مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۵ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۲۵
۰ نفر

گروه شهری: به‌منظور مدیریت ترافیک پایتخت، ستاد مهر رمضان از 18 مرداد آغاز به کار می‌کند

به گفته معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران این ستاد به‌منظور استقبال از ماه مبارک رمضان و سال تحصیلی جدید فعال می‌شود.

سید جعفر هاشمی تشکری گفت: با توجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود از نیمه دوم شهریورماه تعداد سفرهای شهری و در پی آن ترافیک شهر تهران افزایش یابد، به همین دلیل طبق روال سال‌های گذشته معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اقدام به تشکیل ستاد مهر رمضان کرده است.

وی ادامه داد: ستاد مهر رمضان با حضور دستگاه‌های مرتبط با مدیریت شهری مانند راهنمایی و رانندگی، آموزش و پرورش، معاونت خدمات شهری، معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، آتش‌نشانی و اورژانس وهمچنین سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، شرکت مترو تهران و معاونان ترافیکی مناطق 22 گانه شهر تهران برگزار و از 18 مرداد جلسات این ستاد در معاونت حمل‌ونقل و ترافیک تشکیل خواهد شد.

هاشمی تشکری با بیان اینکه این ستاد با هدف ایجاد هماهنگی‌های لازم برای ارائه خدمات مناسب در نیمه دوم شهریور و نیمه اول مهرماه فعالیت خواهد کرد، افزود: براساس رویکردهای اصلی ستاد مهر رمضان، پیش از آغاز مهرماه تجهیزات حمل‌ونقل عمومی با حداکثر توان آماده خدمات رسانی خواهد شد، موانعی که در سطح معابر وجود دارد و سبب کند شدن حرکت خودروها هستند از سر راه برداشته خواهد شد و ارتقای ایمنی معابر به‌خصوص ایمن‌سازی‌ اطراف مدارس در دستور کار قرار می‌گیرد تا با شروع ماه رمضان و آغاز سال تحصیلی جدید با کمترین مشکل مواجه باشیم، شهروندان تهرانی سفرهایی ایمن داشته باشند و ترافیک در همه نقاط شهر در حد قابل تحمل باشد.

وی تاکید کرد: همچنین با آموزش و پرورش در مورد عملکرد سرویس مدارس هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت تا از روز اول سال تحصیلی سرویس‌های مدارس فعالیت خود را آغاز کنند و والدین مجبور نشوند فرزندان‌شان را به مدرسه برسانند و بر تعداد سفرهای غیر‌ضروری افزوده شود.

معاون ترافیک شهرداری تهران همچنین از آمادگی 100 درصد مرکز کنترل ترافیک در این ایام خبرداد و گفت: مرکز کنترل ترافیک با تمامی امکانات و توان در این ایام فعال خواهد بود و نیروهای اورژانس و نیروی انتظامی در مرکز کنترل ترافیک مستقر می‌شوند تا درصورت وقوع حادثه در کوتاه‌ترین زمان نیروهای امدادی به محل حادثه اعزام شوند.

هاشمی تشکری، روان بودن ترافیک در مهرماه را وابسته به همکاری شهروندان تهرانی دانست و اعلام کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل مؤثر در کاهش ترافیک مهرماه این است که شهروندان تهرانی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند و تا حد ممکن از آوردن خودروهای شخصی به سطح شهر و سفرهای غیرضروری به‌خصوص در ساعات اوج ترافیک خودداری کنند.

کد خبر 86367

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز