سه‌شنبه ۲۴ شهریور ۱۳۸۸ - ۰۶:۱۲
۰ نفر

گروه ورزشی: هر چند تیم‌های جدیدی به کمک فرمول جدید یوفا توانستند به لیگ قهرمانان برسند، ولی باز هم این نام‌های بزرگ همیشگی هستند که مدعی قهرمانی خواهند بود.

 منچستریونایتد، قهرمان سال 2008 و نایب‌قهرمان سال 2009 لیگ قهرمانان، یکی از این مدعیان است که امشب در شروع دور جدید لیگ قهرمانان میهمان بشیکتاش، قهرمان ترکیه خواهد بود. سرالکس فرگوسن در آستانه این بازی، خاطرات تلخ شکست 2 بر صفر مقابل بارسا در فینال رم را مرور می‌کند و معتقد است که تیمش باید از آن بازی درس بگیرد: «می‌توانید دلایل را بررسی کنید یا بهانه بیاورید و همیشه بهتر است به دلایل توجه کنید. در تعطیلات DVD بازی را نگاه کردم و حالا بهتر می‌توانم درباره همه چیز نظر بدهم. فکر می‌کنم مشکلات ما حل‌شدنی هستند و آنها را برطرف می‌کنیم.»

بشیکتاش که فصل جدید لیگ ترکیه را خوب شروع نکرده، شنبه در شهرآورد استانبول با 3 گل مغلوب گالا شد. با این وجود دنیزلی، سرمربی این تیم معتقد است این شکست تاثیری در عملکرد بازیکنانش مقابل یونایتد نخواهد داشت. روشتو، دروازه‌بان بشیکتاش به منچستریونایتد هشدار می‌دهد که باید منتظر جو غیرقابل تحملی باشند: «فضای اینونو منحصر به فرد است. یونایتد در زمین گالاتاسرای و فنرباغچه بازی کرده، ولی هواداران بشیکتاش با دیگران تفاوت دارند. آنها پرسروصداترین و پرشورترین تماشاگران هستند که تا دقیقه 90 با تیم‌شان می‌مانند.»

در دیگر بازی گروه B، ولفسبورگ، قهرمان آلمان امیدوار است پس از سه شکست متوالی در بوندس‌لیگا مقابل زسکامسکو نتیجه بهتری بگیرد. گرافیته، مهاجم برزیلی ولفسبورگ که تیمش شنبه 3 بر 2 مغلوب لورکوزن شد، می‌گوید: «خیلی بدشانس بودیم که لورکوزن را نبردیم. این پیروزی می‌توانست روحیه ما را تقویت کند و حالا باید تلاش زیادی کنیم از این دوران بد عبور کنیم.» سرمربی زسکامسکو، خوان ده‌راموس سرمربی فصل قبل تاتنهام و رئال‌مادرید است که هفته گذشته به این تیم پیوسته.

شب آسان رئال‌مادرید

رئال‌مادرید که با خرید چند ستاره بزرگ تابستان پرهزینه‌ای داشته، یکی از مدعیان جدی قهرمانی اروپاست و امشب می‌خواهد با شروعی خوب در خانه اف‌سی زوریخ آن را ثابت کند. رئال در پنج فصل اخیر نتوانسته از مرحله یک هشتم نهایی فراتر برود ولی امسال با خرید رونالدو، کاکا، بن‌زما، ژابی آلونسو و چند بازیکن دیگر می‌خواهد این ناکامی‌ها را جبران کند.

آلبیول پس از مصدومیت جزیی مقابل اسپانیول امیدوار است برای این بازی آماده شود. سرجیو راموس هم پس از غیبت سه ماهه آماده بازی است، ولی احتمالا پلگرینی درباره مدافع ملی‌پوش‌اش ریسک نمی‌کند. زوریخ، قهرمان سوئیس اولین حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را تجربه می‌کند و رویارویی با تیم پرستاره رئال‌مادرید موجب شد تا بلیت‌های بازی تنها در 39 دقیقه فروخته شوند.

دیگر بازی گروه C میان میلان و مارسی حساسیت بیشتری دارد، چراکه هر دو تیم تلاش می‌کنند به همراه رئال‌ به دور دوم صعود کنند. پس از نتایج ضعیف در بازی‌های تدارکاتی، میلان در سری A هم نتوانسته عملکرد خوبی داشته باشد و پس از شکست 4 بر صفر مقابل اینتر، شنبه‌شب در زمین لیوورنو به تساوی بدون گل رسید. با این وجود لئوناردو، سرمربی تازه کار میلان به موفقیت تیمش در سفر کوتاه به جنوب فرانسه خوشبین است: «حالا نوبت مارسی است، تیمی که از دوران بازیگری‌ام (او سابقه بازی در پاری‌سن‌ژرمن را دارد) خوب می‌شناسم و میلان هم این تیم را خوب می‌شناسد. بازی میان دو تیم با سابقه همیشه جذاب است. ما خیلی هیجان‌زده هستیم.»

نتایج ضعیف میلان و ناکارآمدی دفاع و حمله این تیم، انتظارات را از مارسی بالا برده ولی دیدیه دشان حریفش را تیم قدرتمندی می‌داند: «مردم باید از این حرف‌ها دست بکشند. ما با تیم بزرگی با بازیکنان بین‌المللی بزرگ روبه‌رو می‌شویم که به چنین بازی‌هایی عادت دارند. اینکه مردم می‌گویند میلان دیگر تیم خیلی خوبی نیست، مرا نمی‌خنداند. میلان همچنان میلان است.» گاتوزو که مقابل اینتر مصدوم شده بود برای این بازی آماده است. تنها غایب میلان مارکو بوریه‌لو خواهد بود. متیو فلامینی هافبک میلان که امشب فرصت دارد مقابل باشگاه سابق و تیم‌ زادگاهش بازی کند، از این رویارویی خوشحال است.

یووه بدون دیه‌گو

یوونتوس که با سه پیروزی متوالی شروع بسیار خوبی در سری A داشته، امشب میزبان بوردو قهرمان فصل گذشته و صدرنشین‌ فعلی لیگ فرانسه است. غایب بزرگ یووه دیه‌گوی برزیلی است که در پیروزی 2 بر صفر مقابل لاتزیو مصدوم شد، ولی جووینکو که در ورود به زمین نمایش بسیار خوبی داشت می‌تواند جای او را پر کند. دل‌پیرو هم که در بازی‌های تدارکاتی پیش فصل مصدوم شد، تلاش زیادی دارد تا  برای این بازی آماده شود. بوردو هم شنبه مقابل گرنوبل با یک گل به پیروزی رسید، ولی نمایش این تیم به هیچ‌وجه لوران بلان را راضی نکرد. او معتقد است که تیمش برای موفقیت مقابل یووه باید بهتر از این باشد: «بازیکنان و کادر فنی می‌دانند که اگر می‌خواهیم در تورین امتیازی بگیریم، باید سطح بازی‌مان را بالا ببریم، بیشتر ریسک کنیم و در زمین منظم‌تر باشیم.» گورکف، ستاره بوردو در بازی شنبه به دلیل خستگی خوب نبود، ولی بلان امیدوار است هافبک ملی‌پوش‌اش در اوج باشد.

چلسی در اوج

چلسی، صدرنشین لیگ برتر می‌خواهد با آنچلوتی سرانجام مزه قهرمانی اروپا را بچشد. کارلتو دو بار به عنوان بازیکن و دو بار به عنوان مربی به قهرمانی اروپا رسیده است. چلسی امشب با تمام بازیکنانش میزبان پورتو است و پس از پنج پیروزی متوالی در لیگ برتر می‌خواهد لیگ قهرمانان را هم با پیروزی شروع کند. پورتو پس از فروش لوچو گونزالس، لیساندرو لوپز و آلی‌سیسکو، 3 ستاره فصل قبل با چهره تازه‌ای به میدان می‌آید. در دیگر بازی گروه A، آتلتیکو مادرید میزبان آپوئل نیکوزیای قبرس است و به نظر نمی‌رسد کار سختی داشته باشد.

کد خبر 90501

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز