همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سیاست‌مداران مراقبت نمایند در شرایط غبارآلود افکار عمومی هر ادعایی را قبل از تحقیق کافی به سطح رسانه‌ها نکشانند تا دستاویز بیگانگان نگردد.

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در ابتدای جلسه‌ علنی روز چهارشنبه 21 مرداد مجلس شورای اسلامی با اشاره به نامه مهدی کروبی خطاب به آیت‌ا.. هاشمی رفسنجانی که اخیراً در رسانه‌ها منتشر شده است، اظهار داشت: هر چند این نامه در فضای افکار عمومی تکان دهنده بود و فوراً در اکثر رسانه‌های خارجی به آن پرداخته شد اما از منظر کار کمیته‌ بررسی مجلس شورای اسلامی از قبل مورد توجه قرار گرفته بود. به دلیل این که از حدود یک ماه پیش در چند سایت بدان اشاره شده بود و ما لازم دیدیم کمیته مجلس آن را پی‌گیری کند.

وی افزود: پس از طرح موضوع از جانب آقای کروبی از کمیته مجلس درخواست نمودم که نتیجه بررسی خود را ارائه کند.

لاریجانی اظهار داشت: در این گزارش آمده است: در خصوص وضعیت بازداشت شدگان پس از حوادث انتخابات کمیته به شکل جدی پی‌گیر موضوع است و گزارشی جامع آن در آینده نزدیک نهایی خواهد شد اما آنچه در نامه منتسب به آقای کروبی که خطاب به ریاست محترم مجلس خبرگان ارسال نموده‌اند، اعلام می‌گردد:

وی افزود: در بررسی‌های دقیق وجامع انجام شده از بازداشت شدگان در کهریزک و اوین هیچگونه موردی که مبتنی بر آزار و تجاوز جنسی باشد مشاهده نگردیده است.

رئیس مجلس گفت:در صورتی که جناب آقای کروبی شواهد، بینه و مستنداتی مبنی بر آزار و تجاوز جنسی در اختیار دارند به جنابعالی (رییس مجلس) یا هیات ویژه بررسی مجلس اطلاع دهند  تا به طور جدی پی‌گیری شود.

لاریجانی در ادامه تاکید کرد: اینجانب از طریق دیگری این موضوع را به دلیل اهمیت آن پی‌گیری کردم و نتیجه همان است که در گزارش کمیته مجلس آمده است.

وی افزود: ملاحظه می‌نمایید که موضوع آزار جنسی بازداشت شدگان کذب است و برسر امری که مبنای واقعی نداشت چه سروصدایی به راه انداخته شد و این امر یک هشدار باش به سیاست‌مداران است که مراقبت نمایند در شرایط غبارآلود افکار عمومی هر ادعایی را قبل از تحقیق کافی به سطح رسانه‌ها نکشانند تا دستاویز بیگانگان گردد.

لاریجانی خاطر نشان کرد: البته در ماجراهای پس از انتخابات اشتباهاتی در بازداشتگاه کهریزک رخ داد که با پی‌گیریهای انجام گرفته و دستورات مقام معظم رهبری با متخلفین برخورد شده ولی به هیچ وجه این تخلفات از این جنس نبود و همچنان موضوع در حال پی‌گیری است.

رییس مجلس گفت:  این امر نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی از توانمندی خود اصلاحی برخوردار است و رهبری نظام با نگاهی ناقه و عادلانه همان گونه که با‌ آشوب گران برخورد کردند دستور برخورد با متخلفین در بازداشتگاه‌ها را نیز داده‌اند و مجلس شورای اسلامی قدر دان این اقدام حکمت‌آمیز است.

لاریجانی در ادامه با اشاره به اظهارات اخیر وزیر امور خارجه فرانسه و آمریکا در مورد حوادث بعد از انتخابات گفت: این سخنان قدری شفاف‌تر انگیزه، حرص و ولع مداخله در امور ایران را نشان دادند و وزیر امور خارجه اعلام کرد که درب سفارتخانه‌ها برای تمام تظاهر کنندگان ایرانی در حوادث اخیر باز بوده است و تعجب آور است که اینگونه کشورها با این بضاعت عقلانی چگونه داعیه‌داری اداره دنیا را در سر می‌پروراند شما درب سفارتخانه‌ را باز گذاشته‌اید اما هیچ تظاهر‌کننده‌ای به آنجا رجوع کرد؟

وی با بیان اینکه البته اطلاعاتی از برخی عناصر عقب‌افتاده سرویس آنها به دست آمده است؛ اظهار داشت: این یک نوع توهم است و نوع فراگیر‌تر آن در سخنان وزیر امور خارجه آمریکا متبلور شده است مبنی بر اینکه کارهای زیادی انجام داده‌ایم تا معترضین را واقعا قدرتمند نماییم و بر حمایت از اپوزسیون ادامه خواهیم داد.

لاریجانی با بیان اینکه واقعا فضاحت‌آور است که دیپلماسی کشور این‌قدر فرصت‌طلبانه طراحی شده باشد، ادامه داد: حال شما که به قول خود کارهای زیادی در حمایت از اپوزسیون و برهم‌زدن امور ایران انجام داده‌اید می‌توانید قدرت خود را ارزیابی کنید که این کارهای زیاد، چقدر ارزش سیاسی و اهمیت داشته است؛ این نمونه‌ای از وضعیت شما در دنیای امروز می‌باشد و ریشه این عدم توفیق‌ها دیپلماسی بیمار‌گونه ایالات‌متحده و نفرت عمومی نسبت به تفرعن تو‌خالی آنها دارد.

وی افزود: از طرف دیگر این مطالب نیز بار دیگر زنگ‌های آگاهی بخش به سیاست‌مداران به صدا در می‌آید که مقام نخبگی هشیاری سیاسی نسبت به منافع ملی را ضروری می‌داند، هر چند گروه‌های سیاسی به این رفتار مزورانه بیگانگان حساسیت دارند اما توجه به این امر ضروری است که دز اختلافات وقتی رعایت نشود دشمنان میهن مجال حیات می‌یابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: از بطن سخنان متوالی رئیس‌جمهور آمریکا در ترکیه و مصر مبنی بر تغییر رویکرد آمریکا نسبت به مسلمانان طرح خارق‌العاده برای رژیم صهیونیستی زائیده شد که به دلیل شدت بی‌مایگی سقط‌جنین گردید و این یک فکر خام است که دولت یهود ایجاد و فلسطینیان سرزمین‌های 48 آواره شوند و فلسطینیان مهاجر تغییر تابعیت به کشور مقیم دهند.

لاریجانی خاطر نشان کرد: در این صورت بیت‌المقدس مرکز اسرائیل می‌گردد و بهانه اختلاف گروه‌های فلسطینی منوط به این امر می‌شود و برای شروع طرح عربی و اسلامی تحت فشار قرار گیرد که با کشور صهیونیستی ارتباط برقرار کند چراکه هیچ کشور اسلامی و عربی مقابل دیدگان ملت خود دست به خیانت بزند و از طرف دیگر آیا با این طرح آمریکا و اسرائیل راهی جزء انتفاضه برای ملت شجاع فلسطین فراهم ‌کرده اند؟

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد ایالات متحده فرصت زیادی برای بازسازی چهره خود ندارد و در این 8 و 9 ماه در پس الفاظ متفاوت اهداف موذیانه‌تری مشاهده شده که مطمئنا شرایط امنیتی منطقه را بی‌ثبات‌تر خواهد کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با طرح دولت یهود خود را در مقابل مخاطرات جدی‌تری قرار خواهد داد گفت: اسرائیل با دست خود هر فلسطینی را تبدیل به یک نارنجک کرده و ممکن است میلیون‌ها فلسطینی را با فشار آواره کند اما دنیای امروز نظیر چند دهه پیش نیست و با طرح و برنامه انگلیس فلسطینیان را آواره کند.

وی در ادامه به کابینه دولت دهم اشاره کرد و گفت: استراتژی مجلس تحلیل واقع‌بینانه از شرایط داخلی و خارجی همگرایی و مساعدت درست با دولت محترم است و در هفته گذشته نیز با جلسات مختلف در مجلس و در ریاست‌جمهوری که برگزار گردید که این جلسات برای فهم شرایط دو قوه مفید بود.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آنچه در موضع کانونی مجلس درک می‌شود همکاری جهت تشکیل کابینه قوی و متعهد است ادامه داد: تسلط بر وضعیت فعلی و حرکت با شکوه‌تر در جهت سند چشم‌انداز شرایطی از وزانت و نخبگی و تجربه در کابینه جدید را رقم می‌زند و برای اینکه فرصت مجلس و دولت در معرفی کابینه و رأی اعتماد به نحوی مصروف شود که وقت باطل نگردد و اختلاف نظر بلا وجه ایجاد نشود.

لاریجانی در ادامه افزود: رایزنی در مورد لیست وزرا قبل از معرفی و ارائه به مجلس انجام گردد و مجلس این آمادگی را دارد که با توجه به معیارهای آماده شده و بررسی عملکردهای گذشته ارزیابی خود را در توفیق یا عدم توفیق اسامی مطروحه ارائه نماید تا با همگرایی اعضاء هیات دولت حد‌نصاب اعتماد خوب از جانب مجلس شورای اسلامی برخوردار گردد.

کد خبر 87676

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز