همشهری آنلاین: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نسبت به پیامد‌های ورود حزب‌الله در دولت آینده لبنان هشدار داد و گفت دولت این کشور مسئول هرگونه حمله احتمالی حزب‌الله به اسرائیل است.

به گزارش ایسنا، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جریان بازدید از شهرک‌های جنوب شرق تل آویو و دیدار با شهرک نشینان این منطقه در جمع خبرنگاران گفت: در صورتیکه حزب‌الله لبنان رسما جزیی از دولت آینده این کشور باشد، این دولت مسوول هرگونه حمله‌ی حزب‌الله به اسرائیل خواهد بود.

روزنامه اماراتی دارالخلیج نوشت: نتانیاهو گفت، امیدوارم که اسرائیل نیازمند واکنش در برابر حملات حزب‌الله نباشد.

وی گزارش‌ها در خصوص افزایش تنش‌ میان لبنان و اسرائیل را رد کرد و افزود: دولت لبنان دیگر نمی‌تواند بگوید که حزب‌الله عامل این حملات است و خود را در پشت حزب‌الله پنهان کند. از نظر ما دولت لبنان در راس قدرت است و باید مسئولیت‌هایش را بپذیرد.

در همین حال نیروهای زرهی رژیم صهیونیستی در مکانی در نزدیکی ورودی مزارع شبعا مستقر شده‌اند و کارگران اسرائیلی در حال ساخت دیواری از سیم خاردار در چند متری شبعا شده‌اند و نیروهای اسرائیلی نیز تامین امنیت آن‌ها را برعهده دارند. این امر موجب آماده باش نیروهای ارتش لبنان و استقرار این نیرو‌ها و خودرو‌های زرهی در مناطق متعدد این منطقه شده است. نیروهای یونیفل نیز تجهیزات خود را در اطراف برکه شبعا مستقر ساخته و عملکرد دو طرف را تحت نظر دارند.

روزنامه اورشلیم پست رژیم صهیونیستی نیز نوشته است. دنی آیالون، معاون لیبرمن پیشنهاد‌ها مبنی بر این که اسرائیل به زودی عقب نشینی از بخش شمالی غجر را اعلام خواهد کرد و آن را به نیروهای یونیفل تحویل خواهد داد، رد نمود.

ایالون گفته است: آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه‌ اسرائیل و تیمی از کارمندان وزارت خارجه در حال ارایه‌ی توصیه‌هایی در این زمینه است که هنوز فعالیت‌شان پایان نیافته و تصمیم‌گیری در این باره به چندین هفته زمان نیاز دارد.

منابع دیپلماتیک عالی رتبه اسرائیلی نیز گفتند: نشست در کابینه در خصوص بررسی این مساله به علت پیش بینی اسراییل در خصوص اقدام غافلگیرانه حزب‌الله لبنان به تاخیر افتاد.

کد خبر 87589

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز