گروه اجتماعی: بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی از یارانه بنزین جاماندند.

بنابر اظهارات وزیر رفاه ‌و‌تامین ‌اجتماعی قرار بود از یارانه بنزین کشور سهمی نیز به ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی اختصاص یابد.

مصری در جلسه روز معارفه‌اش در ساختمان وزارت رفاه اظهار امیدواری کرد که بخشی از یارانه بنزین در اختیار سازمان تامین اجتماعی قرار گیرد تا این سازمان بتواند حقوق بازنشستگانش را ترمیم کرده و به پایه حداقلی 200هزار تومان برساند.

مجلس شورای اسلامی در جلسه روز چهارشنبه 10/8/85 با اختصاص 5/2میلیارد دلار یارانه بنزین از صندوق ذخیره ارزی کشور موافقت کرد.در حالی که دولت تقاضای 5/3 میلیارد دلار یارانه برای بنزین داشت که نمایندگان مجلس به 5/2 میلیارد دلار آن موافقت کرده و یک میلیارد دیگر را نیز بین بخش‌های مختلف تقسیم نمودند.

در تقسیم‌بندی نمایندگان مجلس شورای اسلامی اما هیچ سهمی به ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی داده نشد.به این ترتیب آخرین شانس بازنشستگان تامین اجتماعی برای دستیابی به حداقل حقوق پایه از دست رفت چرا که مصری با تاکید بر یارانه بنزین گفته بود که در متمم بودجه جایی برای این ترمیم حقوق وجود ندارد.

گفتنی است از ابتدای سال جاری با ترمیم حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و در نظر گرفتن حداقل حقوق 200 هزار تومان سازمان تامین اجتماعی نیز درخواست بودجه باید برای ترمیم حقوق بازنشستگان نمود اما برخی کارشناسان معتقدند که این سازمان بودجه مورد نیاز را از محل صرفه‌جویی تامین نماید.

کد خبر 7310

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز