کامل تروریست‌ها موافقت کرد.

کد خبر 93173

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز