دوشنبه ۶ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۰۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: اتحادیه عرب با صدور بیانیه‌ای از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی و نمازگزاران در این مسجد به شدت ابراز نگرانی کرد.

واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد: در این بیانیه آمده است، کمیته چهارجانبه بین المللی و شورای امنیت سازمان ملل متحد باید هرچه سریعتر برای توقف این اقدامات خطرناک اسرائیل دخالت کند.

احسان اوغلو دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی هم در گفتگو با شبکه العربیه، حمایت جهان اسلام از هویت اسلامی مسجد الاقصی را خواستار شد.


وی با بیان اینکه ما این اقدام اسرائیلی را به شدت محکوم می‌کنیم، گفت: این مساله نشان می‌دهد اسرائیل از اجرای طرح‌های خود کوتاه نمی‌آید و تل آویو تا سال 2020 تلاش می‌کند شهروندان اصلی قدس که مسلمانان و مسیحیان هستند را از این شهر اخراج کند و این اقدامات اسرائیل در سایه این همه گفتگوها و تعهدات بین المللی صورت می‌گیرد.

احسان اوغلو افزود: من از همه کشورها و سازمان‌های ملی دعوت می‌کنم به مساله قدس توجه داشته باشند و از شهروندان قدس حمایت کنند تا هویت این شهر حفظ شده، مدارس و بیمارستان‌ها حفظ شوند و بیمارستان‌های جدیدی ساخته شوند.

دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی تصریح کرد: هم اکنون موسسات متعدد اسرائیلی و بین‌المللی در کنار اقدامات غیر قانونی کابینه اسرائیل برای خرید املاک، مستغلات و اراضی در قدس تلاش می‌کنند.


همچنین گروهی از فلسطینیان ساکن اردوگاه یرموک دمشق در محکومیت حمله دیروز( یکشنبه5 مهر)  صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی تظاهرات کردند.

تظاهرکنندگان با در دست داشتن پرچم‌های گروه‌های مبارز فلسطینی، با هموطنانشان که با تحصن در مسجد الاقصی در برابر اشغالگران صهیونیست ایستاده اند، اعلام همبستگی کردند.

آنان در تظاهرات خود که از مسجد جامع اردوگاه آغاز شد، در شعارهائی سازش گروهی از فلسطینیان و حاکمان عرب را سرزنش کردند.

تظاهرکنندگان فلسطین حمایت خود را از راه مقاومت اعلام و تصریح کردند: جانفشانی و مقاومت تنها راه آزادسازی فلسطین و بازپس گیری حقوق غصب شده خواهد بود.

آنان همچنین حمایت جهان اسلام از مقاومت و مسجد الاقصی را به عنوان نخستین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس جهان اسلام خواستار شدند.

تظاهرکنندگان فلسطینی هشدار دادند، حمله مزدوران صهیونیست به مسجد الاقصی که همزمان با یکی از مناسبت‌های دینی آنان و با همدستی پلیس رژیم اسرائیل صورت گرفت، توطئه‌ای آشکار برای تسلط بر این مکان مقدس است.

فلسطینیان مقیم اردوگاه یرموک همچنین از همه کشورها و سازمان‌های اسلامی و بین‌المللی خواستند به مساله قدس شریف توجه داشته و از شهروندان بیت المقدس حمایت کنند تا هویت این شهر حفظ شود.

اشغالگران صهیونیست روز یکشنبه در حمله به نمازگزاران فلسطینی در مسجدالاقصی 40 نفر را زخمی کردند.

کد خبر 91418

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز