همشهری آنلاین- محمدرسولی: دولت چین کلیه بازی‌های آنلاین خشن، تبلیغ آنها و حتی ارتباط دادن به آنها (لینک) توسط سایت‌های چینی را غیر قانونی اعلا‌م کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سایت وزارت فرهنگ چین طی یک اعلامیه مهم اعلام کرد که بازی‌های آنلاینی که ترویج استفاده از مواد مخدر، هرزگی و زشتی، قماربازی  و جرائمی نظیر هتک حرمت، تخریب افکار عمومی و دزدی را انجام می‌دهند، برخلاف سنت‌های فرهنگی و اخلاق عمومی در چین بوده و غیر قانونی به شمار می‌آیند.

در ادامه این اعلامیه آمده است که این بازی‌ها مروج فرهنگ و رفتار مافیایی بوده و می‌تواند تاثیر بسزایی در استانداردهای اخلاقی جامعه و همچنین جوانانی که در حال شکل دادن به شخصیت خود هستند، داشته باشند. این ممنوعیت به سرعت در چین اعمال خواهد شد.

جزئیات بیشتری در مورد چگونگی اجرای این قانون نیامده است ولی وزارت فرهنگ چین ابراز امیدواری کرده که سایت‌های چینی به سرعت این قانون را اجرا کرده و حتی از لینک دادن به سایت‌های اینچنینی خودداری کنند.

چین با 298 میلیون کاربر اینترنت، بزرگترین جمعیت اینترنتی جهان را داراست. طبق قوانین چین، استفاده از اینترنت فقط در موارد آموزشی و تجارت آزاد است و سایر موارد غیر قانونی به شمار می‌آید. لازم به ذکر است که سایت‌هایی نظیر فیس‌بوک، تویتر و یوتیوب در این کشور فیلتر شده‌اند.

Rasouli@Hamshahri.org

کد خبر 86469

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز