گروه سیاسی: پس از برگزاری نمازجمعه پرشکوه تهران، نهادها، سازمان‌ها و شخصیت‌های کشوری و لشکری و همچنین احزاب و تشکل‌های مختلف با انتشار بیانیه‌هایی جداگانه بر لزوم پیروی از فرامین مقام معظم رهبری تأکید کردند.

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با انتشار بیانیه‌ای تأکید کرد: خطابه‌های مستدل، جامع و روشنگر نماز جمعه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مد ظله‌العالی) فصل‌الخطاب مشاجرات و التهابات سیاسی اخیر بود و امید استکبار جهانی را در آشوب و اغتشاش در کشور ناکام ساخت و انتظار آن را به‌وجود آورد که وحدت و همدلی در جریان‌های سیاسی پدیدار گردد. 

جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی نیز در بیانیه خود تأکید کرد: در هنگامه‌ای که بیش از یک میلیارد مسلمان با بیشترین امکانات مادی و معنوی در مهم‌ترین نقاط جغرافیایی جهان از جایگاه و منزلت لازم برخوردار نیست و در رنج و سختی به سر می‌برند، استکبار با تمام توان منافع مسلمین را به غارت می‌برد و در کشورهای همجوار ذلت را بر مسلمین تحمیل می‌کند، آتش کینه و حسد صهیونیسم قلب مسلمین را نشانه رفته است و استکبار به نام و بهانه آزادی و دمکراسی و حقوق بشر همه فضائل انسانی را مصادره نموده و اختلاف و چنددستگی و تشتت را در جوامع مستقل و آزاده تحمیل می‌کند، تنها و تنها این هدایت الهی و نعمت عظمای ولایت است که همچون چراغ راهی امت را به روشنایی و نور و وحدت دعوت می‌کند.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در اطلاعیه‌ای حمایت قاطعانه خود را از رهنمودهای گرانقدر رهبر معظم انقلاب در خطبه‌های نماز جمعه تهران اعلام و همگان را به حفظ وحدت و قانون گرایی و پرهیز از هرگونه حرکتی که منجر به تنش و سوءاستفاده دشمنان شود، دعوت کرد.

در این اطلاعیه که به امضای آیت‌الله محمد یزدی، رئیس شورای‌عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم رسیده، آمده است:  تجلیل از حماسه پرشور مردم در انتخابات و تأکید بر این نکته که حضور مردم حاکی از تجدید عهد با آرمان‌های امام خمینی (قدس سره) و حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی است و تأکید بر قانون‌گرایی و پیگیری امور از مجاری قانونی در کشور و پرهیز از هرگونه تشنج و التهاب‌آفرینی و حرکاتی که منجر به طمع دشمنان قسم‌خورده اسلام وانقلاب گردد و همچنین افشای توطئه اخلالگران و تشنج‌آفرینانی که قصد آسیب به مردم و نظام اسلامی را دارند، از جمله نکات گرانقدری بود که در فرمایشات معظم‌له بر آن تصریح شد.

آیت‌الله مقتدایی، مدیر حوزه‌ علمیه قم هم با صدور اطلاعیه‌ای از آحاد ملت ایران و گروه‌ها و افراد خواست فرامین داهیانه رهبر معظم انقلاب را فصل‌الخطاب قرار داده و به حفظ مصالح نظام ملتزم باشند.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت هم گفت: تبعیت از رهنمودهای مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه تهران وظیفه شرعی و ملی تمامی علاقه‌مندان به ایران و اسلام است. 

آیت‌الله محمدی ری‌شهری افزود: بی‌شک هرگونه موضع‌گیری در برابر فرمایشات ایشان موجب خدشه‌دارشدن وحدت ملی به سود دشمنان ایران و انقلاب و به زیان همه جریان‌های علاقه‌مند به امام و استقلال ایران خواهد بود.

وی تصریح کرد: همه کسانی که برای احقاق حق تلاش می‌کنند باید توجه داشته باشند که بزرگ‌ترین حق، حفظ نظام اسلامی است که به فرموده امام اوجب واجبات است و اگر این حق ضربه ببیند دیگر هیچ حقی قابل استیفا نخواهد بود.

کد خبر 83899

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار امام و رهبری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز