همشهری آنلاین: صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن اعلام کرد برای اعطای مجوز پرداخت خط اعتباری 10.4 میلیارد دلاری به کلمبیا اقدام می‌کند.

خبرگزاری اتریش از واشنگتن گزارش داد، دومینیک استروس کان، رییس صندوق بین‌المللی پول پس از دریافت درخواست رسمی از مقامات کلمبیا برای قرارداد احتیاطی و منعطف یک ساله با صدور تمایل‌نامه‌ای از "حرکت سریع به سوی دریافت تاییده هیات مدیره (صندوق بین‌المللی پول) برای درخواست کلمبیا" خبر داد.

وی گفت: "کلمبیا سابقه خوبی از سیاست‌های اقتصادی بی‌نقص و بنیادهای اقتصادی و چارچوب‌های نهادمند و سیاستگذاری بسیار قوی دارد. مقامات کلمبیا واکنش مناسبی به بحران مالی جهانی داشته‌اند و تعهد خود را به حفظ سابقه خوب‌شان نشان داده‌اند."

خط اعتباری منعطف ماه گذشته میلادی برای کشورهایی گشوده شد که صندوق بین‌المللی پول آنها را دارای بنیادهای قوی، سیاستگذاری بی‌نقص دولتی و سابقه مداوم اجرای این سیاست‌ها بداند.

بر خلاف دیگر وام‌های این نهاد، خط اعتباری دولت‌ها را ملزم به پذیرش شروطی سخت می‌کند.

استروس کان گفت: "من از این اجابت دعوتی که از اقتصادهای خوش‌نام داشتم تا از این سرمایه‌گذاری جدید استفاده و اعتماد بین‌المللی را به قوت و ثبات چارچوب سیاستگذاری‌شان تقویت کنند، بسیار خشنودم."

کد خبر 79560

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز