دوشنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۷
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت اپل به زودی برای مبارزه با پیامدهای رکود بازارهای IT، هزار و ششصد مسئول فروش خود را از فروشگاه‌های مجاز اپل اخراج می‌کند.

به گزارش نیوزفکتور؛ میزان فروش خالص فروشگاه‌های مجاز اپل در سه ماهه دوم سال مالی جاری، نسبت به زمان مشابه سال گذشته 1 درصد، معادل 20 میلیون دلار رشد داشته است. البته این رشد بسیار کمتر از میانگین افزایش تعداد فروشگاه‌های گشوده شده در این مدت زمان است.

از سوی دیگر اپل در گزارش سالانه خود به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا اعلام کرده است که متوسط درآمد هر فروشگاه آن از نیمه دوم سال مالی 2008 تا دوره مشابه 2009 با 17 درصد کاهش از 7.1 میلیارد دلار به 5.9 میلیارد دلار رسیده است.

متخصصان معتقدند که تصمیم اپل به دلیل تغییر رفتار خریداران و مخاطرات محیط مصرف محصولات الکترونیک و IT‌ است.

پیتر اپن‌هایمر؛ مدیر ارشد مالی اپل در مصاحبه‌ای اعلام کرده‌است که شرکتش قصد دارد در این سال به نسبت هر 4 فروشگاه افتتاح شده در سال 2008 تنها یک فروشگاه راه‌اندازی کند. یا به عبارتی در سال 2009 تنها ظرفیت برای راه‌اندازی 20 فروشگاه وجود خواهد داشت.

افزایش فروش خالص اپل به دلیل افزایش تقاضا برای آی‌فون و لپ‌تاپ‌های مدل مک‌بوک می‌باشد. با این حال تعدادی از محصولات اپل نظیر مک‌بوک ایر و پرو و آی‌پاد محبوبیت خود را تا حدودی از دست داده‌اند.

منتقدان کاهش تقاضا برای اکثر مدل‌های آی‌پاد را با افزایش محبوبیت آی‌پاد تاچ و آی‌فون توجیه کرده‌اند و پیش‌بینی کرده‌اند که این وضع افزایش خواهد یافت.

کد خبر 80029

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز