همشهری آنلاین: سخنگوی کمیته پیگیری مسائل بازداشت‌شدگان اخیر در مجلس از بازدید اعضای این کمیته از بند 209 زندان اوین و دیدار با سرپرست وزارت اطلاعات خبر داد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، کاظم جلالی در مصاحبه با خبرنگاران افزود: ما دیروز (10 مرداد) در جلسه‌ای با سرپرست وزارت اطلاعات دغدغه‌های موجود را در میان گذاشتیم و با آقایان محمد قوچانی، جواد امام، هدایت آقایی و چوبینه از بازداشت‌شدگان در بند 209 زندان اوین، مفصل دیدار و گفت‌وگو کردیم.

وی گفت: البته ما در محتوای پرونده‌های آنان وارد نشدیم و بحث ما بیشتر بازداشتگاه‌ها و نوع برخورد مأموران بود.

جلالی افزود: برخلاف شایعاتی که برخی رسانه‌های خارجی در زمینه شکنجه در زندان‌ها یا محدودیت زندانیان مطرح می‌کنند هیچ کدام از این آقایان نگفتند که در زندان اوین به آنها توهینی شده باشد یا شکنجه یا آزار و اذیتی شده باشند.

وی گفت: این افراد به ما گفتند برخورد ضابطان و مأموران کاملاً اخلاقی و بسیار خوب بوده است.

سخنگوی کمیته پیگیری مسائل بازداشت شدگان اخیر در مجلس افزود: همچنین غذای زندانیان بند 209 همان غذایی است که مسئولان و کارکنان وزارت اطلاعات مصرف می کنند و ما هم نهار را در داخل زندان میل کردیم.

وی گفت: معتقدیم زندان هتل نیست و شرایط بسیار راحتی ندارد و به علت محدودیت های رفت و آمدی و محصور بودن هیچ کس به لحاظ روحی در زندان راحت نیست، در عین حال بر رعایت حقوق زندانیان تأکید شد.

جلالی ادامه داد: برخی از این افراد هنوز تعیین تکلیف نشده‌اند که ما از مسئولان ذی ربط می خواهیم تکلیف آنها را زودتر روشن کنند.

وی با بیان اینکه فردا نیز اعضای کمیته از بند 209 زندان اوین دیدن خواهند کرد افزود: در این بازدید سعی خواهیم کرد با بقیه بازداشت شدگان در این بند دیدار و گفتگو کنیم.

جلالی درباره دستگیر شدگان پنجشنبه در بهشت زهرا و مصلی گفت: اطلاع دقیقی از تعداد دستگیرشدگان ندارم اما می‌دانم که تعداد آنها خیلی بالا نیست و بسیاری از آنها در همان ساعات اولیه آزاد شدند.

خبرنگاری از جلالی درباره سخنان دیروز برخی چهره‌های سیاسی در دادگاه پرسید که وی پاسخ داد: چون بنده به عنوان سخنگوی کمیته پیگیری مسائل بازداشت شدگان اخیر در خدمت شما هستم ازجانب دوستان کمیته از اظهار نظر درباره مواردی غیر از مسائل بازداشت شدگان منع شده ام تا آسیبی به کاری که انجام می دهیم وارد نشود، بنابراین درباره این سخنان نمی توانم موضع گیری کنم.

کد خبر 86842

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز