دوشنبه ۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۱
۰ نفر

کیکاووس زیاری: الیجا وود متولد سال 1981 (1360) است و سال 1989(1368) زمانی که فقط هشت سال داشت با بازی در نقش کوتاهی در قسمت دوم «بازگشت به آینده» وارد دنیای سینما شد.

بعد از چند کار ویدئویی و تلویزیونی، در سال1992، نقش مقابل مل‌گیبسن در «همیشه جوان» را بازی کرد. سال بعد در «ماجراهای هکلبری فین» و «پسر خوب» (نقش مقابل مککالی کالکین، بازیگر موفق کودک آن دوران) ظاهر شد. این فیلم‌ها، او را به عنوان یک بازیگر کودک و نوجوان موفق معرفی کردند. سال 2001 که در قسمت اول مجموعه سه قسمتی «ارباب حلقه‌ها» نقش شخصیت فرودو رابازی کرد، بیست سال داشت.

 «هابیت» هم مثل « ارباب حلقه‌ها » براساس قصه کتاب دوجلدی جی‌.آر.‌آر تالکین ساخته می‌شود. تالکین این کتاب‌ها را قبل از کتاب« ارباب حلقه‌ها» ی خود نوشت و ماجراهای آن به دورانی قبل از شروع قصه این کتاب برمی‌گردد. موفقیت نسخه سینمایی« ارباب حلقه‌ها» (به کارگردانی پیتر جکسن) باعث شد تا فیلم دو قسمتی« هابیت» به کارگردانی گیرمو دل‌تورو ساخته شود. الیجا وود در یک گفت‌وگوی اینترنتی درباره حضورش در این فیلم صحبت می‌کند.

  • قصه« هابیت» قبل از شروع ماجراهای فیلم و کتاب سه قسمتی «ارباب حلقه‌ها» اتفاق می‌افتد. با توجه به این‌که شخصیت فرودو  در آن ایام به دنیا نیامده بود، حضور تو در فیلم‌سینمایی «هابیت» منتفی است.

خیلی‌ها این سؤال را از من پرسیده‌اند و گفته‌اند آیا می‌خواهی در این فیلم نقش بیلبو را بازی کنی؟ خیر. من در فیلم نقش بیلبو را بازی نمی‌کنم. حضور در چنین نقشی کمی دور از انتظار است. این درست است که فرودو در قصه« هابیت» حضور ندارد. او در ایامی که این قصه اتفاق می‌افتد، هنوز به دنیا نیامده است. با پیتر جکسن خالق سینمایی« ارباب حلقه‌ها» صحبت زیادی در این باره کردم. به او گفتم می‌توانیم کاری کنیم که حد وسط باشد. منظورم ساخت فیلمی بود که براساس آن پلی ارتباطی بین هابیت و ارباب حلقه‌ها ایجاد کنیم. با این اقدام می‌شد به برخی از شخصیت‌ها حیات دوباره داد. ولی فکر نمی‌کنم فعلاً چنین اتفاقی رخ بدهد.

  • یعنی می‌شود چنین کاری را انجام داد؟

اگر سازندگان فیلم راهی پیدا کنند که شخصیت فرودو به شکل منطقی و مقبولی وارد ماجراها شود، می‌توان چنین کاری را انجام داد. در آن صورت من هم خیلی دوست دارم که بخشی از این پروژه باشم. آنها گفته‌اند دارند چنین کاری را انجام می‌دهند و من از این بابت، هم هیجان‌زده‌ام و هم شگفت‌زده. سازندگان «هابیت» تلاش دارند تا دوباره گروه همکار «ارباب حلقه‌ها» را دور هم جمع کنند. تنها در چنین صورتی می‌توان وحدت بین دو فیلم را حفظ کرد. من فیلم‌های گیرمو دل‌تورو را خیلی دوست دارم و احساسم این است که او فیلم‌ساز فوق‌العاده‌ای است.

  • فکر نمی‌کنی چنین کاری باعث نارضایی بازماندگان تالکین شود؟

شنیده‌ام که سازندگان فیلم در حال صحبت و مذاکره با آنها هستند. بازماندگان تالکین هنوز به صورت رسمی اجازه این کار را نداده‌اند و این خیلی جالب و با نمک است. می‌دانید چرا؟ برای این که  همه ما خیلی قاطع از این صحبت می‌کنیم که سال جدید میلادی کار فیلم‌برداری را شروع می‌کنیم. وراث تالکین می‌خواهند فیلم‌نامه را بخوانند و پس از آن، پاسخ قطعی خود را بدهند. فیلم‌نامه فیلم هم هنوز آماده نشده است.

  • با آنکه چند سال از نمایش عمومی قسمت سوم و آخر «ارباب حلقه‌ها» می‌گذرد، هنوز هم طرفداران این مجموعه فیلم با تو تماس می‌گیرند و در باره آن صحبت می‌کنند. آیا هیچ وقت از این بابت احساس خستگی نمی‌کنی؟

اگر بخواهم صادقانه جوابتان را بدهم،‌ باید بگویم خیر. علتش هم این است که بازی در این مجموعه فیلم برایم یک تجربه بسیار دلپذیر و عزیز بود. من این مجموعه فیلم و نقشم را در آن دوست دارم. خیلی خوب می‌دانم چرا دوستداران آن از دیدنش هیجان‌زده می‌شوند. قصه‌های زیادی در این باره از زبان طرفداران فیلم شنیده‌ام. می‌توانم بنشینم و ساعت‌ها در باره‌اش صحبت کنم. مجموعه فیلم «ارباب حلقه‌ها» زندگی مرا دگرگون کرد. به همین دلیل،
هر بار که در باره‌اش از من سؤال شود، با خوشرویی جواب آن را می‌دهم. خدا را شکر می‌کنم که در باره چیزی صحبت می‌کنم که حکم یک کار بزرگ را دارد و تأثیر خودش را بر بقیه زندگی‌ام گذشته است.

  • در انیمیشن «9» به جای شخصیت اصلی قصه صبحت کرده‌ای. دوست داری باز هم با پروژه‌های انیمیشن همکاری کنی؟

صددرصد، صحبت کردن به جای یک شخصیت کارتونی، جذابیت‌های خاص خودش را دارد. این کار،‌هیچ شباهتی به بازی کردن در جلوی دوربین فیلم‌برداری ندارد و اصلاً یک دنیای دیگر است. تو در این دنیا، با شکل و نوع تازه‌ای از بازی کردن آشنا می‌شوی و یاد می‌گیری که فقط از صدایت استفاده می‌کنی. تو تمام احساس و هنر بازیگری‌ات را باید داخل صدایت بریزی و آنها را به کمک صدا ارائه کنی. کار ساده‌ای نیست، ولی تجربه‌ای لذت‌بخش است.

کد خبر 93231

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز