همشهری آنلاین: رئیس مرکز تحقیقات سیاسی روسیه در امور کاهش تسلیحات اتمی ضمن حمایت از حقوق هسته‌ای ایران گفت:

روسیه به عنوان شریک عمده ایران علاقه‌مند به توسعه برنامه‌های صلح آمیز هسته‌ای ایران زیر نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است‌.

به گزارش واحد مرکزی خبر، ولادیمیر اورلف با تاکید بر اهمیت خاورمیانه و اوضاع حساس این منطقه که امنیت آن تاثیر مستقیمی بر امنیت جهان دارد، افزود: آمریکا به منظور عاری ساختن خاورمیانه از سلاح‌های هسته‌ای و جلب اعتماد کشورهای منطقه باید به اسرائیل فشار وارد کند تا از تسلیحات اتمی صرف نظر کند.

اورلف همچنین به روابط مسکو – واشنگتن در شرایط جدید اشاره کرد و گفت: روسیه برای از سرگیری روابط با آمریکا از سیاست گذشت همانند آنچه که در سال‌های دهه نود میلادی شاهد بودیم پیروی نخواهد کرد.

وی با وجود خوشبینی درباره گرمی روابط روسیه و آمریکا افزود: روسیه زمانی با آمریکا در خصوص کاهش تسلیحات اتمی به توافق کامل خواهد رسید که واشنگتن به وعده‌های خود عمل کند.

رئیس مرکز تحقیقات سیاسی روسیه در امور کاهش تسلیحات اتمی ادامه داد‌: قراردادهای جدید و توافق‌های به عمل آمده در زمینه کاهش تسلیحات اتمی باید به تصویب دومای دولتی روسیه و کنگره آمریکا برسد و واشنگتن از طرح استقرار سپرهای دفاعی ضد موشکی در اروپای شرقی و نظامی سازی فضا خودداری کند.

اورلف با اشاره به نشست ششم جولای سران روسیه و آمریکا در مسکو گفت: بی ثباتی اوضاع در پاکستان مهمترین چالش امنیت بین‌المللی است و روسیه نگران از دست دادن کنترل طرح‌های هسته‌ای در پاکستان است.

وی ادامه داد: همچنین با توجه به مخالفت مسکو با پیونگ یانگ به علت بی اعتنایی به قطعنامه شورای امنیت‌، مساله کره شمالی از موضوعات مورد مذاکره دیمیتری مدویدف و باراک اوباما در این نشست خواهد بود.

کد خبر 84756

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز