پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نزدیک به هزار کارشناس اقتصادی بین المللی در نشست سالانه مجمع اقتصادی بروکسل، به بررسی مشکلات اقتصاد جهانی و به ویژه اروپا پرداختند.

در حالی که دیروز گزارشی منتشر شد که نشان می دهد تولید صنعتی شانزده کشور عضو ناحیه پول واحد اروپا- یورو به دلیل وخامت اقتصادی بیست درصد کاهش یافته است، امروز نزدیک به هزار کارشناس اقتصادی بین المللی در نشست سالانه مجمع اقتصادی بروکسل، به بررسی مشکلات اقتصاد جهانی و به ویژه اروپا پرداختند.  به گزارش واحد مرکزی خبر از بروکسل، یواکین آلمونیا کمیسیونر اقتصادی اروپا در سخنرانی افتتاحیه نشست گفت: اقتصاد و نظام مالی ما تحت بی سابقه ترین فشارها از زمان جنگ جهانی دوم قرار گرفته است.

چالش های جمعیتی یکی از این فشارهاست. پیر شدن جمعیت 500 میلیونی اتحادیه اروپا، بیش از پیش فشار مالی را بابت پرداخت هزینه های بازنشستگی و مستمری به دولت ها وارد می‌کند ؛ در شرایطی که رشد اقتصادی اروپا با منهای چهار درصد یعنی رکود دست و پنجه نرم می کند.

رابرت هولزمان مدیر بخش توسعه انسانی بانک جهانی می‌گوید: همه ما امیدواریم رکود در کوتاه مدت از بین برود چرا که همه سیاستمداران در اروپا و امریکا از این موضوع نگرانند.

کارشناسان در مجمع اقتصادی بروکسل علاوه بر این در باره میلیاردها یوروی سرگردان در بانک‌های اروپایی موسوم به دارائی‌های مسموم هم بحث کردند در شرایطی که تزریق نقدینگی به بانک های اروپایی همچنان ادامه دارد.

بانک KBC بلژیک امروز سه میلیارد و ششصد میلیون یورو کمک مالی از دولت دریافت کرد.
ژاک دولاروسیه مشاور ارشد بانک BNP Parisbs فرانسه در این باره گفت : باید به مشکل دارائی‌های مسموم در بانک های اروپایی به طور جدی نگاه شود.

فرانسوا فیون نخست وزیر فرانسه امروز اذعان کرد که رشد اقتصادی این کشور در سال جاری منهای سه درصد و برای آلمان منهای شش درصد خواهد بود.

از بازار خودروی اروپا هم خبرهای بدی به گوش می رسد به طوریکه فروش خودروهای نو در این قاره در ماه آوریل با افت بیش از دوازده درصدی روبرو بوده است.

نشست مجمع اقتصادی بروکسل به ابتکار کمیسیون اروپا برگزار می شود و امسال دهمین نشست خود را تجربه کرد.

نخستین نشست این مجمع سال 2000 برگزار شد

کد خبر 81346

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد‌ جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز