مجموع نظرات: ۰
جمعه ۱۳ شهریور ۱۳۸۸ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

شهرداری تهران در جریان ساماندهی شرکت‌ها و سازمان‌های خود، حسابی جداگانه برای چند مجموعه از جمله شرکت فروشگاه‌های شهروند باز کرده و به‌دلیل برخی مسائل مانند کارکنان و مالکیت خصوصی این فروشگاه‌ها، هنوز به نتیجه نهایی در مورد واگذاری آن نرسیده است.

اما در جریان بررسی خصوصی‌سازی شهروند، موضوع جدید ایجاد «فروشگاه‌های محلی با برند شهروند» از سوی شهرداری تهران مطرح شده که می‌تواند نوعی «شهروند محلی» باشد و در این میان با تاکید شورای شهر تهران، شهرداری دیگر در مجموعه فروشگاه‌های شهروند و شهروندهای محلی دخالتی نخواهد داشت و تنها سهامدار خواهد بود.

مدیرعامل شرکت شهروند در گفت‌وگو با ایسنا، موضوع تغییرات در مجموعه مدیریتی شرکت شهروند را جزء وظایف شهرداری مرکز دانست و تاکید کرد که نمی‌تواند در این مورد ورود داشته باشد.

حسن بیادی، نایب رئیس شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه روند متناسب شدن درآمد و هزینه فروشگاه‌های شهروند در حال منطقی شدن است، گفت: فروشگاه‌های شهروند می‌توانند در قالب فروشگاه‌های شهروند محلی در محلات و با نام «شهروند» شکل گیرند.

وی اضافه کرد: برند شهروند در سال‌های گذشته به اندازه کافی برای مردم شناخته شده و معتبر است و می‌توان از این نام برای فروشگاه‌های شهرداری استفاده کرد.

رسول خادم، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم در رابطه با شکل‌گیری فروشگاه‌های شهروند به شکل محلی، ضمن اشاره به معروفیت نام «شهروند» برای مردم گفت: شهرداری قطعا وارد مدیریت و اداره این فروشگاه‌ها نخواهد شد و این قسمت کاملا توسط بخش خصوصی اداره خواهند شد.

واگذاری به بخش‌خصوصی

خادم همچنین در رابطه با واگذاری تعدادی از زیر مجموعه‌های شهرداری مانند شرکت شهروند به صندوق ذخیره کارکنان شهرداری تهران به‌عنوان بخش خصوصی توضیح داد: صندوق ذخیره کارکنان شهرداری نهاد عمومی و غیردولتی است و از نظر شورا بخش خصوصی محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: شرکت شهروند نیز مانند سایر شرکت‌های پیش‌بینی شده برای واگذاری به بخش خصوصی مطابق آیین‌نامه مالی و معاملاتی واگذار خواهد شد و قطعا صندوق ذخیره کارکنان شهرداری در جریان یک مزایده با بخش خصوصی رقابت خواهد کرد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه شهرداری باید برای واگذاری شهروند فراخوان بخش خصوصی را انجام دهد، گفت: در حال حاضر متقاضیان زیادی از بخش خصوصی برای خرید فروشگاه‌های شهروند وجود دارند.

در متن گزارش شهرداری تهران به شورای شهر در مورد واگذاری شرکت‌ها و سازمان‌های شهرداری، «صندوق ذخیره کارکنان شهرداری» به‌عنوان بخش خصوصی انتقال‌گیرنده شهروند و 4 مجموعه دیگر پیشنهاد شده است.

موضوع مهم دیگر، مشکلات واگذاری فروشگاه‌های شهروند است که در حال حاضر به قول خادم به‌دلیل برخی «مسائل داخلی» و به قول بیادی برخی مسائل مرتبط با «مالکیت»، با مشکل روبه‌روست و باز هم به قول خادم به این زودی‌ها این مسائل برطرف نمی‌شود.

حسن بیادی، در همین رابطه گفت: وضعیت املاک فروشگاه‌های«شهروند» مشکلات و مسائل حقوقی دارد که هنوز حل نشده و درعین حال به‌دلیل تعداد نیروی انسانی این فروشگاه‌ها، واگذاری این فروشگاه‌ها به بخش خصوصی با حساسیت پیگیری می‌شود.

کد خبر 89523

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز