چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۳۱
۰ نفر

همشهری آنلاین: سرپرست اداره کل نظارت بر اماکن عمومی ناجا گفت: امسال اغذیه فروشی‌ها می‌توانند برابر شرایط و ضوابط تعیین شده نسبت به فروش اغذیه خام و ساندویچ سرد در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت کنند

به گزارش ایسنا، سرهنگ عباس میرایی در جمع خبرنگاران درباره تمهیدات پلیس اماکن در ماه مبارک رمضان با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی با نهادها، سازمان‌ها و مبادی مرتبط همچون کمیسیون‌های نظارت، ‌سازمان میراث فرهنگی و اتحادیه‌های صنفی همچنین شورای اصناف کشور، اظهار کرد:

با توجه به تقاضای مکرر صنف اغذیه فروشی‌ها، بنابر ارائه اجازه فعالیت در ماه مبارک رمضان، طبق بررسی‌های انجام شده امسال به این اصناف اجازه داده شد با توجه به شرایط و ضوابط تعیین شده نسبت به فروش اغذیه خام و ساندویچ سرد در ایام ماه مبارک رمضان فعالیت‌های خود را انجام دهند، اما این واحدها اجازه سرو غذا در محل اغذیه‌فروشی را ندارند.

وی افزود: رستوران‌ها نیز در صورتی می‌توانند در ایام ماه رمضان به فعالیت خود ادامه دهند که از اتحادیه‌های مربوطه مجوز لازم را دریافت کرده و شرایط و ضوابط خاص را نیز مدنظر قرار دهند.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان، انجام طرح‌های کنترلی توسط ماموران اداره‌های نظارت بر اماکن عمومی ناجا به صورت روزانه با انجام گشت‌های محسوس و نامحسوس در شهرها و و جاده‌ها انجام می‌شود، افزود:

در سال گذشته ماموران پلیس اماکن از 91 هزار و 820 واحد صنفی بازدید کرده و به 35 هزار و 240 واحد صنفی تذکر دادند.

به گفته سرهنگ میرایی، هفت هزار و 904 واحد صنفی در ماه رمضان سال گذشته اخطار گرفتند و یک هزار و 444 واحد صنفی هم پلمپ شدند.

وی تصریح کرد: پلیس اماکن به شدت با افرادی که مبادرت به روزه‌خواری علنی در ماه رمضان کنند، برخورد خواهد کرد که اگر روزه‌خواری غیرعمد باشد، ماموران به فرد خاطی تذکر خواهند داد، اما اگر پلیس به این نتیجه برسد که روزه‌خواری عمدی صورت گرفته است فرد مورد نظر را به مراجع قضایی معرفی خواهد کرد.

سرپرست اداره کل نظارت بر اماکن عمومی ناجا با اشاره به این که واحدهای پذیرایی مستقر در هتل‌ها و مراکز اقامتی در سال‌های گذشته تنها می‌توانستند، به مسافران سرویس دهند، افزود: در ماه رمضان امسال به واحدهای پذیرایی مستقر در هتل‌ها و مراکز اقامتی این اجازه داده شده که با رعایت شرایط و قوانین تعیین شده سرویس‌دهی خود را انجام دهند.

پلیس اماکن در رابطه با شرایط فعالیت اصناف در ماه مبارک رمضان اطلاعیه‌ای را صادر کرد که سرهنگ میرایی درباره این اطلاعیه نیز اظهار کرد: بر اساس این اطلاعیه، پلیس از مردم خواسته است در ماه مبارک رمضان از هرگونه تظاهر به روزه خواری در واحدهای صنفی و اماکن عمومی جدا خودداری کنند.

وی ادامه داد: متصدیان کلیه مراکز پذیرایی اعم از مراکز پذیرایی درون شهری و بین شهری که قصد ارائه خدمات در طول روز را دارند، باید مجوز لازم را از مبادی ذیربط اخذ کنند.

همچنین واحدهای پذیرایی مستقر در داخل مراکز اقامتی مجاز به پذیرایی از مراجعان با رعایت شرایط لازم هستند.

وی با بیان این که واحدهای صنفی مجاز به فعالیت باید نسبت به استتار نمای خارجی مکان در حد متعارف اقدام کنند، تا درون واحد صنفی از بیرون قابل رویت نباشد، افزود: متصدیان واحدهای صنفی (سوپرمارکت‌ها، خواربار فروشی‌ها و قنادی‌ها و غیره) از سرو هرگونه مواد غذایی در مکان صنفی خود در این ایام ممانعت کنند.

سرپرست اداره کل نظارت بر اماکن عمومی ناجا با تاکید بر این که پلیس اماکن با هرگونه تظاهر به روزه‌خواری در ملا عام طبق ضوابط و مقررات برخورد خواهد کرد از مردم تقاضا کرد که ضمن همکار با نیروی انتظامی در صورت مشاهده تخلف مراتب را بلافاصله از طریق شماره تلفن 110 به اطلاع ماموران برسانند.

سرهنگ میرایی درباره توزیع شلوارهای زنانه چینی در بازار که بر روی جیب عقب آن عبارت «بسم‌الله الرحمن الرحیم» درج شده است، نیز اظهار کرد: زمانی که پلیس اماکن از این موضوع مطلع شد، ماموران پلیس موظف شدند که این موضوع را مورد بررسی قرار دهند.

وی با اشاره به این که دو روز است موضوع شلوارهای زنانه چینی در دست بررسی پلیس قرار دارد، افزود: جاهایی که احتمال عرضه این شلوارها وجود داشت، مورد بازرسی پلیس قرار گرفت، اما هنوز تمام مکان‌های احتمالی توزیع این شلوارها شناسایی نشده است در نتیجه پلیس در زمان تکمیل شدن بررسی‌های خود موضوع را اطلاع‌رسانی خواهد کرد.

سرهنگ میرایی تعداد واحدهای صنفی مورد بازرسی قرار گرفته طی دو روز گذشته را در مناطق نیروی هوایی و افسریه و حدود 20 واحد عنوان کرد و افزود: تاکنون موردی در رابطه با عرضه این شلوارهای چینی توسط ماموران مشاهده نشده است.

کد خبر 88215

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز