شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۶
۰ نفر

فرمانده نیروی انتظامی درباره حوادث اخیر، نامه‌ای خطاب به میرحسین موسوی‌ یکی از نامزدهای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری نوشت.

به گزارش ایسنا، متن نامه سردار احمدی‌مقدم به شرح زیر است:

جناب آقای میرحسین موسوی

سلام علیکم

ایجاد امنیت کمترین وظیفه نیروهای انتظامی است که تاکنون بنا به ملاحظاتی، با همه بی‌قانونی‌هایی که تحت لوای هواداری از شما صورت گرفته، ناگزیر از کنار وظائف ذاتی خود با غمض عین عبور کرده‌ایم و تازه مورد اتهام هم قرار می‌گیریم؟!

آنان که انتظار این‌همه خویشتن‌داری را از پلیس نداشتند، تا اینجا خواب‌های خود را بی‌تعبیر دیده‌اند. مجروح شدن حدود چهارصد تن از نیروهای خدوم ناجا، گرچه دل را به درد می‌آورد، لیکن از آن دردآورتر تهمت حمله و تهاجم به صفوف مردم است.

از این رو لازم می‌دانم نکاتی را خدمت جنابعالی عرض‌ کنم:

1ـ نیروی انتظامی به واسطه برآوردهایی که به صورت مستمر از فضای عمومی جامعه دارد، سعی کرده است که همواره مقتضیات زمان و مکان را با درایت و هوشمندی در تامین حفظ نظم و امنیت، مدنظر داشته و بر این اساس با کمترین هزینه، بیشترین بهره‌وری را کسب کند و در این فضا، تعامل منطقی با جامعه به عنوان یک راهبرد اساسی فراروی ناجا قرار دارد.

2 ـ بر مبنای برآوردهای اجتماعی از فضای ایام انتخابات، نیروی انتظامی سعی کرد با درک شرایط و احساسات قطبی شده ایام تبلیغات انتخاباتی، فضای مساعد را برای طرح دیدگاه‌های هواداران و شادابی بخشیدن به فضای جامعه را فراهم و با تمام توان با کنترل احساسات طرفین از بروز هرگونه درگیری جلوگیری کند.

3 ـ گرچه در ایام تبلیغات انتخاباتی بسیاری از رفتارها چون ایجاد ترافیک سنگین، اختلال در روند عادی زندگی مردم و راهپیمایی‌های خیابانی که عمدتا مغایر با قانون بود و نیروی انتظامی وظیفه قانونی ممانعت را داشت، با خویشتن‌داری و بردباری تحمل کرد که این امر مورد تقدیر ستادهای انتخاباتی کاندیدای محترم قرار گرفت.

4 ـ در روز انتخابات، ناجا با تمام توان، فضای امن را در اقصی نقاط کشور فراهم کرد و در سایه رعایت ضوابط قانونی بستر امن حماسه 22 خرداد فراهم شد.

5 ـ پس از اعلام نتایج انتخابات، هواداران جنابعالی در یک اقدام غیرقانونی با هجوم به خیابان‌ها و برهم زدن نظم و امنیت عمومی فضای جامعه را به هم ریختند و در سایه این بی‌نظمی و بی‌قانونی، عده‌ای سودجو و اراذل و اوباش به تخریب اموال عمومی، مزاحمت برای مردم، آتش زدن خودروها و موتورسیکلت‌های مردم، شکستن شیشه بانک‌ها، مغازه‌های هموطنان پرداختند و در این میان خود شما و هوادارانتان دیدید که ناجا منطبق با وظیفه ذاتی و قانونی، با اراذل و اوباش و اغتشاشگران با اقتدار برخورد و با هوادارانتان مدارا و مماشات کرد. این مدارا تاکنون راهبرد پلیس بوده است و خود خوب می‌دانید که از این حیث ناجا مورد شماتت و عتاب برخی سایت‌ها نیز قرار گرفته است.

6 ـ اگر چه جنابعالی در پیامی حساب خود و هوادارانتان را از اغتشاشگران جدا کردید و ناجا هم همواره اعلام کرده است که حساب اغتشاشگران و اراذل و اوباش از هواداران جداست و نحوه برخوردهای پلیس این را به اثبات رسانده است، ولی واقعیت این است که حداقل اغتشاشگران و اراذل و اوباش در سایه فضای غیرقانونی ایجاد شده توسط شما، به اقدامات تخریب‌گرانه می‌پردازند و در طول سه شب 23، 24، 25 خرداد ماه در تمام موارد، اغتشاشگران به تخریب و ناامن سازی فضای عمومی پرداختند.

7 ـ جنابعالی خوب می‌دانید که ناجا حتی در برخورد با اراذل و اوباش و اغتشاشگران نیز از اختیارات قانونی مقتدرانه استفاده نکرد و با اتخاذ رویکرد تحمل و بردباری و بدون شلیک حتی یک تیر به کنترل اوضاع پرداخت و شاهد این مدعا مجروحیت و بستری شدن حدود چهارصد نفر از ماموران جان برکف ناجاست.

8 ـ بپذیرید که تجمعات و راهپیمایی‌های غیرقانونی، مشکلات جدی را برای مردم فراهم کرده و ایجاد ترافیک‌های سنگین و سرگردانی مردم، مزاحمت برای کسبه و مغازه‌داران، راهبندان‌های طولانی، شائبه دست‌آویز و ملعبه بودن قانون را توسط هوادارانتان ایجاد می‌کند و این امر برخلاف شان و روحیه قانون‌گرایانه مورد ادعای شماست که همواره در تبلیغات انتخاباتی بر آن تاکید می‌کردید.

در پایان اعلام می‌کنم که در صورت تداوم رویه کنونی، ناجا در راستای حفظ نظم و امنیت جامعه و مردم، به صورت قاطع با اقدامات غیرقانونی براساس وظایف ذاتی خود برخورد خواهد کرد و جای هیچ گله‌ای وجود نخواهد داشت.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران

سرتیپ پاسدار دکتر اسماعیل احمدی مقدم 

کد خبر 83887

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز