چهارشنبه ۱۷ تیر ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: کره جنوبی درباره یک برنامه که به 8000 رایانه و به پایگاه‌های اینترنتی دولتی و خصوصی حمله کرده است، هشدار داد

خبرگزاری اتریش از سئول گزارش داد، کمیسیون رسمی ارتباطات کره جنوبی اعلام کرد حملات موسوم به DDoS (توزیع انکار سرویس) ترافیک گسترده‌ای را از میلیون‌ها رایانه برای سایت‌های مشخص ایجاد می‌کند که منجر به از کار افتادگی دسترسی به آنها می‌شود.

پلیس سایبر کره جنوبی در حال تحقیق درباره این هک است که سه‌شنبه شب موجب شد پایگاه‌های اینترنتی بانک‌ها، آژانس‌ها و پورتال‌های دولتی از کار افتاده یا کند شوند.

پایگاه‌های اینترنتی دفتر ریاست جمهوری، مجمع ملی و وزارت دفاع کره جنوبی به طور همزمان هدف بمباران درخواست دسترسی قرار گرفتند که ظاهرا عامل آن این نرم‌افزار بوده است. کمیسیون ارتباطات با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این نرم‌افزار دسترسی عادی را به این سایت‌ها رد می‌کند.

هوانگ چول یونگ، از مقامات این کمیسیون روز چهارشنبه در یک نشست خبری گفت: "ما در حال رهگیری آی پی (پروتکل اینترنتی) هستیم که موجب این ترافیک زیان‌بار شد."

کارشناسان امنیت وب گفتند با توجه به سایت‌هایی که هدف قرار گرفتند، این حمله احتمالا از کره شمالی، چین یا یک کشور دیگر انجام گرفته است.

اخبار این حملات روز چهارشنبه به افزایش برخی شرکت‌های امنیت سایبر همچون شرکت آنلب (Ahnlab Inc) انجامید.

کد خبر 85081

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز