گروه اجتماعی: برای هر سال بیمه پردازی مازاد بر 20 سال به بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی 200هزار تومان پرداخت می‌شود.

فرخ ملکوند، سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی، با اعلام این مبلغ گفت: «در سال گذشته بابت هر سال مازاد به بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی 150هزار تومان پرداخت می‌شد که این مبلغ به 200هزار تومان رسیده است.»

وی با اشاره به بار 500 میلیارد تومانی کمک‌هزینه‌های پرداختی توسط سازمان تامین اجتماعی افزود: «در حال حاضر 7 نوع کمک‌هزینه به مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود که این کمک‌هزینه‌ها بار مالی 500 میلیارد تومانی را برای سازمان به همراه دارد.»

ملکوند میزان رشد کمک‌هزینه‌ها را نسبت به سال گذشته 11 درصد اعلام کرده و توضیح داد: «امسال برای مستمری‌بگیران با سابقه کمتر از 20 سال حدود 15هزار تومان، با سابقه 20 تا 25 سال 18هزار تومان و با سابقه 25 تا 30 سال 19هزار و 600 تومان و برای مستمری‌بگیران با سابقه بیش از 30 سال 21 هزار تومان کمک‌هزینه عائله‌مندی پرداخت می‌‌شود.»

ملکوند حق اولاد امسال به ازای هر فرزند 4 هزار و 200 تومان تا سقف 3 فرزند و کمک‌هزینه همسر بازمانده متکفل فرزند را ماهیانه 6 هزار تومان اعلام کرد.

وی میزان رشد کالابرگ مستمری‌بگیران را از 66 هزار تومان در سال گذشته به 120 هزار تومان در سال جاری اعلام کرد و گفت: «بن شش ماهه اول پرداخت شده و بن شش ماهه دوم نیز تا پایان سال جاری پرداخت خواهد شد.»

ملکوند  همچنین یادآور شد: کمک‌هزینه مسکن نیز در سال جاری 2هزار و 800 تومان برای مستمری‌بگیران مجرد و 4 هزار و 400 تومان برای متأهلین پرداخت می‌شود. وی اعلام کرد: حداقل دریافتی کمک‌هزینه مستمری‌بگیران سازمان تأمین اجتماعی ماهانه 48 هزار و 800 تومان و حداکثر 54 هزار و 400 تومان است.

سرپرست معاونت فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی درباره افزایش کمک‌هزینه عائله‌مندی در سال جاری گفت: «پیشنهادی مبنی بر افزایش این کمک برای بازنشستگان کشوری مطرح شده که امیدواریم شامل بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی نیز شود.»

اظهارات ملکوند در حالی بیان می‌شود که موضوع تفاوت‌های پیش‌آمده میان حداقل حقوق بازنشستگان کشوری و بازنشستگان تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی سبب بروز نارضایتی‌های بسیاری در میان بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شده است تا آنجا که در مراسم تجلیل از بازنشستگان نمونه سازمان تامین اجتماعی حضور وزیر رفاه سبب بروز اعتراضات بازنشستگان شد.

گروهی از بازنشستگان با اعتراض از وزیر رفاه خواستند که به این تبعیض پایان دهد. یکی از موارد این اعتراضات افزایش حق عائله‌مندی بازنشستگان کشوری بود.

درآمد نامناسب بازنشستگان در کشور سبب شده است تا این گروه با مشکلات معیشتی زیادی روبه‌رو باشند که به نظر می‌رسد در صورت اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها از سوی دولت می‌توان امیدوار بود که به بازنشستگان نیز سهمی اختصاص یابد.وزیر رفاه در آخرین واکنش نسبت به هدفمند کردن یارانه‌ها گفته است که در صورت تکمیل بانک اطلاعاتی درآمدی مردم می‌توان نسبت به هدفمند کردن یارانه‌ها اقدام کرد.

مصری گفت: «در‌آمد مردم باید در این بانک مشخص شده و ثبت شود تا بر اساس این اطلاعات نسبت به سهم در نظر گرفته شده برای گروههای متفاوت تصمیم‌گیری شود.»

کد خبر 8774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز