گروه ورزشی: پرسپولیس در حالی همچنان در متن بحران است که تا رویارویی با آبی‌پوشان بی‌حاشیه پایتخت دو روز بیشتر زمان ندارد.

تمرینات این تیم در روزهای اخیر بدون حضور کرانچار برگزار شده است. در همین حال دیدار انصاری‌فرد و سرمربی کروات پرسپولیس هم نتایج مثبتی به همراه نداشته است. کرانچار پس از آنکه جمعه‌شب از سوی مدیرعامل اخراج و صبح شنبه به حکم کمیته فنی باشگاه در سمت خود ابقا شد، طی این چند روز در تمرینات تیمش شرکت نکرد. وی روز دوشنبه به دیدار عباس انصاری‌فرد رفت و خواستار جدایی از پرسپولیس شد و حتی اعلام کرد که دیگر انگیزه و تمایلی به نشستن روی نیمکت سرمربیگری سرخپوشان حتی در شهرآورد شصت‌وهفتم پایتخت را نیز ندارد.

همه چیز در راستای سرمربیگری حسین عبدی پیش می‌رفت اما جلسه مهم کرانچار با حبیب کاشانی به یک‌باره رای مربی کروات را تغییر داد. اما موضوع اختلافات داخلی در اردوی سرخپوشان پایتخت و همچنین دلخوری سرمربی کروات این تیم از دستیارش را نیز باید به مشکلات پرسپولیس اضافه کرد. آنجا که یکی از سایت‌های خبری گلایه کرانچار در جلسه‌اش با مدیر عامل باشگاه پرسپولیس را این‌گونه شرح داده است: «من از دستیار خودم راضی نیستم چراکه به من گفته‌اند حرف‌هایم را طبق دلخواه و نظر خودش برای بازیکنان ترجمه می‌کند.»

عبدی: برای دروغ‌پردازان متاسفم

حسین عبدی، مربی پرسپولیس در گفت‌و‌گو با همشهری واکنش تندی نسبت به شایعات اخیر نشان داد. وی گفت: «گویا در فوتبال ایران هر کسی که صادقانه کار کند بیش از هر فرد دیگری در معرض اتهامات و توهین قرار می‌گیرد. من برای کسانی که چنین شایعه‌ای را مطرح کرده‌اند واقعا متاسفم. به چه دلیل باید حرف‌های کرانچار را وارونه ترجمه کنم؟ این شایعه کار آدم‌های مریض است.»

مربی پرسپولیس ادامه داد: «اگر کرانچار چنین مسئله‌ای را به انصاری‌فرد گفته باید ببینیم که چه کسی این اطلاعات غلط را به او داده است. این حاشیه‌ها پرسپولیس را نابود کرده است و من از این بابت خیلی متاسفم.» عبدی همچنین در پاسخ به این سئوال که آیا شما نگفته‌اید در روز شهرآورد سرمربی پرسپولیس خواهم بود، خاطرنشان ‌کرد: «ابدا چنین حرفی نزده‌ام. تکذیب می‌کنم، دروغ است.»

انصاری‌فرد نتوانست بحران را حل کند

سرمربی کروات با مشاور عالی سازمان دیدار کرد. کرانچار قبل از این دیدار روبه‌روی انصاری‌فرد نشسته بود تا اختلافات حل شود اما با شرط و شروط خاصی که مطرح کرده بود توافقات ناگهان شکل نزاع به خود گرفت. عباس انصاری‌فرد که روزهای خوبی را در پرسپولیس پشت سر نمی‌گذارد عملا از عهده حل بحران برنیامد تا حبیب کاشانی به عنوان مشاور عالی رئیس سازمان ورزش رسما وارد عمل شود.

سرمربی تیم پرسپولیس صبح دیروز با حبیب کاشانی دیدار کرد. در این دیدار کاشانی از کرانچار خواست به تمرینات پرسپولیس بازگردد. مدیرعامل اسبق پرسپولیس همچنین در خصوص شرایط شهرآورد با کرانچار صحبت کرد. سرمربی پرسپولیس نیز در نامه‌ای به کاشانی مشکلات خود را با او در میان گذاشت. همچنین قرار شد تا امروز مبلغی به کرانچار پرداخت شود تا مشکلات مالی او برطرف شود. کرانچار پس از ملاقات با حبیب کاشانی به ماندن در پرسپولیس رضایت داد.

وی یکی، دو روز پیش گفته بود: «به هیچ وجه استعفا نمی‌دهم. مدیرعامل باشگاه بدون هیچ دلیلی و در حالی که هواداران پرسپولیس کوچکترین مشکلی با من نداشته‌اند دستور برکناری‌ام را صادر کرده و یک روز بعد کمیته فنی این دستور را نادیده گرفته و آن را باطل کرده است. بنابراین من از ابتدا هم قصد استعفا نداشته‌ام. حالا هم اگر قرار است از پرسپولیس جدا شوم، بهتر است من را اخراج کنند.» این حرف‌های سرمربی پرسپولیس است. او در گفت‌وگویی تلفنی با یکی از دوستان خارج از کشور خود که اتفاقا در باشگاه دی‌استرادا نقش تعیین‌کننده‌ای دارد گویا این حرف‌ها را مطرح کرده است.

اما گذشته از اخبار غیررسمی که این روزها پرسپولیس را در برگرفته است کرانچار حالا خود را برنده نزاع با مدیر عامل باشگاه می‌بیند. او دیروز در جلسه‌ای با کاشانی شرکت کرد و گفت: «کاشانی به من اطمینان خاطر داد در صورت موفقیت در دیدار برابر استقلال و به‌دست‌آوردن دل هواداران و مسئولان بعد از دربی هم می‌توانم سرمربی باشم.»زلاتکو کرانچار اظهار داشت: «من مربی حرفه‌ای هستم و به هیچ عنوان از پرسپولیس قهر نکرده‌ام. فقط بعد از بازی با پیکان با درخواست انصاری‌فرد از پرسپولیس بدون دلیل کنار رفته بودم و این موضوع برای من سخت بود.

به من حق بدهید پس از انتشار خبر برکناری‌ام، نمی‌توانم شخصیت خودم را نادیده بگیرم و در تمرین حاضر شوم.» وی درباره دیدار با حبیب کاشانی عنوان کرد: «امیدوارم باز هم بتوانم به پرسپولیس کمک کنم. به همین دلیل به دیدار کاشانی رفتم و او به من اطمینان خاطر داد در صورت موفقیت در دیدار برابر استقلال بعد از دربی هم می‌توانی سرمربی باشی. کاشانی به من گفت در شهرآورد دل هواداران و مسئولان باشگاه را به‌دست آور تا آنها دچار مشکل و ناراحتی نشوند. او به من قوت قلب داد که در این صورت می‌توانم به کارم ادامه دهم.»

کرانچار در جواب این سئوال که تا چه اندازه از کاشانی شناخت دارید، گفت: «متوجه شدم کاشانی از سوی رئیس سازمان تربیت‌بدنی برای کمک به انصاری‌فرد مامور شده است. به همین دلیل با هماهنگی انصاری‌فرد در این دیدار شرکت کردم. البته در ورزشگاه‌ها نیز متوجه می‌شدم که او را یک صدا تشویق می‌کردند. به همین دلیل حرف‌هایم را به او زدم و دغدغه‌هایم را مطرح کردم.

البته من برای انصاری‌فرد احترام خاصی قائلم و به هیچ عنوان قصد ندارم به او بی‌احترامی کنم.» کرانچار درباره بازی روز جمعه برابر استقلال خاطرنشان کرد: «من شهرآورد‌های گذشته را با دقت نگاه کردم و می‌دانم در آسیا هواداران زیادی چشم انتظار موفقیت پرسپولیس هستند. می‌دانم در شهرآورد‌ مردم چه حساسیت‌هایی دارند و حتی پرسپولیس در 30 سال گذشته در بدترین شرایط خود نیز نتایج بدی برابر استقلال نگرفته است.

به همین دلیل من باید با تمام توان دقت لازم را داشته باشم تا به یک نتیجه خوب برسم.» این مربی کروات یادآور شد: «سعی می‌کنم با تمرکز بیشتر به شهرآورد فکر کنم و با انرژی‌‌ای که پس از ملاقات با کاشانی گرفتم به فکر این باشم که هواداران در پایان بازی لذت کافی را ببرند.» کرانچار در خصوص مشکلات مالی‌اش گفت: «مسائل کوچکی بود که با قول مساعد کاشانی خیالم راحت شد و از این بابت هیچ مشکلی ندارم.»

احتمال بازگشت کریمی به پرسپولیس

شایعه بازگشت علی کریمی به پرسپولیس موضوع تازه‌ای نیست. این بازیکن در ابتدای مذاکراتش با مسئولان باشگاه استیل‌آذین نیز شرط‌هایی را مطرح کرده بود. اینکه در صورت مهیا بودن شرایط به تیم محبوب خود برگردد. اما تازه‌ترین خبرها حاکی از آن است که احتمال بازگشت کریمی به پرسپولیس جدی‌تر شده  است. مدیرعامل باشگاه استیل‌آذین دراین‌باره گفت: «کریمی به عنوان بازیکن قرضی می‌تواند به پرسپولیس بازگردد.»

وی خاطر نشان کرد: «کریمی به عنوان بازیکن قرضی در صورتی که باشگاه پرسپولیس جای خالی داشته باشد، می‌تواند به این تیم برود یا می‌توانیم با آنها بازیکن معاوضه کنیم.» مهریزی تاکید کرد: «از روز اولی که با علی کریمی قرارداد بستیم این را گفتیم که به هواداران پرسپولیس احترام می‌گذاریم و این بازیکن هر تصمیمی بگیرد، مخالفتی نداریم. او طبق خواسته‌اش در پی مشکلاتی که با مدیران پرسپولیس داشت به استیل‌آذین آمد و باشگاه به زور او را حفظ نمی‌کند. استیل‌آذین خانه او است و البته پرسپولیس هم خانه اول کریمی است.»

کد خبر 91638

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز