چهارشنبه ۲۴ تیر ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۷
۰ نفر

گروه بین‌الملل: گروهی از سربازان اسرائیلی شرکت‌کننده در حملات 22 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه به نقض گسترده حقوق بشر، کشتار غیرنظامیان، استفاده از ساکنان غزه به‌عنوان سپر انسانی و تخریب گسترده این منطقه با دستور مستقیم فرماندهان ارتش این رژیم اعتراف کردند.

به گزارش الجزیره، انجمن اسرائیلی «سکوت را بشکنید» روز گذشته گزارشی 112 صفحه‌ای را منتشر کرد که در آن 30 نظامی رژیم صهیونیستی اعتراف‌های مشابهی را درباره اقدامات غیرانسانی علیه ساکنان غزه داشته‌اند. این انجمن، فیلم‌ این اعترافات را هم منتشر کرده است که در آن چهره سربازان برای شناخته نشدن آنها از سوی ارتش رژیم صهیونیستی پوشیده شده است.

این سربازان اعلام کرده‌اند که در جریان حمله به نوار غزه، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی از نظامیان خواسته بودند که به هر فرد یا ساختمانی شلیک کنند.

یکی از این نظامیان در اعترافات خود گفت: دستور فرماندهان به ما این بود که اگر به کسی مشکوک شدیم فورا او را بکشیم. مقام‌های ارتش به ما ابلاغ کرده‌ بودند که در این جنگ غیرنظامی وجود ندارد و همه دشمن هستند. دستور به ما این بود که اول شلیک کنیم و بعد به اینکه هدف ما غیرنظامی بوده است یا نه، فکر کنیم.

به گفته این سرباز اسرائیلی فرماندهان ارتش به نظامیان اعلام کرده بودند که تمام ساکنان نوار غزه دشمن هستند و همه باید کشته شوند و هیچ بی‌گناهی در غزه وجود ندارد.

این نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اعتراف کردند که استفاده از غیرنظامیان غزه به‌عنوان سپر دفاع انسانی مسئله‌ای عادی برای نظامیان این رژیم در جریان این حملات بوده است.

یک گروهبان با چهره‌ای شطرنجی شده در اعتراف خود درباره استفاده از ساکنان غزه به‌عنوان سپر دفاع انسانی گفت: برای ورود به خانه‌ها و اجتناب از گرفتار شدن در دام مواد منفجره احتمالی، ما ساکنان را وادار می‌کردیم دیوارها را بشکنند و سوراخی ایجاد کنند که ما بتوانیم از آن وارد خانه‌ها شویم.

ما یک غیرنظامی را وادار می‌کردیم که جلوتر از سربازان ما پیش برود و وارد خانه شود. سرباز، اسلحه خود را پشت سر غیرنظامی قرار می‌داد و از او به‌عنوان سپر استفاده می‌کرد و پیش می‌رفت.

سازمان عفو بین‌الملل پیش از این اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی در طول جنگ با اجبار کودکان نوارغزه به باقی ماندن در اماکن نزدیک به پایگاه‌های تحت اشغال آنها یا حتی وادار کردن آنها به بررسی بسته‌های انفجاری مشکوک، از آنها به‌عنوان سپر انسانی استفاده می‌کرده است.

یکی دیگر از سربازان اسرائیلی در گزارش گروه «سکوت را بشکنید» اعلام کرده است که استفاده از خشونت بیش از حد علیه تمامی ساکنان نوار غزه از دستورات اولیه فرماندهان ارتش در این حملات بوده است. وی در اعترافات خود گفت: تیراندازی‌های ما بسیار گسترده و انفجار بمب‌ها بسیار شدید بود. زمانی که ما در نوار غزه پیشروی‌ می‌کردیم به‌ویژه در مناطق مسکونی به ما دستور تیراندازی شدید داده می‌شد.

یک سرباز دیگر رژیم صهیونیستی هم با اعتراف و ابراز تأسف از استفاده از فسفر سفید در این جنگ اعلام کرده است که واحدهای مختلف شرکت‌کننده در این حملات دستور مستقیم به آتش کشیدن مناطق مختلف را به وسیله فسفر سفید دریافت کرده بودند.

اعترافات نظامیان رژیم صهیونیستی را انجمن «سکوت را بشکنید» جمع‌آوری کرده است که مقر آن در سرزمین‌های اشغالی است و رئیس آن یهودا شائول، نظامی سابق ارتش رژیم صهیونیستی است.

میخائیل مانکین از اعضای این گروه روز گذشته با اشاره به خشم مقام‌های رژیم صهیونیستی از انتشار این اعترافات بیان کرد: وقتی فلسطینی‌ها و گروه‌های مدافع حقوق بشر اعلام کردند در غزه چه جنایاتی صورت گرفته است، مقام‌های اسرائیل این گزارش‌ها را رد کردند اما هم‌اکنون شاهد آن هستیم که نظامیان اسرائیل، خودشان شروع به اعتراف کرده‌اند.

اعترافات 30 نظامی رژیم صهیونیستی در حالی صورت می‌گیرد که 6 ماه از پایان این حملات می‌گذرد و اکنون کمیته حقیقت یاب سازمان ملل در حال بررسی جنایات رژیم صهیونیستی است.

در حملات گسترده رژیم صهیونیستی از 27 دسامبر تا 18 ژانویه حداقل 1400‌فلسطینی شهید و بیش از 5 هزار نفر از ساکنان نوار غزه زخمی شدند. کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل به ریاست ریچارد گلدستون قرار است نتایج تحقیقات خود را درباره جنگ غزه در اواخر ماه سپتامبر اعلام کند. گزارش این کمیته بسیار مهم به حساب می‌آید و به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد ارجاع خواهد شد.

کد خبر 85616

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز