همشهری آنلاین: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تشکیل به کمیته‌ای برای بررسی مشکلات بازداشت‌ شدگان اخیر خبر داد.

به گزارش ایلنا، علاءالدین بروجردی درباره واکنش مجلس به بازداشت‌های اخیر، گفت: این کمیته  که 7 عضو دارد، به ریاست سروری و شامل نمایندگانی از کمیسیون‌های قضایی، اصل 90، آموزش تحقیقات بوده که جلالی و کرمی نیز از کمیسیون امنیت ملی تشکیل شده است.

وی با اعلام اینکه این کمیسیون به اطلاعات و اخبار مربوط به بازداشت دسترسی خواهد داشت، گفت: هماهنگی لازم با قوه قضائیه صورت گرفته تا بازدیدهایی از بازداشتگاه‌ها و بازداشت‌شدگان به‌عمل آید که به محض دستیابی به اطلاعات و اخبار لازم نتیجه را به اطلاع عمومی می‌رسانیم.

سوانح هوایی

وی درباره مسائل به‌وجود آمده طی 2 هفته اخیر در صنعت هوایی کشور و سوانح هواپیماها نیز گفت: امروز جلسه‌ای در دفتر ریاست مجلس با حضور علی لاریجانی، وزیر راه و ترابری، رئیس و معاونان صنعت هواپیمایی کشوری برگزار می‌شود تا در خصوص این 2 سانحه بررسی لازم صورت گیرد.

وی درباره احتمال بمب‌گذاری و انفجار در هواپیمایی توپولف، گفت: اظهار نظر در این قبیل موارد به نظرات کارشناسان نیاز دارد و این سوال را باید آنان پاسخ دهند.

بروجردی تاکید کرد که اظهار نظر و احتمال دادن دلیل بر واقعی بودن نیست و باید تیم کارشناسی جعبه سیاه هواپیماها را بررسی و نتیجه قطعی را اعلام کند.

وی با اعلام اینکه سانحه هواپیمایی ایلرشین در اثر سرعت زیاد خلبان بوده است، گفت: این اظهار نظر نیز نظر کارشناسان است و براساس اعلام نظر آنان چنین نظری می‌دهم.
وی در پاسخ به سوالات متعدد خبرنگاران تاکید کرد: اجازه دهید جعبه جادویی هواپیماها بررسی شود تا نظر نهایی اعلام شود.

بروجردی با اشاره به نظریه کارشناسان مبنی بر اینکه 90 درصد سوانح هوایی به‌دلیل عملکرد غلط خلبان بوده است، گفت: با وجود تمام این مسائل همچنان منتظر اعلام نظر نهایی مسوولان و کارشناسان هستیم؛ اما مجلس پیگیری‌های لازم را نیز انجام می‌دهد.

کد خبر 86273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز