دوشنبه ۱۸ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۰
۰ نفر

همشهری آنلاین: بزرگترین هیات پارلمانی اروپا برای بررسی وضعیت غزه به این منطقه وارد شد

به گزارش ایسنا، پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم گزارش داد: کمیته دولتی شکستن محاصره غزه امروز (18 خرداد) اعلام کرد که بزرگترین هیات پارلمانی اروپا به نوار غزه فردا (سه‌شنبه) از طریق گذرگاه رفح جهت اطلاع از اوضاع مناطق تخریب شده در جنگ اخیر نوار غزه وارد این منطقه می‌شود.

حمدی شعث رییس کمیته دولتی شکستن محاصره غزه، طی بیانیه‌ای مطبوعاتی اظهار داشت: این هیات پارلمانی شامل 41 عضو پارلمانی از 15 کشور اروپایی است که در میان آنها چند تن از روسای پارلمان‌ها حضور دارند.

شعث خاطرنشان کرد: این کمیته تمام آمادگی‌های لازم را برای تسهیل ماموریت این هیات در این سفر فراهم کرده است.

وی از این هیات خواست تا اوضاع واقعی نوار غزه و پیامدهای ناشی از اقدامات رژیم صهیونیستی و محاصره نوار غزه در طول سه سال اخیر را به جهان منعکس کنند.

در خبری دیگر، یک عضو پارلمان رژیم صهیونیستی از وجود یک برنامه صهیونیستی برای جلب 10 میلیون یهودی هندی در راستای حفظ وضعیت جمعیتی یهودیان در بیت‌المقدس خبر داد.

عباس زکور عضو عرب پارلمان رژیم صهیونیستی (کنست)، اظهار داشت: آمارهایی که روزنامه عبری هاآرتص منتشر کرده، حاکی از این است که تعداد شهروندان فلسطینی در بیت‌المقدس تا سال 2020 به حدود 50 درصد خواهد رسید.

زکور افزود: اسرائیل تلاش می‌کند تا با تخریب منازل فلسطینیان با ادعای نداشتن مجوز، سلب کارت‌های شناسایی، اخراج ساکنان فلسطینی به خارج از بیت‌المقدس و تشویق یهودیان برای سکونت در بیت‌المقدس، از افزایش تعداد فلسطینیان در بیت‌المقدس جلوگیری کند.

این عضو پارلمان رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با روزنامه اماراتی الاتحاد اظهار داشت: هر یک از احزاب چپ‌گرا و راست‌گرای اسراییل برای اجرای این طرح تلاش می‌کنند.

زکور افزود: یوسی بیلین که یکی از رهبران برجسته حزب چپ گرای اسراییل است، برای حفظ وضعیت افزایش جمعیتی یهودیان، مساله جلب 10 میلیون یهودی هندی را مطرح کرد.

وی تاکید کرد: این پیشنهاد به دلیل اختلافات دینی فلسطینیان با یهودیان مطرح نشد؛ بلکه چپ گرایان اسراییلی معنای خطر جمعیتی را درک می‌کنند و به همین دلیل حضور فلسطینیان در بیت‌المقدس را هدف قرار داده‌اند.

از سوی دیگر، وزارت امور بیت‌المقدس اعلام کرد: شهرداری بیت‌المقدس اخطاریه‌هایی را برای تخریب 13 منزل مسکونی در محله "جنة عدن" در بیت حنینا با ادعای ساخت و ساز بدون مجوز صادر کرد.

در بیانیه‌ای که از سوی وزارت امور بیت‌المقدس صادر شد، آمده است: در این منازل مسکونی که تحت تملک خانواده‌های فلسطینی قرار دارد، 100 تن زندگی می‌کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این اخطاریه‌های تخریب به مقامات قضایی داده شده است تا دستورات پیشگیرانه صادر شود.
 

در همین حال چهار تن از اعضای مقاومت فلسطین صبح امروز (دوشنبه) در اثر حمله هلی‌کوپتر‌های رژیم صهیونیستی در گذرگاه ناحل عوز در شرق شهر غزه به شهادت رسیدند.

 شاهدان عینی اظهار داشتند: در پی درگیری بین مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر اسرائیل، یک هلی‌کوپتر‌ دو موشک به سمت محله الشجاعیه در شرق شهر غزه پرتاب کرد که در اثر آن چهار تن از مبارزان فلسطینی‌ به شهادت رسیدند. 

به گزارش پایگاه اینترنتی فلسطین الیوم، شاهدان عینی افزودند: درگیری‌هایی بین مبارزان فلسطینی و نیروهای اشغالگر اسراییلی در گذرگاه‌ ناحل عوز صورت گرفت و حملات مداوم سربازان اشغالگر اسراییلی مانع رسیدن آمبولانس‌ها به این منطقه شد.

کد خبر 83122

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز