همشهری آنلاین- سهراب شمسی‌پور بار دیگر اعضای در حال بهبودی انجمن معتادان گمنام گردهم آمدند تا با برپایی جشنی معنوی، شکرانه سلامتی و بهبودی خود را با دستانی گره کرده رو به آسمان فریاد کنند.

عصر روز پنجشنبه سی‌ام مهرماه درهای ورزشگاه 30 هزار نفری تختی تهران به روی معتادانی که حالا رهایی از اعتیاد فعال و زندگی بدون مواد مخدر را تجربه می‌کنند، باز شد تا در کنارخانواده‌هایشان در همایش«عشق بدون شرط» شرکت کنند.

انجمن معتادان گمنام، که به NA -Narcotics Anonymous نیز شهرت یافته، انجمنی است جهانی که در 127 کشور جهان حدود دو میلیون معتاد در حال بهبودی را پوشش می‌دهد.

درایران نیز تعداد اعضای این انجمن بطور تقریبی 350 هزار نفر اعلام شده که این تعداد در طول هفته بهبودی خود را در قالب 3400 گروه و بیش از 16هزارجلسه بهبودی، دنبال‌ می‌کنند.

تنها شرط عضویت در این انجمن، تمایل به قطع مصرف مواد مخدر است. هدف اصلی این انجمن رساندن پیام بهبودی به معتادی است که از اعتیاد خود در رنج و عذاب است.

یک عضو کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی این انجمن می‌گوید: براساس اصول NA هر کس که مایل باشد بدون در نظرگرفتن سن، مذهب، نژاد و جنسیت می‌تواند به این انجمن بپیوندد . برای ما مهم نیست که یک عضو چه چیز و چقدر مصرف کرده و یا آنرا از چه کسی و از کجا خریده است. کارهائی که در گذشته کرده و یا دارائی و نداری‌اش برای ما بی تفاوت است . تنها چیزی که برای انجمن اهمیت دارد، این است که یک عضو می خواهد در مورد مشکلاتش چکار کند و ما چطور می توانیم به او کمک کنیم.

برای این همایش 200پیام از 30 کشور جهان ارسال شده بود؛ پیام‌هایی از اعضای این انجمن در کانادا، آفریقای جنوبی، بالتیمورمریلند، آلمان، سوئد و... «قلب ما از برگزاری این همایش شاد شد. چون باعث می‌شود صدای انجمن معتادان گمنام به کسانی که آن را نمی‌شناسند برسد. از طرفی این گردهمایی‌ها روح اتحاد را میان اعضا زنده نگه می‌دارد.»

یکی ازسخنرانان همایش «عشق بدون شرط» گفت: امروز عالی ترین جلوه لطف خداوند را دراین همایش می‌بینیم. کسانی که روزی در صف مرگ ایستاده بودند، حالابهبودی خود را در کنار یکدیگر و خانواده‌هایشان جشن می‌گیرند. من سال های مصرف را در گمراهی سپری کردم. در زندگی هدفی نداشتم و تنها زندگی می‌کردم که مصرف کنم و مصرف می‌کردم که زندگی کنم. همواره مترصد بودم که این زندگی تمام شود. اما روزی که طاقت درد بیشتری را نداشتم با برنامه معتادان گمنام آشنا شدم. ما معتادان در حال بهبودی امروز شایستگی درست زندگی کردن را پیدا کرده‌ایم. برای من همه چیز یک روز یک روز اتفاق می‌افتد. شیوه زندگی کردن فقط برای امروز، رمزمعجزه‌آسایی است که مرا در کنار سایر دوستانم درانجمن پاک نگه داشته است.

این همایش سخنرانان دیگری هم از میان سایر اعضای زن و مرد خود داشت که همگی براین نکته تاکید داشتند که زندگی امروز ما با زمان مصرف مواد مخدر اصلا قابل مقایسه نیست. به عبارتی بدترین روزهای امروز ما، ازبهترین دوران مصرف، بهتر است.

خانمی از نیوزیلند که عضو 17 ساله این انجمن است برای حضور در این همایش به تهران آمده بود.

او در بیان تجربه خود از بیماری اعتیاد اینگونه توضیح داد: «ما به دلایل زیادی به هم وصل هستیم. مهمترین و اصلی ترین آن بیماری اعتیاد است. من در زمانی که مواد مخدر مصرف می‌کردم بسیارعصبانی و بدجنس بودم به همین خاطر کسی پذیرای من نبود. اما با پیوستن به انجمن به مرور شخصیت، منش، رفتار و حتی حرف زدن من تغییر کرد.

در این همایش دو ساعته علاوه بر نمایندگانی ازرسانه‌های گروهی، مسئولانی از شهرداری تهران، بهزستی، نیروی انتظامی و سازمان زندان‌ها حضور داشتند

کد خبر 93539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز