همشهری آنلاین: طرح‌های جدید صهیونیست‌ها برای شهرک‌سازی در بخش اشغالی شرق بیت‌المقدس به زودی روانه تصویب نزد مقامات شهری می‌شود.

خبرگزاری اتریش از بیت‌المقدس گزارش داد، این ابتکار جنبش فوق‌العاده محافظه‌کار ایلاد است و ساخت 104 خانه و یک کنیسه، یک استخر و یک محل آفتاب‌گیری را در محله راس العمود در نظر گرفته است.

به نوشته روز یکشنبه روزنامه هاآرتص، در این محله در حال حاضر حدود 14 هزار فلسطینی زندگی می‌کنند.

این محله قرار است مال داوود (Maale David) نامیده و به شهرک مال زایتیم (Maale Seitim) متصل شود که 51 خانواده صهیونیست ساکن آن هستند. رژیم صهیونیستی بخش شرقی عرب‌نشین بیت‌المقدس را در جنگ شش روزه 1967 اشغال کرد.

خاریو اوپنهایمر (Jariv Oppenheimer) از سازمان مخالفان شهرک‌سازی صهیونیست‌ها موسوم به "صلح همین حالا" این طرح‌ها را برای توازن شهری "بی‌نهایت خطرناک" خواند.

در همین حال آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی به رادیو ارتش این رژیم درباره این طرح‌ها گفت: "هیچ توافقی با آمریکا نداشته‌ایم که یهودیان را از ساخت و ساز در بخش شرقی بیت‌المقدس منع کند."

به گفته وی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قصد دارد چهارشنبه در لندن با جورج میچل، فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه درباره توقف احداث شهرک‌ها در کرانه باختری رایزنی کند. باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا توقف کامل شهرک‌سازی صهیونیست‌ها را در کرانه باختری و بخش شرقی بیت‌المقدس پیش شرط مذاکرات جدید صلح با فلسطینی‌ها می‌داند.

نتانیاهو چند روز پیش تحت فشار آمریکا اعلام آمادگی کرد توقف مناقصه برای احداث شهرک‌های جدید صهیونیست‌نشین را در مناطق فلسطینی‌نشین تمدید کند. اما این مناقصه‌ها فقط مربوط به وزارت مسکن است که ماه‌هاست هیچ قرارداد جدیدی را ارایه نداده است؛ بنا براین این امر شامل پروژه‌های ساختمانی خصوصی و تکمیل شهرک‌هایی که کار ساخت‌شان آغاز شده است، نخواهد شد.

کد خبر 88465

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز