جمعه ۶ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: معتادان به اینترنت مانند سایر معتادان درمانگاه خود را پیدا کرده‌اند.

به گزارش لایوساینس مرکز بازتوانی هیورتسفیلد،‌ در فال سیتی در واشنگتن مدعی است که اولین مرکز برای بستری کردن معتادان به اینترنت، بازی‌های ویدئویی و اس‌ام‌اس را به راه انداخته است.[اعتیاد اینترنتی دارید؟ این تست مشخص می‌کند]

وارد شدن به دوره بازتوانی 45 روزه در این کلینیک که restart نام دارد، حدود 14500 دلار خرج برمی‌دارد.[آنارشی و اینترنت]

 این برنامه بازتوانی از ترکیبی از گفتگودرمانی سنتی به همراه آموزش مهارت‌های اجتماهی مانند تدریس فنون گفتگو استفاده می‌کند.

بیماران همچنین به تغذیه بزها، پرورش جوجه و انجام کارهای روزمره خانه‌داری می‌پردازند تا دوباره با دنیای آفلاین تطبیق پیدا کنند.

اولین بیمار این کلینیک یک پسر 19 ساله از ایالت آیوا ست که برای درمان اعتیاد به بازی آنلاین World of Warcraft بستری شده است.

با این که ایده راه‌اندازی چنین کلینیکی - جدا از هزینه بالای آن-  به عنوان شیوه‌ای برای آفلاین‌شدن ممکن است اغراق‌آمیز به نظر برسد، اما استیوارت فیشوف، روانشناس و سردبیر نشریه روانشناسی رسانه‌ها، معتقد است که چنین رویکردهای توانبخشی ممکن است مفید باشد.

فیشوف که با این کلینیک جدید ارتباطی ندارد، می‌گوید:‌ "قرار دادن بیماران در شرایط بالینی در معرض حیوانات دست‌آموز اثرات بسیار مثبتی داشته است. هدف این است که بیمار به تجربه ارضا از چیزی که نیاز به اتصال اینترنتی ندارد،‌ دست یابد. بنابراین دادن چیزی به بیماران که به آنها نیاز دارد، آنها را تایید می‌کند، و در مورد آنها قضاوت نمی‌کند، به آنها کمک می‌کند به دنیای واقعی بازگردند."

کد خبر 88898

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز