همشهری آنلاین: نخستین مانورمنطقه ای مشترک دریایی ایران و روسیه امروز با شعارخزر پاک و ایمن در گرو تعاملات منطقه‌‌ای درمنطقه دریایی بندرانزلی و باحضور ناظرانی ازکشورهای حاشیه دریای خزر آغاز شد

به گزارش واحد مرکزی خبر مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به اهمیت این مانور درحفظ محیط زیست دریای خزر گفت: مانور دریایی ایران و روسیه درچارچوب  کنوانسیون‌های بین‌المللی و افزایش ایمنی حمل و نقل در آبراه‌های دریایی و مبارزه با آلودگی‌های دریایی برگزار شده است.

علی طاهری مطلق تاکید کرد: گسترش روابط و تعاملات ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر به ساماندهی طرح‌های توسعه همه جانبه خزر کمک می‌کند.

معاون وزیر راه و ترابری گفت: اجرای کنوانسیون‌هایی مانند کنوانسیون آمادگی مقابله با آلودگی نفتی در دریا؛ تجسس و نجات دریایی و کنوانسیون پیشگیری از آلودگی کشتی‌ها از اهداف این مانور است.

سعید ایزدیان مسئول برگزاری مانورمنطقه‌ای مقابله با آلودگی‌ها و تجسس و نجات دریایی خزر نیز گفت: در این مانور مشترک 500 نیروی متخصص،30 فروند شناور پیشرفته و 2 فروند بالگرد از کشورمان به همراه شناورها و تجهیزات روسی عملیات پاکسازی دریا از آلودگی‌ها نفتی و زیست محیطی و جستجو و نجات دریایی را انجام می‌دهند.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: در این مانور دریایی 15 ارگان دولتی و غیردولتی از ایران و نمایندگانی از روسیه، ترکمنستان و جمهوری آذربایجان و نمایندگان سازمان جهانی دریانوردی حضور دارند.

دیروزهم همایش توجیهی مانور منطقه‌ای (ایران و روسیه) مقابله با آلودگی‌ها و جستجو و نجات دریایی دریای خزر در بندرانزلی برگزار شد.
 

کد خبر 86543

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز