همشهری آنلاین: تهران هیچ درخواستی از صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی نداشته و وضعیت و شرایط اقتصادی ایران بسیار باثبات تر از دیگر نقاط است.

سید شمس‌الدین حسینی - وزیر اقتصاد - که عصر دوشنبه 27 آوریل به وقت محلی و پس از شرکت در نشست بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن و نشست اکوسوک در نیویورک با خبرگزاری ایرنا صحبت می‌کرد، گفت: موضوع کنونی عدم رعایت حقوق سهامداران اقلیت به دلیل فشارهای دولتی در این نهادها است.

وی اظهارداشت: آنها می‌گویند که روی حفظ حقوق سهامداران پافشاری می‌کنند اما درعمل تحت فشارهای سیاسی و دولتی این حقوق را نادیده می‌گیرند.

وزیر اقتصاد در جواب این سوال که آیا این نهادهای اقتصادی بین‌المللی در مسیر رفع تحریم‌ها علیه برخی کشورها از جمله ایران، گامی برداشته‌اند، گفت: این نهادها در این مسیر قدمی برنداشته‌اند و اساسا در دنیا نقشی هم برای اینها قائل نیستند.

حسینی افزود: بانک جهانی در جاهایی که توانسته از سلطه سیاست‌های دولتی خارج شود، همکاری‌های فنی و تکنیکی خوبی با ایران داشته است.

وی همچنین در ادامه در خصوص سؤالی درباره میزان سرمایه‌گذاری خارجی در کشور گفت که با اقدامات انجام شده، رشد سرمایه‌گذاری خارجی روند خوبی داشته و به 500 تا 700 میلیون دلار در سال رسیده است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر اینکه این رقم با توجه به امکانات بالقوه کشور کم است اظهارداشت: البته بخشی از این طبیعی است و به ایجاد محدودیت‌ها از سوی کسانی بازمی‌گردد که می‌خواهند مانع رشد ظرفیت‌های اقتصادی ایران شوند.

حسینی در ادامه گفت: امروزه ظرفیت‌های سیاسی و بین‌المللی ایران آنقدر رشد کرده که این نگرانی را در برخی افراد یک‌جانبه‌گرا پدید آورده که مبادا ظرفیت‌های اقتصادی ما رشد کند که انشاء الله شاهد شکوفایی این بخش هم خواهیم بود.

کد خبر 80051

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز