چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۰۹:۵۲
۰ نفر

گروه ورزشی: بعد از قضاوت جنجالی احمد ابهران در شهرآورد سال 73 پایتخت همه قضاوت‌های شهرآورد به داوران خارجی سپرده شد.

 حاکمیت داوران خارجی در شهرآورد اما در لیگ هشتم توسط محسن ترکی و قضاوت موفق وی کاملا از بین رفت تا پس از تجربه موفق حضور یک داور ایرانی در شهرآورد برخلاف ادوار گذشته، دیگر کسی از حضور داوران ایرانی در شهرآورد انتقاد نکند.

در شرایطی که دو تیم پرطرفدار پایتخت شرایط کاملا متفاوتی را تجربه می‌کنند، رئیس کمیته داوران از نامزدی چهار داور با تجربه برای قضاوت شهرآورد 67 خبر می‌دهد و می‌گوید: «مسعود مرادی، هدایت ممبینی، محسن ترکی و خداداد افشاریان داوران منتخب ما برای قضاوت شهرآورد هستند که نام آنها را طی نامه‌ای برای انتخاب نهایی به ریاست فدراسیون ارائه دادیم.»

امروز یا فردا؛ اعلام نام داور شهرآورد

مسعود عنایت که طی 8 هفته گذشته از لیگ برتر به خاطر برخی قضاوت‌های ضعیف شدیدا تحت انتقاد رسانه‌ها، مربیان و مدیران باشگاه‌ها قرار داشته، باز هم در مقابل اصرار رسانه‌ها از گفتن نام داور شهرآورد خودداری می‌کند و می‌گوید: «همان‌طور که پیش از این نیز گفتم نام داور شهرآورد 48 ساعت قبل از بازی مشخص می‌شود. فدراسیون و سازمان لیگ مخالف اعلام نام داور شهرآورد در فاصله چند روز مانده تا این بازی حساس هستند به همین جهت نیز ما نام داور را همان 48 ساعت یا 24 ساعت مانده به بازی روز جمعه اعلام می‌کنیم تا داور انتخاب شده با آرامش بیشتر و تمرکز بهتری بتواند این بازی حساس را قضاوت کند.»

رئیس کمیته داوران برخلاف گمانه‌زنی‌ها که مسعود مرادی را دارای بیشترین شانس برای قضاوت در شهرآورد اخیر می‌دانند، نظر متفاوتی دارد: «هنوز به صورت قطعی از میان گزینه‌های مدنظر، نام داور شهرآورد مشخص نشده است و ما به هیچ‌عنوان اعلام نکردیم مرادی داور شهرآورد است. ضمن آنکه من فکر می‌کنم نظر محمود خوردبین سرپرست پرسپولیس نیز در خصوص قضاوت مرادی تنها نظر شخصی ایشان بوده و ما حرف‌های وی را موضع رسمی باشگاه پرسپولیس نمی‌دانیم.»

مسعود عنایت در ادامه گفت: «مسعود مرادی یکی از باتجربه‌ترین داوران ایران در عرصه قضاوت‌های داخلی و بین‌المللی محسوب می‌شود که در جام کنفدراسیون‌ها و رقابت‌های آسیایی نیز با موفقیت سوت زده. بنابراین دلیلی ندارد که قضاوت‌های وی را زیر سئوال ببریم ضمن آنکه مرادی در این فصل بازی پرسپولیس و پاس را سوت زده که اتفاقا آن بازی هم با برد پرسپولیس در همدان توام بوده است.» رئیس کمیته داوران در حالی صحبت‌های سرپرست پرسپولیس را موضع رسمی این باشگاه نمی‌داند که روز گذشته از باشگاه پرسپولیس خبر رسید که اعضای این باشگاه هنوز قضاوت مرادی در دیدار پرسپولیس و مس کرمان را فراموش نکرده‌اند.

پرسپولیسی‌ها در این رابطه به فدراسیون پیشنهاد دادند چنانچه داور خارجی در شهرآورد مدنظر فدراسیون نیست بهتر است داور دیگری جز مرادی قضاوت دیدار شهرآورد را برعهده بگیرد. مسعود مرادی یک بار دیگر در یک بازی حساس با یک سوت اشتباه سرنوشت پرسپولیس را تغییر داد. در فینال جام حذفی، پرسپولیس دنیزلی به دلیل نگرفتن یک خطای پنالتی صددرصد از سوی مرادی، مقابل سپاهان شکست خورد و حضور در لیگ قهرمانان آسیا را از دست داد. به همین دلیل باشگاه پرسپولیس حساسیت خاصی نسبت به حضور مسعود مرادی در بازی‌های حساس این تیم دارد.

کفاشیان: فعلا در‌حال مشورت برای یافتن بهترین گزینه هستم

طبق گفته مسعود عنایت رئیس کمیته داوران، علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال نقش اصلی را در انتخاب داور شهرآورد خواهد داشت. کفاشیان در رابطه با آخرین گمانه‌زنی‌ها برای انتخاب داور شهرآورد می‌گوید: «در‌حال مشورت با پیشکسوتان داوری و افرادی هستم که مطمئنم می‌توانند بیشترین کمک را در رابطه با انتخاب داور شهرآورد به ما بکنند.» رئیس فدراسیون فوتبال حالا در زمینه انتخاب داور شهرآورد کمی شفاف‌تر از قبل صحبت می‌کند و می‌گوید: «نظر کمیته داوران و شخص عنایت به عنوان رئیس این کمیته برای داور شهرآورد روی مسعود مرادی است، اما من هنوز در‌حال بررسی گزینه نهایی داوری شهرآورد هستم و نظر قطعی‌ام را اعلام نکرده‌ام اما طبق برخی صحبت‌ها و مسائلی که در نظر گرفته شده، مسعود مرادی بیشترین شانس را برای قضاوت در شهرآورد پایتخت دارد.»

کفاشیان نظر برخی کارشناسان مبنی بر اینکه با توجه به آنکه مرادی در سال آخر دوران قضاوتش قرار دارد برای این بازی در نظر گرفته شده را رد می‌کند و می‌گوید: «به هیچ وجه ملاک انتخاب ما در صورت تایید نهایی مرادی برای قضاوت شهرآورد، این موضوع نیست که ایشان سال آخر قضاوتش را سپری می‌کند چون قطعا ما باید بسیاری از فاکتورها را برای انتخاب داور شهرآورد لحاظ کنیم، اما با این وجود من نهایتا ظرف امروز یا فردا نام داور شهرآورد را اعلام خواهم کرد.» علی کفاشیان در‌حالی تصمیم‌گیرنده اصلی در مورد انتخاب داور شهرآورد است که پیش از این در گفت‌وگویی به این موضوع پرداخته بود که در انتخاب داور شهرآورد دخالت نخواهد کرد و همه اختیارات را در این رابطه به رئیس کمیته داوران محول می‌کند.

مظفری‌زاده در تاجیکستان ترکی در عراق

حضور سعید مظفری‌زاده در تاجیکستان که البته جزو نامزدهای نهایی قضاوت شهرآورد نبود و محسن ترکی در عراق جهت قضاوت یک دیدار آسیایی و بازگشت او به ایران در روز پنجشنبه و خستگی ناشی از این سفر بار دیگر تمام گمانه‌ها را به سمت قضاوت مسعود مرادی پیش می‌برد. رضا غیاثی، کارشناس داوری برنامه 90 نیز مسعود مرادی را به جهت تجربه بین‌المللی فراوان بهترین فرد برای قضاوت در شهرآورد 67 می‌داند و معتقد است باشگاه پرسپولیس نباید تنها به خاطر یک اشتباه روی نحوه قضاوت مرادی، ذهنیت بدی داشته باشد و در تایید بیشتر حرف خود می‌گوید: «مرادی دو فینال جام کنفدراسیون‌ها و یک بار نیز فینال لیگ قهرمانان آسیا را سوت زده بنابراین به اعتقاد من بهترین گزینه برای قضاوت شهرآورد محسوب می‌شود.»

کد خبر 91642

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز