سه‌شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۸۸ - ۱۳:۵۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: کمتر عرصه‌ای در جهان وجود دارد که از بحران مالی در امان مانده باشد.

این‌بار باغ وحش‌ها با پیامدهای بحران اقتصادی درگیر شده‌اند. به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از روزنامه اینترنتی روسی نوویه ایزوستیا، در شرایطی که صاحبان حیوانات خانگی در آمریکا آنها را به پناهگاه‌های عمومی حیوانات تحویل می‌دهند یا در خیابان‌ها رها می‌کنند حیوانات ساکن باغ وحش‌ها هم با پیامدهای بحران اقتصادی درگیر شده‌اند.

بر اساس این گزارش، بسیاری از باغ وحش‌های آمریکا با مشکل مالی مواجه هستند و به عنوان نمونه مسئولان بزرگترین باغ وحش این کشور که در نیویورک قرار دارد تصمیم گرفته‌اند تعداد حیوانات موجود در آن را کاهش دهند.

جامعه حفاظت از حیاط وحش آمریکا اعلام کرده باغ وحش بزرگ نیویورک با کمبود بودجه 15 میلیون دلاری مواجه است زیرا مقامات شهری در پی کاهش هزینه‌ها از پرداخت مبلغ یک میلیون و 700 هزار دلار به باغ وحش خودداری کرده‌اند و حامیان مالی یعنی شرکت‌های صنعتی و بانک‌هایی که خودشان با مشکل مالی مواجه هستند هم نتوانسته‌اند 13میلیون و 300 هزار دلار به آن کمک کنند.

بزرگترین باغ وحش آمریکا که سالانه دو میلیون نفر از ان بازدید می‌کردند به انجمن حفاظت از حیات وحش آمریکا تعلق دارد.

روبرت کوک مدیر این سازمان مجبور شده اعتراف کند که 4 بخش باغ وحش از جمله بخش حیوانات نادر بسته خواهند شد و نخستین بار طی عمر 114 ساله باغ وحش بخشی از حیوانات موجود در آن از جمله گوزن‌ها، روباه‌ها، خفاش‌ها، بزهای کوهی و غیره در اختیار سایر باغ وحش‌های کشور قرار داده می‌شوند چون در غیر این صورت مسئولان از عهده کسری بودجه بر نمی‌آیند.

ضمنا به گفته وی حتی در صورت اتمام بحران جهانی هم حیوانات به باغ وحش بازگردانده نمی‌شوند و علاوه بر حیوانات بخشی از کارمندان باغ وحش هم باید آن را ترک کنند.

به گفته کارشناسان حتی چنین تدابیری ضامن حل مشکل نیستند. تجربه بحران‌های مالی قبلی نشان داده با کاهش یافتن تعداد حیوانات تعداد بازدید کنندگان باغ وحش‌ها هم کاهش می‌یابد که بدون شک تاثیر منفی بسیار جدی بر فعالیت انها خواهد داشت.

کد خبر 81181

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز