چهارشنبه ۸ مهر ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۳
۰ نفر

کیکاووس زیاری: جمشید هاشم‌پور و ماهایا پطروسیان با « ازدواج به وقت اضافه» نقش‌هایی تازه و متفاوت به نمایش می‌گذارند.

سعید سهیلی کارگردان این فیلم، با بیان این نکته اعلام می‌کند فیلم بعدی‌اش کمدی نخواهد بود.

مجید صالحی، علی صادقی، بهنوش بختیاری، بهاره افشاری و محمود بهرامی هم در« ازدواج به وقت اضافه» بازی دارند. سهیلی فیلم‌نامه فیلم  را با همکاری بهمن زرین‌پور نوشته است. کل صحنه‌های فیلم در نقاط مختلف شهر تهران به دست محمدتقی پاک‌سیما فیلم‌برداری می‌شود. تا به حال حدود 50 درصد از صحنه‌ها فیلم‌برداری شده است.

یکی از مکان‌های اصلی فیلم  در مینی‌سیتی است و حدود 35 درصد از قصه در این مکان اتفاق می‌افتد. از نکته‌های ویژه این صحنه‌ها، بدل‌کاری‌های آن است، یک گروهِ حرکات بدل‌کاری رزمی در این صحنه‌ها برای اولین‌بار جلوی دوربین رفته‌اند. سازندگان فیلم می‌گویند نمونه این نوع صحنه‌ها تا قبل از این کمتر در سینمای ایران دیده شده است.

ماهایا پطروسیان در نقش یک پیرزن هشتاد ساله در« ازدواج در وقت اضافه» / عکس‌ها: بهرنگ دزفولی زاده

قصه فیلم در باره جوانی به نام فرهاد است که برای ازدواج با مشکل مالی روبه‌روست. او تصمیم می‌گیرد همراه دوست صمیمی خود و نامزدش به سراغ مادر بزرگ ثروتمند خود برود. تصور او این است که مادر بزرگ به او پول می‌دهد. اما مادر بزرگ حاضر نمی‌شود پول را به آسانی در اختیار نوه خود بگذارد و می‌گوید او باید با کار و تلاش هزینه ازدواج خود را تأمین کند. فرهاد با دیدن این اوضاع و احوال، تصمیم می‌گیرد برای به دست آوردن ثروت مادر بزرگ کاری بکند. اما تمام تلاش‌های او به بن‌بست می‌رسد و انگار که به هیچ طریقی نمی‌توان ثروت مادر بزرگ را به چنگ آورد. تازه در چنین اوضاع و احوالی، مادر بزرگ عاشق هم می‌شود و باری بر مشکلات فرهاد اضافه می‌کند.

سعید سهیلی درباره مضمون کمدی فیلم تازه‌اش به دوچرخه می‌گوید: «تصمیم گرفته بودم دو فیلم کمدی بسازم و این‌طوری نبود که یک باره به فکر ساخت «ازدواج در وقت اضافه» بیفتم. اول "چارچنگولی" را ساختم و استقبال تماشاگران از آن، مرا در ساخت دومین فیلم کمدی‌ام قاطع‌تر کرد. اما این فیلم چه با استقبال زیاد تماشاگران روبه‌رو شود و چه نشود، من سر قول خودم هستم و فیلم بعدی‌ام قطعاً کمدی نخواهد بود. شرایط کاری خیلی خوبی دارم و امیدوارم فیلم کار خوب و جذابی از آب در آید. فیلم‌نامه  را بازنویسی کرده‌ام و احساس می‌کنم ظرفیت جذب تماشاچی را دارد.»

جمشید هاشم پور در صحنه ای از فیلم

سهیلی در عین حال به بازیگران فیلمش اشاره می‌کند و می‌گوید: «جمشید هاشم‌پور در این فیلم متفاوت‌ترین نقش سینمایی خودش را بازی کرده و باید او را در این فیلم ببینید. همین نکته درباره ماهایا پطروسیان هم صادق است. او در نقش یک پیرزن هشتاد ساله  فرز و پرجنب‌وجوش ظاهر شده است. مجید صالحی و علی صادقی هم شیرین‌کاری‌های فیلم‌های قبلی خود را دارند.»

این فیلم‌ساز قبل از این فیلم‌های «مردی شبیه باران»، «مردی از جنس بلور»، «سهراب»، «سنگ، کاغذ، قیچی»، «چهار انگشتی» و «چارچنگولی» را کارگردانی کرده است.

«ازدواج در وقت اضافه» هم زمان با  فیلم‌برداری، به دست حسن ایوبی تدوین می‌شود.

کد خبر 90923

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز