همشهری آنلاین: نظامیان رژیم صهیونیستی به ارتکاب جنایات جنگی در جریان 3 هفته حملات این رژیم به نوار غزه اعتراف کردند

واحد مرکزی خبر به نقل از شبکه تلویزیونی بی بی سی گزارش داد: بیش از 25 نظامی اسرائیلی در اعترافاتی گفتند که در جریان جنگ سه هفته‌ای غزه، ارتش رژیم صهیونیستی جنایات جنگی مرتکب شده است.

گروهی موسوم به " شکستن سکوت" که سازمانی متشکل از کهنه سربازان اسرائیلی استاین اعتراف‌ها را منتشر کرده  که تلاش می‌کند تا موارد نقض حقوق بشر را در ارتش اسرائیل بر ملا کند.

پیش از این نیز رژیم صهیونیستی به اتهامات علیه خود مبنی بر ارتکاب جرائم جنگی در غزه واکنش داده و آن را تبلیغات فلسطینیان خوانده بود اما اکنون این اتهامات را خود نظامیان اسرائیلی مطرح می‌کنند.

انجمن شکستن سکوت در گزارش خود تاکید کرده است اصولا هدف اسرائیل از حمله به غزه ویران کردن آن بوده است.

براساس اعتراف‌های نظامیان اسرائیلی، فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی به گونه‌ای به آن‌ها فرمان داده بودند که هیچ فرقی میان غیرنظامیان و کسانی که با ارتش اسرائیل می‌جنگند قائل نشوند. 

به گفته آن‌ها اصل بر این بود که به هر روشی از جان نظامیان اسرائیلی باید محافظت می‌شد و هیچ فرقی نمی‌کرد برای نیل به این هدف چه تعداد از فلسطینیان کشته یا زخمی شوند.

یکی از نظامیان گفت: به ما گفته بودند در جنگ شهری همه دشمن شما هستند و هیچ فرد بیگناهی وجود ندارد.

در واقع ویرانی غزه نتیجه سیاست عمدی رژیم صهیونیستی برای تخریب گسترده در این منطقه بوده است. 

یکی از فلسطینیان به خبرنگار بی بی سی گفت : آن‌ها ( صهیونیست‌ها)از فلسطینیان به عنوان سپرانسانی استفاده می‌کردند و یکی از آن‌ها اسلحه را پشت گردن ما گذاشته بود و مرا مجبور می کرد تا ساکنان خانه‌ها را بیرون کنم.

یکی از نظامیان صهیونیست نیز در اظهارات خود به چنین اقداماتی اعتراف کرده است.

کد خبر 85579

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز