چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: جلسات غیرعلنی و غیررسمی مجلس در دو نوبت صبح و ظهر امروز (27 خرداد) مربوط به بررسی وقایع اخیر و اغتشاشات در کوی دانشگاه و برخی دیگر از نقاط شهر بود.

به گزارش ایلنا سخنگوی هیات‌رئیسه مجلس با تاکید بر اینکه قوه مقننه تمامی وقایع اخیر پیرامون انتخابات ریاست‌جمهوری را پیگیری می‌کند، ادامه داد: نتایج بررسی‌های خود را به اطلاع عموم خواهیم رساند.

محسن کوهکن با حضور در جمع خبرنگاران پارلمانی با اعلام این مطلب گفت: آقای لاریجانی به عنوان رئیس مجلس از آغاز این اتفاقات، کمیته‌ای را مامور رسیدگی به مسائل کرد که این کمیته به دیدار با نامزدهای ریاست‌جمهوری و مراجع مختلف برای بررسی ابعاد این وقایع پرداخت.

به گفته وی صبح امروز بخشی از گزارش اولیه این کمیته در جلسه غیرعلنی به نمایندگان ارائه شد و بخش دوم آن توسط اعضای دیگری از این کمیته در جلسه ظهر امروز ارائه گردید.
کوهکن با تاکید بر اینکه این گزارش مورد تایید نمایندگان بوده است، افزود: نتایج بررسی‌های نهایی مجلس را پس از جمع‌بندی به اطلاع عموم خواهیم رساند.

وی ادامه داد: کمیته بررسی وقایع اخیر معتقد است که آرای انتخابات ریاست‌جمهوری دهم مربوط به کل ملت است و اعتراضات برخی نامزدها باید در چارچوب قانون اساسی پیگیری شود.

به گفته کوهکن، افراد محدودی که در تجمعات اخیر وارد شده و با اغتشاشات‌شان بهانه‌ای برای رسانه‌های بیگانه ایجاد کرده‌اند باید شناسایی شوند و آنها را از سایر مردم باید جدا کرد.

سخنگوی هیات‌رئیسه تصریح کرد: این کمیته در بررسی‌های خود نگاه یکسانی به طرفداران نامزدها دارد و موضوع را در مسیر قانونی خود دنبال می‌کند. نامزدها نیز در جریان دیدار با اعضای این کمیته اعلام کرده‌اند که خودشان را در درون این نظام می‌بینند و تاکید دارند که باید حساب سوءاستفاده کنندگان را از هواداران آنها جدا کرد.

کد خبر 83742

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز