مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۷:۱۴
۰ نفر

مرتضی درخشان: ماه مبارک رمضان و شهریورماه امسال هم همزمان روی سفره‌های دل‌مان پهن می‌شوند می‌آیند و شور مهر رمضان می‌انگیزند و ماییم میهمان ماه ضیافت خدا.

 اما این ماه رفتارهای مختص به خود دارد که یکی از موارد رفتاری مربوط به این ماه بحث تامین مایحتاج روزانه است که شکل و شمایل خاصی به‌خود می‌گیرد. روال فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند نیز در این ماه همراه با این رفتارها، تغییر ‌می‌کند. گزارش این صفحه همشهری‌زندگی به این موضوع اختصاص دارد.

ماه‌‌‌‌ مبارک رمضان همین روزها  از راه می‌رسد و زندگی روند جدیدی آغاز می‌کند. ماه مبارک رمضان ماه خاصی است که رفتارهای مخصوص به خود را دارد و مردم نیز به پیروی از میهمانی خداوند در حد وسع خود سفره‌های افطاری پهن می‌کنند. در‌کل خرید‌ها در ماه مبارک رمضان متفاوت هستند، رژیم‌ها و رفتارهای غذایی تغییر می‌کنند و البته خریدها روزانه تر‌و‌تازه‌تر می‌شوند.

 علاوه‌بر ماه مبارک رمضان به تدریج حال وهوای  مهر نیز  از راه می‌رسد و زندگی خانواده‌هایی که فرزند مدرسه‌ای دارند، در این ماه از دو سو دچار تغییر می‌شود. همین اتفاق موجب می‌شود که این ماه در شرایط خاصی قرار بگیرد و طبعا مراکز خدماتی نیز در ارایه خدمات خود تغییراتی ایجاد کنند. شهروند نیز به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین مراکز جذب سفر برای خرید در تهران تغییرات مثبتی داشته است که می‌تواند تاثیر بسیاری بر تامین مایحتاج شهروندان تهرانی داشته‌باشد.

 امکانات ویژه برای شهروندان
فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند فروش فوق‌العاده‌ای ویژه ماه مبارک رمضان و بازگشایی مدارس خواهند‌داشت. همزمانی این دو اتفاق خجسته  یعنی ماه مبارک رمضان‌ و تدارک برای فرا‌رسیدن سال جدید تحصیلی در شهروند حال‌و‌هوای جدیدی ایجاد کرده است و برای مراجعه خریداران برای تأمین مایحتاج مورد‌نیاز این ایام، شهروندی‌ها طبق روال هر ساله تمهیدات خاصی تدارک دیده‌اند.

 تمهیداتی برای عرضه انواع پوشاک، لوازم‌التحریر، کیف‌و‌کفش، لوازم منزل، خواربار و مواد پروتئینی با قیمت‌های مناسب و کیفیت مطلوب که در قالب فروش فوق‌العاده اجرا می‌شود. این‌ فروش فوق‌العاده از تاریخ 27‌مرداد تا دوم مهرماه و در کلیه شعب فروشگاهی با تخفیف‌های ویژه آماده ارایه خدمات به عموم شهروندان تهرانی است.

 اقلام سبد‌تخفیفی
اما در سبد تخفیفی شهروند تدارکات بسیاری دیده شده است، تدارکاتی که در این ماه می‌تواند با متمرکز کردن خرید خانوارها نقش بسیاری در کاهش مسافرت‌های درون‌شهری داشته‌باشد و مشکلات بسیاری از شهروندان را در این مسیر حل‌کند.

 شهروند با بررسی کالاهای پرفروش و مورد‌نیاز خانواده‌ها در این ایام و با در‌نظر گرفتن اقتصاد خانوار، در این مرحله از فروش فوق‌العاده تعداد 863‌قلم کالا با متوسط تخفیف 18‌درصد و حداکثر تخفیف 60‌درصد انتخاب کرده است که تعداد آن‌ها به این شرح است:


-لوازم منزل 229‌قلم کالا با متوسط  14درصد تخفیف و حداکثر 30‌درصد-پوشاک 346‌قلم کالا با متوسط 30درصد تخفیف و حداکثر 60‌درصد - پروتئینی 95‌قلم کالا با متوسط 7درصد تخفیف و حداکثر 15‌درصد-خواروبار193‌قلم کالا با متوسط 7درصد تخفیف و حداکثر15درصد

جوایز ویژه در شهروند
اما شهروند برای خرید در این زمان نیز جوایز ویژه‌ای در‌نظر گرفته است که به قید قرعه به شهروندان تهرانی کاربر در این شبکه فروشگاهی ارایه می‌کند.  هزینه سفر به کیش، یخچال فریزر، تلویزیون LCD، مایکروفر و هزاران جایزه دیگر از جمله تمهیدات شهروند برای مشتریان این ماه است. شهروندان در این ماه می‌توانند با استفاده از این فروشگاه‌ها و سهولت در خرید از جوایز این فروشگاه نیز بهره‌مند شوند.

شاید تا سحر؛ اگر شما بخواهید
اما شهروند علاوه‌بر این تمهیدات امکانات دیگری نیز برای شهروندان تهرانی در‌نظر گرفته است که می‌تواند تاثیر زیادی روی تامین مایحتاج تهرانی‌ها داشته باشد. دکتر علی احمدیان، مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای شهروند در این خصوص به همشهری‌زندگی می‌گوید:

«‌در صورت اعلام نیاز از سوی شهروندان‌، سوپر‌مارکت شهروند بیهقی در ماه مبارک رمضان تا زمان سحر باز‌خواهد بود. این طرح در‌حال‌حاضر در قالب نظرسنجی از شهروندان  در حال بررسی است  و در صورت موافقت اکثریت آن‌ها در فروشگاه بیهقی که در مرکزیت شهر قرار دارد، اجرایی خواهد‌شد». البته در شهروند ملاک حضور شهروندان است و تا زمانی که مراجعه وجود داشته‌باشد، شهروندی‌ها نیز خدمات ارایه می‌کنند:

«‌هم‌اکنون بخش سوپرمارکت فروشگاه‌ شهروند بیهقی تا ساعت ‌یک‌بامداد باز است و ما به مسئولان دیگر فروشگاه‌های شهروند توصیه می‌کنیم که در ماه مبارک رمضان با توجه به افزایش حضور شهروندان بعد از زمان افطار، تاآخرین زمان حضور مشتری در قسمت سوپرمارکت، خدمات‌رسانی انجام دهند». مدیرعامل فروشگاه‌های شهروند در ادامه می‌گوید:

«‌اقلام ویژه پرمصرف در ماه رمضان مانند خرما، چای، نان، زولبیا و بامیه، قند و شکر، مواد پروتئینی و اقلام این‌چنینی به صورت ویژه برای استفاده شهروندان در این ماه تامین خواهد‌شد». شهروندی‌ها علاوه‌بر این میزبان روزه‌داران مراجعه‌کننده به این فروشگاه‌ها در زمان افطار نیز هستند:

«‌‌در ورودی تمامی فروشگاه‌ها نیز قسمتی برای اطعام روزه‌داران و شهروندانی که در زمان افطار در فروشگاه حضور دارند، در‌نظر گرفته شده است. این اقلام شامل سوپ، چای، آب‌میوه، نان، خرما، پنیر، نوشیدنی‌های سرد و گرم و... خواهد‌بود که در اختیار شهروندان روزه‌دار قرار می‌گیرد».

کد خبر 88244

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز