گروه سیاسی: عضو کمیته حقیقت یاب مجلس با تاکید بر اینکه این کمیته به‌دنبال پیدا کردن هویت افراد حمله‌کننده لباس شخصی به کوی دانشگاه و سایر مناطق است گفت:

این معنا ندارد که عده‌ای خودسر و یا هدایت شده وارد چنین عملیات‌هایی شوند و وحشت و ارعاب به‌وجود آورند.

حمیدرضا کاتوزیان، در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس با اشاره به اینکه همزمان با کمیته حقیقت یاب مجلس دستگاه‌های اطلاعاتی نیز در حال بررسی هویت حمله‌کنندگان به کوی دانشگاه و مجتمع سبحان هستند افزود: این مسئله را با جدیت پیگیری می‌کنیم و تا زمانی که به نتیجه نرسیم آن را رها نمی‌کنیم. 

وی بیان کرد: مجددا قرار شده است که از کوی دانشگاه، مجتمع سبحان، منطقه گل‌افشان در سعادت آباد و منطقه شمال ولنجک و مناطق دیگری که آسیب دیده اند، بررسی‌هایی به عمل آید.

کاتوزیان با اشاره به اینکه در بررسی‌های جدید به‌دنبال پیدا کردن هویت افراد حمله‌کننده هستیم خاطرنشان کرد: اگر در مجموعه و یا خانه‌ای فعالیتی علیه نظام انجام می‌دهند، افراد باید با لباس فرم و با حکم اجازه ورود وارد شوند و هیچ کس حق ندارد سر خود دست به اقدامی زده و مردم را مرعوب کند.

نماینده مردم تهران در ادامه، حمله به مجتمع‌های مسکونی و ایجاد رعب و وحشت را جریانی سازماندهی شده دانست و  اذعان کرد: این اتفاقات اگر جریان سازماندهی شده‌ای باشد که به اعتقاد بنده سازماندهی شده و از کانون‌هایی خاص سرچشمه می‌گیرد، باید تلاش کنیم این کانون‌ها از طریق وزارت اطلاعات و اطلاعات ناجا و دستگاه‌های ذیربط شناسایی شوند و با عوامل و سرکرده حمله‌کنندگان برخورد شدید صورت گیرد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه تعدادی از افراد حمله‌کننده به مجتمع‌های مسکونی متعلق به یکی از نهادها هستند، آیا کمیته حقیقت یاب هم به این نتیجه رسیده‌ است یا خیر، گفت: این موضوع تحت بررسی است و ما هنوز به جمع‌بندی نهایی در این زمینه نرسیده‌ایم.

اما اگر به جمع‌بندی برسیم که حمله‌کنندگان متعلق به نهاد خاصی هستند، از هر نهادی که باشند و یا خودسر و خودجوش حمله کرده باشند، باید با آنها برخورد شود. ایجاد رعب توسط فرد عادی و یا جریان سیاسی و یا حتی نهاد حکومتی با هم تفاوتی نمی‌کند و در همه موارد ممنوع است.

عضو کمیته حقیقت یاب مجلس با بیان اینکه وزارت اطلاعات عنوان داشته که تعدادی از کسانی که سازمان‌دهنده اغتشاشات هستند را شناسایی و دستگیر کرده است، در مورد حضور لباس شخصی‌ها در سطح خیابان ادامه داد: ما به نیروهای انتظامی و دستگاه‌های ذیربط تذکرات لازم را داده‌ایم، اما ما قوه مقننه هستیم و قدرت اجرایی و توان عملیاتی نداریم و تنها به دستگاه‌هایی که در کنترل امنیت نقش دارند، تذکر داده‌ایم.

کاتوزیان افزود: ما به نیروی انتظامی و دستگاه‌های ذیربط گفته‌ایم افراد خودشان را با لباس فرم و نه با لباس شخصی وارد صحنه کنند و با کسانی که با لباس شخصی وارد صحنه‌ها شده و موجب اغتشاش می‌شوند، برخورد کنند.

کوی دانشگاه در فراکسیون دانشگاهیان

فراکسیون دانشگاهیان مجلس نیز بعدازظهر فردا موضوع حمله به کوی دانشگاه و ضرب و شتم دانشجویان را با حضور محمد مهدی زاهدی وزیر علوم بررسی می‌کند.

درخواست فراکسیون اقلیت از رئیس قوه قضاییه

سخنگوی فراکسیون خط امام‌(ره) مجلس از نامه‌ اعضای این فراکسیون به سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس قوه قضاییه برای روشن شدن وضعیت بازداشت‌شدگان اغتشاشات اخیر خبر داد.

داریوش قنبری افزود: ‌در این نامه از آیت‌الله شاهرودی درخواست شده که به اعضای فراکسیون اقلیت اجازه بدهند که از نیروهای سیاسی بازداشت‌شده دیدار کنند. لباس شخصی‌ها   پلیس نیستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در پاسخ به سؤالی درباره حضور لباس‌شخصی‌ها در اغتشاشات اخیر خاطرنشان کرد: لباس‌شخصی‌ها از اعضای نیروی انتظامی یا پلیس نیستند و قرار است این موضوع در این کمیسیون بررسی شود. علاءالدین بروجردی درپاسخ به سؤال دیگری درباره اغتشاشات تهران و بررسی این موضوع در کمیسیون امنیت ملی گفت: بحث مفصلی در کمیسیون امنیت ملی در‌این‌باره انجام شد و قرار شد ارگان‌های مربوط به‌ویژه نیروی انتظامی این موضوع را حل و فصل کنند. 

وی با اشاره به دخالت انگلیس و برخی کشورهای غربی در مسائل داخلی کشور از حضور منوچهر متکی وزیر امور خارجه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد و افزود: کمیسیون امنیت ملی، طرح بازنگری در روابط با انگلیس را بررسی می‌کند.

کد خبر 83974

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دولت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز