گروه بین الملل: سازمان‌های حقوق بشر به‌دنبال بی‌توجهی همیشگی مقام‌های رژیم صهیونیستی به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی ارتش این رژیم در جریان حملات 22 روزه به نوار غزه خواستار برپایی دادگاهی بین‌المللی در این باره شدند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر (Human Rights Watch) به تازگی با انتشار گزارشی بخش دیگری از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی را در جریان حملات به نوار غزه افشا کرد.

در این گزارش اعلام شده است که این سازمان اسناد مربوط به قتل 11فلسطینی را جمع‌آوری کرده است که با وجود به اهتزاز درآوردن پرچم سفید در جنگ غزه، به ضرب گلوله نیروهای رژیم صهیونیستی کشته شدند.

اسناد این گروه نشان می‌دهد که بیشتر افراد کشته شده در این حمله زنان و کودکان بوده‌اند. در این گزارش تاکید شده است که در منطقه‌ای که این افراد کشته شدند هیچ فرد نظامی وجود نداشته است و تحقیقات این سازمان نشان می‌دهد که نظامیان اسرائیلی در این حملات بدون مراعات قوانین جنگ تفاوتی بین افراد نظامی و غیرنظامی قائل نشده‌اند.

این در حالی است رژیم صهیونیستی مانند گذشته در واکنش به گزارش‌های جنایات جنگی این رژیم تنها به تکذیب این گزارش اکتفا کرد. ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به این گزارش که بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های جهان داشت، اعلام کرد: اطلاعات مندرج در این گزارش با استناد به منابعی صورت گرفته است که نمی‌توان به آنها اعتماد کرد.

دیده‌بان حقوق بشر در واکنش به این مسئله، جنگ تبلیغاتی رژیم صهیونیستی را برای بی‌اعتبار کردن شواهدی که این سازمان درباره کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی جمع‌آوری کرده است، محکوم کرد.

لین لیوین، مدیر برنامه جمع‌آوری شواهد این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کابینه اسرائیل به جای بررسی جدی اطلاعات جمع‌آوری شده از سوی نهادهای حقوق بشر، جنگی تبلیغاتی را بر ضد‌آنها آغاز کرده است.

گروه دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک قرار دارد با ابراز ناامیدی درباره واکنشی که رژیم صهیونیستی به گزارش سازمان‌های بین‌المللی درباره جنایات جنگی این رژیم در جریان حمله به غزه نشان داده است، اعلام کرد درصورتی‌که اسرائیل همچنان به بی‌توجهی به این گزارش‌ها ادامه دهد، کشورهای جهان باید برپایی دادگاه محاکمه درباره این جنایات را براساس قوانین بین‌المللی پیگیری کنند.

اسرائیل انتقادات بین‌المللی درباره حمله به نوار غزه را رد می‌کند و تاکنون حتی یک نظامی این رژیم به‌علت جنگ غزه در دادگاه نظامی محاکمه نشده است. حملات 22 روزه رژیم صهیونیستی به نوار غزه باعث کشته شدن 1400 فلسطینی شد.

طبق قوانین، کسانی که به‌طور عمدی اقدام به حمله علیه افراد غیرنظامی کرده یا فرمان این حملات را صادر می‌کنند، در زمره جنایتکاران جنگی قرار می‌گیرند.

تلاش  برای افشای برنامه‌های‌ هسته‌ای اسرائیل

اتحادیه عرب در تلاش برای تحت فشار قرار دادن رژیم صهیونیستی برای افشای برنامه سری هسته‌ای خود، خواستار همراهی اتحادیه اروپا شد.

عمروموسی، دبیر کل اتحادیه عرب با ارسال نامه‌ای برای کارل بیلدت، وزیر خارجه سوئد که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه‌ اروپا را بر عهده دارد از اروپا خواسته است تا از قطعنامه کشورهای عربی با عنوان توانایی‌های هسته‌‌ای اسرائیل حمایت کند.

این قطعنامه قرار است ماه آینده در نشست 150 کشور مجمع عمومی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به رای گذاشته شود. دیپلمات‌های کشورهای عضو اتحادیه‌ اروپا اعلام کرد‌ه‌اند که همین نامه به وزرای خارجه 26 عضو دیگر اتحادیه اروپا نیز ارسال شده است.

رژیم صهیونیستی تاکنون پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) را امضا نکرده است. این رژیم علاوه بر این بر خلاف دیگر کشورهای جهان هیچگاه اجازه بازرسی از تاسیسات هسته‌ای خود را به ناظران سازمان ملل متحد و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نداده است.

قطعنامه اتحادیه عرب به‌دنبال این است که رژیم صهیونیستی را به‌منظور امکان دسترسی بازرسان بین‌المللی به تاسیسات هسته‌ای این رژیم تحت فشار قرار دهد.

کد خبر 87797

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز