چهارشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۸۸ - ۲۰:۱۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: دومینیک استروس کان مدیر کل صندوق بین المللی پول اعلام کرد اقتصاد جهان در حال برون رفت از بحران مالی است

به‌ گزارش خبرگزاری فرانسه از ورشو، مدیر کل صندوق بین‌المللی پول در مصاحبه‌ای با هفته نامه پولیتکاPolityka چاپ لهستان اعلام کرد که اقتصاد جهانی در حال خارج شدن از بحران مالی است وی با این حال تاکید کرد روند از سرگیری رشد جهانی اقتصاد همچنان متزلزل خواهد بود.

دومینیک استروس کان در توضیح این مطلب خود گفت جدید ترین شاخص‌های اقتصادی نشان می‌دهد که اقتصاد جهانی به حالت با ثباتی رسیده است و در حال خارج شدن از بحران است. وی افزود چندین کشور حتی روند رشد اقتصادی را آغاز کرده‌اند.

دومینیک استروس کان که در گذشته وزیر دارایی، اقتصاد و صنایع فرانسه بوده است خاطر نشان کرد اقتصادهای مطرح آسیایی از این نظر نسبت به دیگر کشورهای جهان جلوتر هستند.

اما اوضاع در آمریکا و کشورهای اروپای غربی نیز به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

دومینیک استر وس کان در ادامه سخنان خود گفت: درست است که روند از سرگیری رشد اقتصادی در کشورهای مهم اقتصادی جهان آغاز شده است اما روند آن همچنان کند و متزلزل است و در همین چارچوب، تنش‌های مالی بر شاخص‌های مصرف سنگینی می‌کند و این به معنای آن است که ظرفیت‌های تولید استفاده نشده‌ای در اقتصاد وجود دارد و بیکاری نیز با این حال برای مدت زمان دیگری افزایش خواهد یافت.

مدیر کل صندوق بین‌المللی پول خطر وقوع بحران مالی دیگری را کوچک شمرد و گفت بدترین رکود اقتصادی را پشت سر گذاشته‌ایم و از سرگیری رشد اقتصادی تدریجی خواهد بود. 

کد خبر 90682

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز