گروه اجتماعی: سازمان تأمین اجتماعی برای ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هنوز نتوانسته است منابع مالی تأمین کند.

وزیر رفاه و تأمین اجتماعی با اعلام این خبر گفت: «گرچه دولت و مجلس با تمام وجود، خواهان ترمیم حقوق بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی هستند، لیکن هنوز منبع مالی برای انجام این کار پیدا نشده است».

مصری در جمع خبرنگاران افزود: «پیشنهاد این ترمیم حداقلی در دولت و مجلس مطرح است، ولی هنوز هیچ یک از این دو نتوانسته‌اند منابع مالی تأمین کننده را برای این ترمیم معرفی کنند».

وی با اشاره به اینکه قرار بود از یارانه بنزین این مبلغ تأمین شود توضیح داد: «در بحث یارانه بنزین ما درخواست کردیم که بودجه موردنیاز این ترمیم حقوق از یارانه بنزین و از محل صندوق ذخیره ارزی پرداخت شود که مورد قبول واقع نشد».

وی مهمترین دلیل برای مخالفت با این پیشنهاد را دائمی نبودن لایحه بنزین اعلام کرده و توضیح داد: «با توجه به اینکه لایحه یارانه بنزین قرار نیست هر سال به دولت برود و ترمیم حقوق بازنشستگان موضوعی است که همه ساله باید بودجه مشخصی از سوی دولت داشته باشد نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصمیم گرفتند هیچ سهمی از یارانه بنزین را به ترمیم حقوق بازنشستگان اختصاص ندهند».

این در حالی است که مراسم بزرگداشت روز بازنشستگان به صحنه اعتراض گسترده بازنشستگان نسبت به وزیر رفاه تبدیل شد. وزیر رفاه که برای شرکت در مراسم تجلیل و تکریم از خردمندان و پیشکسوتان به میان بازنشستگان آمده بود پس از سخنرانی‌اش توسط بازنشستگان معترض درون سالن احاطه شد و مورد اعتراض شدید قرار گرفت.

 بازنشستگان درحالی که سعی می‌کردند اعتراض خود را نسبت به حقوق دریافتی‌شان اعلام کنند، گفتند: «از ابتدای سال جاری با مساعدت دولت حداقل حقوق 200 هزار تومانی برای بازنشستگان تحت پوشش سازمان بازنشستگی در نظر گرفته شده است، اما بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی مشمول این مساعدت دولت نشدند».

 آنها همچنین نسبت به افزایش حق عائله‌مندی بازنشستگان تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشوری معترض بودند و دوگانگی به وجود آمده و تبعیض قائل شده از سوی دولت نسبت به گروه‌های مختلف بازنشسته را غیرقابل قبول توصیف کردند.


وزیر رفاه پس از آنکه با تلاش فراوانی توانست از حلقه معترضان رهایی یابد با این توضیح که بزرگترین مشکل ترمیم حقوق بازنشستگان عدم تأمین منبع است گفت: «با وجود خواست دولت این امر هنوز امکان‌پذیر نشده است».


وی در خاتمه اظهار داشت: «حدود 20 سال تمام مستمری بازنشستگی افراد تحت پوشش سازمان بازنشستگی کشوری بسیار کمتر از بازنشستگان سازمان تأمین اجتماعی بود، اما این امر هرگز با اعتراض گسترده‌ای روبه‌رو نشد».


وی اظهار امیدواری کرد که این ترمیم حقوق انجام شود. هر چند که هیچ زمان مشخصی را برای انجام این کار عنوان نکرد.

کد خبر 8220

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز