یکشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۳:۱۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: رییس مجلس شورای اسلامی مشارکت هشتاد و پنج درصدی مردم پای صندوق‌های رای‌گیری را یک سرمایه ملی برای حرکت آتی ملت دانست

به گزارش خانه ملت، علی لاریجانی در آغاز جلسه روز یکشنبه با تبریک میلاد حضرت فاطمه‌ زهرا (س) و حضرت امام خمینی (قدس سره ‌الشریف) و روز زن گفت: همان طور که رسول اکرم(ص) فرمودند: هرکس فاطمه را آن گونه که حق فاطمه است درک کند، شب قدر را ادراک کرده است و علت نامگذاری آن حضرت به فاطمه آن است که خلایق به کنه معرفت وی نمی‌رسند.

وی افزود: الگوی زن مسلمان چنین شخصیتی است که درک ساحت ایشان انسان را به فهم شب قدر رهنمون می‌سازد و این بلندترین مقام درباره یک انسان است.

وی به احادیث مربوط به شان و منزلت شب قدر اشاره کرد و گفت: لیلة‌القدر بهتر از هزار ماه است یعنی شب قدر بهتر از هزار مومن است زیرا فاطمه مادر مومنان است.

لاریجانی ادامه داد: فاطمه (س) لیلة‌القدر معرفی می‌شود که تعریفی دیگر از الگوی زن مسلمان است، نوعی مرجعیت، ملجائیت برای برآوردن حاجات و مقدرات در شخصیت اوست و روشن است لیلة‌القدر دارای مراتبی است نظیر همه حقایق که سری در عالم ملک دارند و سیری در عالم ملکوت.

لاریجانی افزود: شاید به همین دلیل است که عارفان و حکیمان مسلمان جایگاه حقیقت ام‌الکتاب سید‌ة‌النساء العالمین فاطمه زهرا را در نظام تکوین مظهر نفس کلی عالم معرفی می‌نمایند.

وی تصریح کرد: اگر انسان کامل مرد باشد وی را مظهر عقل کل می‌دانند و اگر زن باشد مظهر نفس کل به همین جهت حضرت علی را صورت و مظهر عقل کل به تمام‌ترین وجه ممکن می‌دانند و فاطمه زهرا را صورت نفس کل بر وجه اتم تصور می‌کنند.

رییس مجلس افزود: میلاد چنین شخصیت عظیم‌الشانی عید بزرگی است که امید است با انفاس قدس ایشان و درک هر چند ناقص از مقام ایشان که همان صورت نفس کل عالم است به معرفتی از لیلةالقدر نایل شویم و جای مباهات دارد که زن مسلمان با چنین الگوهایی معرفی می‌گردد.

رییس مجلس در ادامه سخنان خود به انتخابات روز 22 خرداد اشاره کرد و گفت: وجود نامزدهای مختلف بستر مناسبی برای حضور در انتخابات را فراهم نمود و باید از کاندیداهای عزیز تشکر نمود که در این اقدام ملی نقش آفرین بودند و توانستند در کل، میدان انتخابات را به یک مدرسه سیاسی تبدیل کنند.

وی افزود: درک و تیزبینی ملت در صحنه‌ آرایی انتخابات چه در قبل از رای‌گیری و چه در روز رای‌گیری که با آرامش و دقت در متن مبارزات انتخاباتی حاضر شدند شایان تقدیر است که توانستند جلوه‌های عظیم از نظم ملی را در سپهر اندیشه انقلاب اسلامی به ظهور برسانند.

لاریجانی مشارکت حدود هشتاد و پنج درصد از مردم پای صندوق‌های رای‌گیری را یک سرمایه ملی برای حرکت آتی ملت دانست که باید به درستی از آن بهره جست.

وی به نقش آفرینی رسانه‌ها در عرصه انتخابات اشاره کرد و گفت: رسانه به خصوص صداوسیما با برنامه‌های متعدد و مناظرات در خلق این حماسه ملی اثرگذاربود که از دست‌اندر کاران فهیم آن  سپاسگذاری می‌شود.

وی افزود: باید توجه داشت صیانت از پیام اقتدار ملی در 22 خرداد ماه و بهره‌گیری از این توشه و توان ملت در راه پیشرفت و عدالت احتیاج به انضباط و رعایت آرامش و به کارگیری قواعد و قوانین کشور دارد تا در فضای معقول خواست ملت پیگیری شود.

رییس مجلس همه نامزدها، سیاستمداران، احزاب و رسانه‌ها را به ایجاد فضای مودت و برادری بین آحاد ملت دعوت و تاکید کرد: این اولین گام  مدنیت اسلامی است و البته بلوغ و فرزانگی ملت شریف این سیر را هموار خواهد نمود.

وی گفت: اکنون باید بحث‌های داغ و مجادلات انتخاباتی جای خود را به عرصه جدید همگرایی و هم‌افزایی توان‌ها در جهت پیشرفت کشور دهد.

لاریجانی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی انتخابات 22 خرداد ماه را نقطه عطف مبارکی می‌داند و از ملت عزیز سپاسگذار است که انصافاً وظیفه خود را به بهترین وجه به انجام رساندند و اینک زمان به فعلیت رساندن این استعداد ملی در متن کار و تلاش و فعالیت دیوانی کشور است.

وی ضمن تبریک به رییس جمهور منتخب گفت: بر این باوریم با این حماسه مردمی بستر‌های راه‌گشا برای حل مشکلات کشور برای دولت فراهم شده است.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی با دولت جدید مسیر همکاری و همدلی برادرانه در چارچوب نظامات قانونی را پیگیری خواهد کرد.

لاریجانی تاکید کرد: خلق این خیزش مردمی در انتخابات در پناه هدایت‌های حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت آیت‌ا.. خامنه‌ای محقق گردید. ما این نفس گیری جدید انقلاب را هدیه رهبری و ملت می‌دانیم که تداوم راه امام (قدس‌الشریف) و شهدا را رقم زدند.

وی در پایان از حسن‌نظر نمایندگان در انتخاب هیات‌رییسه جدید مجلس تشکر کرد.

کد خبر 83535

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز