گروه اجتماعی: بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی که توانایی راه رفتن نداشته باشند توسط تیم پزشکی مجهز در خانه مسکونی‌شان ویزیت می‌شوند.

بهنام پرهیزگار، مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران، در گفت‌وگو با همشهری با اعلام این خبر گفت: «این طرح به شکل آزمایشی در سه مرکز تهران انجام می‌شود و در صورت موفقیت پس از این مناطق بیشتری را تحت پوشش قرار می‌دهد.»

پرهیزگار با اشاره به هزینه  طرح یادشده افزود: «هزینه ویزیت هر بیمار بین 12هزار تا 12هزار و پانصد تومان است که تماماً بر عهده سازمان تامین اجتماعی است.»

به گفته وی برای ویزیت هریک از بیمه شدگان اصلی سازمان تامین اجتماعی که به تشخیص پزشک معالج ناتوان از مراجعه به مراکز درمانی باشد یک آمبولانس مجهز به همراه پزشک معالج و پرستار به محل سکونت بیمار اعزام می‌شوند.

مدیرکل درمان سازمان تامین اجتماعی استان تهران اضافه کرد: «تیم اعزامی دارو و وسایل مورد نیاز برای انجام نمونه‌گیری آزمایشات پزشکی را همراه می‌برند و در صورت تشخیص پزشک نسبت به انجام آزمایش اقدام خواهند کرد. داروهای مورد نیاز نیز پس از تعیین از سوی پزشک در اختیار بیماران قرار می‌گیرد که هزینه این بخش نیز بر عهده سازمان تامین اجتماعی خواهد بود.»

ویزیت بیماران در محل زندگی تنها در سه مرکز پلی‌کلینیک 1 واقع در پیکانشهر، پلی‌کلینیک شهید حیدر در خیابان نوفل لوشاتو و پلی‌کلینیک قرچک ورامین اجرا می‌شود.

در حال حاضر 300 نفر از بیمه شدگان از این طرح استفاده می‌کنند که به گفته پرهیزگار این افراد بنا به تشخیص پزشک معالجشان ناتوان از حرکت تشخیص داده شده‌اند.

پرهیزگار تاکید کرد تنها کسانی می‌توانند با مراجعه به مراکز فوق از این امتیاز برخوردار شوند که تا پیش از این برای انجام کارهای درمانی خود به این مراکز مراجعه کرده‌اند و در این مراکز پرونده مستمر پزشکی دارند.

وی درباره چگونگی توسعه این طرح گفت: «نتایج اجرای آزمایشی این طرح برای بررسی در اختیار مسئولان سازمان قرار گرفته است که پس از طرح در هیات مدیره سازمان نسبت به چگونگی توسعه آن در کشور تصمیم‌گیری خواهد کرد.»

کد خبر 10626

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز