مجموع نظرات: ۰
یکشنبه ۲۶ مهر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۱
۰ نفر

گروه اجتماعی: خط ملی اعتیاد علاوه بر فوایدی که در پاسخگویی به افراد درگیر با مسئله اعتیاد دارد

نمایی کلی از مشخصات این افراد را که در استان‌های کشور زندگی می‌کنند در اختیار تصمیم‌سازان و سیاستگذاران می‌گذارد.

عملکرد 7 ماهه این خط نشان می‌دهد که زنان خانه‌دار بیشترین مشتریان این خط ملی هستند. از آغاز فعالیت مرکز خط ملی اعتیاد (4 اسفند 1387) تا پایان شهریور ماه سال‌جاری حدود 304 هزار نفر با این سامانه تماس گرفته‌اند و در مجموع به 77 درصد تماس‌ها پاسخ داده شده است. همچنین میزان پاسخ‌دهی خط ملی اعتیاد طی 7 ماه گذشته از 17درصد به 77 درصد، سیر صعودی داشته است.

سؤالات شایع تماس گیرندگان در این ماه شامل معرفی مراکز درمانی، آگاهی جهت کمک به فرد معتاد، درخواست راهنمایی در مورد نشانه‌ها و عوارض مواد به‌ویژه مواد جدید و درخواست راهنمایی و مشاوره جهت پیشگیری از مصرف مواد اعتیادآور بوده است.

در ماه شهریور، 74 درصد زنان و 26 درصد مردان با این سامانه تماس گرفته‌اند که از نظر سطح تحصیلات بیشترین آمار، مربوط به افراد دارای مدرک دیپلم (43 درصد) و بیشترین تماس‌ها از سوی افراد خانه‌دار (57 درصد) بوده است. همچنین 31 درصد تماس گیرندگان مصرف‌کننده بوده‌اند.

بیشترین تماس‌ها به‌ترتیب از استان‌های خراسان، فارس و اصفهان و کمترین تماس‌ها از استان‌های یزد، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری و 69 درصد کل تماس‌ها مربوط به استان تهران بوده است.

کد خبر 93099

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز